PMK
Razem ze startem projektu ShippingLab w tym miesiącu rozpoczęła się duńska podróż w celu stworzenia pierwszego bezzałogowego i ekologicznego statku.
Ponad 30 partnerów ustanowiło ShippingLab - ambitną platformę badań morskich, rozwoju i innowacji. Spółki żeglugowe J. Lauritzen, Maersk Tankers, DFDS, Torm i szereg innych firm spedycyjnych, dostawców przemysłu morskiego, instytucji badawczych i technologicznych oraz uniwersytetów utworzyły partnerstwo, w którym przemysł i środowisko akademickie współpracują w celu rozwiązania praktycznych problemów na korzyść społeczeństwa.
Nadrzędnym celem partnerstwa jest rozwój pierwszego autonomicznego, przyjaznego dla środowiska statku w Danii. Według J. Lauritzena droga do osiągnięcia tego celu obejmie również sposoby pracy nad cyfrową eksploatacją statków i dekarbonizacją.
Praca nad dekarbonizacją skupi się na takich dziedzinach, jak elektryfikacja napędu statku i wykorzystanie wielu źródeł energii w konfiguracji hybrydowej. Celem jest wprowadzenie czystych rozwiązań technologicznych o niskim lub zerowym śladzie węglowym.
Partnerstwo wspierane jest przez różne duńskie fundusze, w tym Duński Fundusz Innowacji, Duński Fundusz Morski i Lauritzen Fonden. Projekt ma potrwać trzy lata.
Grupa, która rozpoczęła ShippingLab, reprezentuje wybór Blue Denmark - krajowego klastra morskiego. Jednakże Shipping Lab nie jest zamkniętą inicjatywą i mogą dołączyć inne organizacje.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny