• <

Maersk Tankers testuje użycie energii wiatrowej do napędzania swoich jednostek

PMK

30.08.2018 22:13 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk Tankers testuje użycie energii wiatrowej do napędzania swoich jednostek

Partnerzy portalu

Maersk Tankers testuje użycie energii wiatrowej do napędzania swoich jednostek - GospodarkaMorska.pl

Maersk Tankers testuje użycie energii wiatrowej do napędzenia swoich statków, co pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa o 10 proc. i zmniejszy emisję zanieczyszczeń.

Firma zainstalowała dwa 30-metrowe metalowe cylindry na pokładzie tankowca Maersk Pelican. Cylindry lub żagle wirnika działają jak żagle mechaniczne, które obracają się, napędzając statek do przodu. W niedługim czasie Maersk Pelican wyruszy z Rotterdamu w próbny rejs.

Maersk Tankers złożyło niedawno zamówienie na sześć nowych tankowców w Chinach, z opcją budowy kolejnych po zakończeniu pierwszej części kontraktu.

Jednostki powstaną w chińskiej stoczni Dalian i mają powoli wchodzić do floty od 2020 roku. Umowa ze stocznią obejmuje opcję zamówienia kolejnych czterech statków w zależności do warunków rynkowych.

- Obecne warunki rynkowe sprawiają, że inwestycja jest atrakcyjna z powodu relatywnie niskiej ceny. Odnowienie naszej floty pomoże utrzymać jej konkurencyjność, co z pewnością zadowoli wymagania klientów i pozwoli nam utrzymać silną pozycję rynkową w segmencie LR2 - powiedział Maersk Tankers w oświadczeniu ogłaszającym zamówienie.

Złomowanie rekordowej liczby starych tankowców VLCC w czasie pierwszego kwartału  tego roku wciąż nie dało spodziewanej ulgi armatorom. Kryzys w tej branży trwa w najlepsze.

Ogółem w tym czasie 21 jednostek zostało zezłomowanych – pokazują dane VesselsValue. W zeszłym roku ta liczba wynosiła zaledwie 13 statków.

Marzec był jednym z najbardziej pracowitych miesięcy pod względem rozbiórki VLCC, z tuzinem statków wysłanych na złom - podaje VesselsValue. Tylko jeden VLCC został usunięty z floty w kwietniu.

Duża liczba dostaw nowych jednostek utrudnia przywrócenie równowagi popytu i podaży. Dotychczas w tym roku armatorzy odebrali bowiem aż 8 nowych tankowców VLCC.

Okres większego złomowania ma utrzymać się przez kolejne 5 lat – zapowiadają eksperci z agencji McQuilling Services. W tym roku z światowej floty ma zniknąć 10 VLCC, w 2019 ta liczba wzrośnie do 23, a dalej nawet do 34 jednostek rocznie.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.