mk
W sobotę, 25 marca, firma General Dynamics NASSCO zwodowała 185,9-metrowy Palmetto State - ostatni statek z ośmiu tankowców klasy ECO.
NASSCO podpisało kontrakt na budowę jednostek w 2013 r. z dwiema firmami: American Oil Tankers i SEA-Vista LLC. Umowa przewidywała zaprojektowanie i budowę łącznie osiem tankowców o nośności 50 tys. ton, przystosowanych do konwersji produktów LNG, które pomieszczą 330 000 baryłek każdy. Siedem z ośmiu statków zostało już dostarczonych do klientów. Dostawa Palmetto State planowana jest tego lata.
Dzięki koncepcji ECO, tankowce oferują 33-procentowy wzrost efektywności zużycia paliwa i czystszy transport. Statki będą operować między portami Stanów Zjednoczonych.
Stocznia NASSCO zlokalizowana jest na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Oferuje projektowanie, budowę i remont statków handlowych. W ciągu ostatniej dekady NASSCO dostarczyła swoim klientom 29 oceanicznych jednostek - w tym pierwsze na świecie konterowce LNG. W ciągu ostatnich dwóch lat NASSCO przetworzyła ponad 120 000 ton stali.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza