mk
W sobotę, 25 marca, firma General Dynamics NASSCO zwodowała 185,9-metrowy Palmetto State - ostatni statek z ośmiu tankowców klasy ECO.
NASSCO podpisało kontrakt na budowę jednostek w 2013 r. z dwiema firmami: American Oil Tankers i SEA-Vista LLC. Umowa przewidywała zaprojektowanie i budowę łącznie osiem tankowców o nośności 50 tys. ton, przystosowanych do konwersji produktów LNG, które pomieszczą 330 000 baryłek każdy. Siedem z ośmiu statków zostało już dostarczonych do klientów. Dostawa Palmetto State planowana jest tego lata.
Dzięki koncepcji ECO, tankowce oferują 33-procentowy wzrost efektywności zużycia paliwa i czystszy transport. Statki będą operować między portami Stanów Zjednoczonych.
Stocznia NASSCO zlokalizowana jest na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Oferuje projektowanie, budowę i remont statków handlowych. W ciągu ostatniej dekady NASSCO dostarczyła swoim klientom 29 oceanicznych jednostek - w tym pierwsze na świecie konterowce LNG. W ciągu ostatnich dwóch lat NASSCO przetworzyła ponad 120 000 ton stali.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej