ew
Ropa naftowa w USA tanieje, po zwyżce w ub. tygodniu o 4,4 proc. Saudyjczycy oceniają, że pomimo działań OPEC+, aby wprowadzić równowagą na rynkach paliw, osiągnięcie takie stanu jest jeszcze daleko - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na kwiecień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 58,43 USD, po zniżce ceny o 0,14 proc.
Brent w dostawach na maj na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 67,27 USD za baryłkę, po wzroście notowań o 0,16 proc.
Kraje OPEC+ spotkały się w Baku podczas pierwszego ministerialnego posiedzenia, po tym jak minister energii Arabii Saudyjskiej Khalid Al-Falih wysunął propozycję kilka tygodni temu dotyczącą przedłużenia cięć ropy przez producentów z OPEC i jego sojuszników na II połowę 2019 r.
Na podstawie umowy z grudnia 2018 r. OPEC+ uzgodnił cięcia dostaw ropy w I połowie tego roku.
Podczas spotkania w Baku Al-Falih powiedział, że OPEC+ musi "trzymać kurs", czyli ciąć dostawy ropy, przynajmniej do czerwca.
Jednak pojawiają się wątpliwości, czy mniejsze dostawy ropy z OPEC+ zostaną utrzymane również w dalszej części roku. Minister energii Rosji Aleksander Nowak powiedział, że niepewność co do dostaw ropy z Wenezueli i Iranu utrudnia podjęcie decyzji w sprawie następnych kroków producentów ropy - przed majem lub czerwcem.
"Inwestorzy, którzy spodziewali się jakichś ostrzejszych deklaracji z OPEC+ są rozczarowani" - mówi Takayuki Nogami, główny ekonomista Japan Oil, Gas and Metals National Corp.
"Sygnały z OPEC są zgodne z jego obecną polityką, więc nie ma niespodzianek" - dodaje.
Ropa w USA staniała w piątek o 9 centów, ale w cały w ub. tygodniu zyskała 4,4 proc. To drugi z kolei tydzień, gdy ceny ropy wzrosły.
Od początku 2019 r. ropa na NYMEX zdrożała o niemal 30 proc.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych