PMK
Chińskie COSCO Shipping Holdings ogłosiło w czwartek swoje wyniki finansowe, z których wynika, że zyski armatora spadły o 97,8 proc. w 1 połowie tego roku. Powodem wyższe koszty operacyjne i niższe stawki frachtu.
Zysk netto spółki w okresie styczeń-czerwiec osiągnął zaledwie 6 mln dolarów w porównaniu do 271,7 mln dolarów rok wcześniej. Cosco zauważa, że kiepski wynik to efekt zapaści na rynku spowodowanej wejściem do służby wielu dużych jednostek.
Najważniejsze wydarze w tym roku Cosco to przejęcie Orient Overseas, do którego doszło 13 lipca tego roku. Wskutek tego powstał operator z flotą ponad 400 jednostek o łącznej ładowności przekraczającej 2,9 mln TEU. Transakcja jest zgodna z wyraźnym trendem konsolidacyjnym w branży żeglugi kontenerowej. Ten sektor od 2016 roku boryka się z trudnymi warunkami rynkowymi, które dodatkowo pogarszają ostatnie gwałtowne wzrosty cen paliwa i bardzo powolne ożywienie stawek frachtowych.
Globalne napięcia geopolityczne między światowymi mocarstwami, takimi jak Stany Zjednoczone i Chiny, również nie pomagają członkom tego sektora.
- Wraz z większą skalą i większymi zasobami finansowymi, będziemy w stanie połączyć uzupełniające się mocne strony naszych dwóch firm transportowych i działalności terminalowej COSCO, a tym samym stworzyć lidera branży, zapewniając najszerszą sieć i najlepszą obsługę naszych klientów - powiedział Tung.
Jak wyjaśniono, obie firmy planują osiągnąć ten cel, zachowując oddzielny wykaz, branding, zarządzanie i personel.
- Jako słynne międzynarodowe centrum finansowe, handlowe i wysyłkowe, Hongkong zapewnia doskonałe środowisko handlowe dla globalnej ekspansji. Jestem w pełni przekonany, że Hongkong dokona dalszych osiągnięć, stając się międzynarodowym centrum żeglugowym i tworząc nowe możliwości dla przedsiębiorstw w branży żeglugowej - skomentował obecny prezes OOIL, kapitan Xu Lirong.
Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Ostatnim przykładem konsolidacji jest fuzja armatorów Hapag-Lloyd i UASC.
AFP: statek ze zbożem ukraińskim dopłynął korytarzem humanitarnym do Stambułu
Gdynia. Trwa transport gigantycznych suwnic
Singapur pozostaje najważniejszym ośrodkiem żeglugowym
Doraco nagrodzone za terminal promowy w Porcie Gdynia
Ukraina. Tymczasowym korytarzem humanitarnym płynie kolejny masowiec ze zbożem
Port Gdańsk o infrastrukturze kolejowej na TRAKO 2023