• <

Wynik wyszukiwania - "psv" - Wiadomości

Kongsberg na fali zysków. Korony z biznesu na morzu, lądzie i w powietrzu

Działalność i wyniki ekonomiczne Grupy Kongsberg w 2023 r. dowiodły, że działalność w przemysłach obronnych, morskich i kosmicznych to dobry i perspektywiczny biznes. Portfel zamówień Grupy wzrósł z 63 256 NOK na koniec 2022 r. do 88 550 mln NOK na koniec 2023 r. Portfel zamówień Kongsberg Maritime wzrósł o 2 674 mln NOK, Kongsberg Defence & Aerospace o 21 837 mln NOK, Kongsberg Discovery o 496 mln NOK, a Kongsberg Digital o 884 mln NOK w ciągu roku.
07.04.2024

Trawler z gdańskiego Karstensena nagrodzony

Trawler Gollenes, który powstał w dużej mierze w polskiej stoczni Karstensen Poland, został nagrodzony w plebiscycie Baird Maritime / Work Boat World Best of 2023 Awards portalu Baird Maritime.
23.03.2024

Ryzykowne zlecenie? DeepOcean podpisał kontrakt na offshore w Gujanie

DeepOcean otrzymał od ExxonMobil Guyana kontrakt na świadczenie usług budowy podmorskich i w zakresie inspekcji, konserwacji oraz napraw (inspection, maintenance, and repair, IMR) na wodach Gujany w Ameryce Południowej. Wiąże się to z ogromnymi dla tego państwa inwestycjami w zakresie wydobycia bogatych złóż ropy i gazu. Odbywa się to jednocześnie w trudnej sytuacji politycznej w regionie.
15.02.2024

Brazylijski realny local content. Rząd i Petrobas wpompują 6,5 mld BRL w rozwój sektora stoczniowego

Stocznie uratują państwowe kontrakty na PSV oraz OSV dla sektora O&G Offshore. Rząd Brazylii postanowił wesprzeć krajowy przemysł stoczniowy i przeznaczyć specjalny fundusz do przywrócenia aktywności stoczni produkcyjnych i remontowych. Na ten cel Merchant Marine Fund (MMF) otrzymał od rządu kwotę odpowiadającą 1,3 mld dolarów. Priorytetem będzie budowa statków OSV (Offshore Support Vessel) dla morskiego przemysłu wydobywczego.
09.02.2024

Seatech Engineering świętuje 20lecie działalności, a plany na kolejne lata ma bardzo ambitne!

Za nami 20 lat historii biura projektowego Seatech, zajmującego się projektowaniem specjalistycznych jednostek na potrzeby przemysłu stoczniowego. To właśnie 15 października 2003 roku, dokładnie 20 lat temu, Gerard Jasiński, ówczesny Dyrektor Biura Statków Centromor, wraz z Pascalem Piriou, reprezentującym francuską stocznię Chantiers Piriou, założyli firmę o nazwie Seatech Engineering Sp. z o.o.
15.10.2023

Uwaga Wodór! "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " [ODCINEK SPECJALNY 19]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " jest już w sieci!
27.06.2023

Uwaga Wodór! Podcast - Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie? [ODCINEK SPECJALNY #4]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy ekspertkę Katarzynę Więckiewicz-Dominiczak z e-engineer.
11.06.2023

Kongsberg Maritime przedstawia projekty statków offshore nowej generacji

Norweskie przedsiębiorstwo technologiczne zaprezentowało szereg nowych projektów jednostek nawodnych do obsługi branży offshore w ramach swojego portfolio. Nowe statki do obsługi kotwic (AHT) oraz do zaopatrywania platform (PSV) mogą być zasilane w alternatywne źródła energii i paliwa, takie jak metanol, amoniak i baterie hybrydowe.
06.06.2023

Nawigowanie pomiędzy globalnymi sporami. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 16 – 19/2023)

Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
29.05.2023

Uwaga Wodór! Podcast - Energetyka jądrowa - czy w Polsce się to uda? [ODCINEK 18]

Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energetyka jądrowa - czy w Polsce się to uda?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy profesora Ludwika Pieńkowskiego, wykładowcę AGH i eksperta KGHM - z którym poruszają tematykę energetyki atomowej.
16.05.2023

Prognozy rynkowe a rozwój morskiej energetyki wiatrowej - raport

Dekarbonizacja stała się już faktem, ale tempo jej postępu jest dużo mniejsze niż pierwotnie zakładano. Nie do końca też wiadomo, jaki kierunek należy obrać w obszarze wyboru najlepszej technologii oraz źródeł energii, które miałyby zastąpić te konwencjonalne. Nie ma też jednoznacznej ścieżki wyboru najlepszych metod jej magazynowania a w przypadku niektórych źródeł, takich jak choćby wodór w postaci ciekłej, sprawdzonej metody ich transportu na odległość.
02.03.2023

Uwaga Wodór! Podcast - O NesoBusie - Polskim Autobusie Wodorowym - oraz planach Grupy Polsat na zeroemisyjny transport nad Wisłą [Odcinek 12]

Grupa Polsat to nie tylko potęga medialno-telekomunikacyjna w naszym kraju, ale również coraz większa siła na polskim rynku energetyczno-paliwowym.
12.12.2022

DeepOcean czarteruje nowy MPSV do obsługi offshore

DeepOcean podpisał dwuletnią umowę czarteru na czas wielozadaniowej jednostki MPSV (multi-purpose support vessel) Stril Server od armatora Simon Møkster Shipping.
27.10.2022

Equinor zamawia PSV i W2W dla pływającej farmy wiatrowej Hywind Tampen

Firma Equinor przedłużyła umowę z Island Offshore Shipholding LP na Island Clipper - jednostkę do zaopatrywania platform (Platform Supply Vessel - PSV) i jednostkę serwisową (Walk-To-Work - W2W), które obsługiwały pole naftowo-gazowe Oseberg w Norwegii i mają również pracować na pływającej morskiej farmie wiatrowej Hywind Tampen.
16.10.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O roli, jaką w transformacji energetycznej mogą odegrać zielone gazy płynne, opowiada Bartosz Kwiatkowski z Polskiej Organizacja Gazu Płynnego [odcinek 12]

Dzisiaj premiera dwunastego odcinka podcastu Uwaga wodór! O kryzysie energetycznym, zmianach klimatycznych i , z rozproszonymi źródłami energii i równym dostępem do zasobów. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta Bartosza Kwiatkowskiego dyrektora Polskiej Organizacji Gazu Płynnego.
05.10.2022

PRS będzie nadzorował przystosowanie PSV Sylur dla Petrobaltic

W ubiegłym tygodniu Polski Rejestr Statków S.A. podpisał umowę z Miliana Shipmanagement Ltd. - operatorem jednostki Sylur - na zatwierdzenie dokumentacji technicznej i nadzór nad przystosowaniem tej jednostki do instalacji nowoczesnego systemu wiertniczego na pokładzie.
28.07.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O tym skąd pochodzi i jak powstaje paliwo do pierwszej w Polsce stacji tankowania wodoru PKN Orlen S.A.? [odcinek 7]

Dzisiaj premiera najnowszego 7 odcinka podcastu Uwaga Wodór! O tym skąd pochodzi i jak powstaje paliwo do pierwszej w Polsce stacji tankowania wodoru Grupy Orlen?
08.07.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. [odcinek 5]

Dzisiaj premiera piątego odcinka podcastu Uwaga wodór! Projekty wodorowe w obszarze usług komunalnych. Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy eksperta inż. Wojciecha Nowaka, kierownika projektów wodorowych w Grupie Veolia.
09.05.2022

Sektor offshore łowi młody narybek [WIDEO]

Trzy zespoły szkół ponadpodstawowych, dwaj deweloperzy morskich farm wiatrowych, specjaliści od szkolenia pracowników na wysokościach i rafineria. Pracodawcy Pomorza zorganizowali warsztaty dla przyszłych pracowników sektora offshore. W trzy dni uczniowie techników mogli przekonać się, na czym polega praca rozwijającej się razem z nimi gałęzi polskiej energetyki.
04.05.2022

Lotos Petrobaltic z nową jednostką offshore?

Wojciech Królikowski, CEO Technical Ship Management Ltd., poinformował, że w zarządzie technicznym znalazła się nowa jednostka – Bazalt II. Statek, wcześniej znany pod nazwą Pacific Warden, będzie najpewniej częścią floty Lotos Petrobaltic.
25.04.2022

Uwaga Wodór! Podcast - O energetyce i paliwach jutra. [odcinek 4]

Dzisiaj premiera czwartego odcinka podcastu Uwaga wodór! O energetyce i paliwach jutra.
12.04.2022

Zawirowania rynku – armatorzy i stocznie w niepewności. Analiza rynku tonażowego (tydzień 10-13/2022)

Na rynku tonażowym trwała kontynuacja chaosu w zakresie wszelkiej aktywności, tj. transakcji kupna – sprzedaży jednostek używanych, nowych zamówień, czy też recyklingu okrętowego. Sama ilość oddanych statków do eksploatacji w marcu 2022 roku jest o około 18 % niższa niż w marcu roku 2021. Mocno zauważalny jest też brak statków do złomowania stąd też ceny złomu osiągają najwyższe poziomy od 2008 roku i powinny być one na takim poziomie w kolejnych tygodniach
07.04.2022

Chaos na rynku i wielkie zmiany szlaków handlu morskiego. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 10-13/2022)

Czy trwający już przeszło miesiąc kryzys na linii Rosja–Ukraina wpłynie na dotychczasowe szlaki handlowe? Wszystko wskazuje na to, że zmiany, które dokonują się w bardzo szybkim tempie będą długotrwałe. Postpandemiczna odbudowa światowych gospodarek a także coraz powszechniejsze i przyspieszające uniezależnianie się od rosyjskich surowców na rzecz innych, często odległych źródeł w znaczący sposób wpływa na handel morski.
03.04.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Organizacje wspierające rozwój gospodarki wodorowej [odcinek 3]

Dzisiaj premiera trzeciego odcinka podcastu Uwaga wodór! Organizacje wspierające rozwój gospodarki wodorowej.
15.03.2022

Statek zasilany przez krowy i świnie

Harvey Gulf International Marine, amerykański operator jednostek offshore, poinformował o wprowadzeniu nowego rodzaju zasilania na swoje statki – paliwem jest RLNG, które korzysta z produktów ubocznych przemysłowej hodowli trzody i bydła.
20.02.2022

HG Solutions i Polonus Energy. W kierunku zielonej energii

Prąd i woda to niezbyt dobre połączenie. Aby na jednostkach pływających wszystko działało jak należy, trzeba kwestie elektryczności powierzyć fachowcom. A jeśli spoglądają oni coraz odważniej w stronę zielonej energii, mamy miks godny XXI wieku.
14.02.2022

Analiza rynku tonażowego (tygodnie 2-5/2022)

Sytuacja na rynku tonażowym była w ostatnich tygodniach bardzo zróżnicowana i zależała od konkretnego segmentu rynku, sektorów a nawet poszczególnych typów jednostek. Duże zapotrzebowanie występowało nadal na gazowce do przewozu LNG. Rynek frachtowy masowców sięgnął dna i mocno liczy na solidne odbicie, więc armatorzy tego segmentu bacznie obserwują sytuację.
09.02.2022

Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 2-5/2022)

Początek roku dla wielu z segmentów żeglugi nie był łatwy, jednakże długofalowe perspektywy są znacznie bardziej obiecujące niż warunki bieżącego okresu. Wskazywać może na to chociażby prognoza Międzynarodowego Funduszu Walutowego, który szacuje wzrost światowego PKB na 2022 roku o około 4,4 proc.
07.02.2022

Pracowita zima w CLIMAREM

Dla gdyńskiej firmy CLIMAREM zimowe miesiące były okresem wytężonej pracy i wielu ciekawych projektów.
07.02.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Wodór to ekologia czy biznes? [odcinek 2, część 2]

Dzisiaj premiera drugiej części drugiego odcinka podcastu Uwaga wodór! Eksperci Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski odpowiadają na bardzo istotne pytanie: Wodór to ekologia czy biznes?
27.01.2022

Uwaga Wodór! Podcast - Wodór to ekologia czy biznes? Odcinek 2 część 1

Dzisiaj premiera drugiego odcinku podcastu Uwaga wodór! Eksperci Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski odpowiadają na bardzo istotne pytanie - wodór to ekologia czy biznes?
17.01.2022

Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore

W dniu 21 czerwca 2021 r. oraz niespełna cztery miesiące później, bo dnia 20 października 2021 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał dwie interpretacje indywidualne (nr 0115-KDIT2.4011.255.2021.2.HD oraz nr 0115-KDIT2.4011.538.2021.1.DS) przepisów prawa podatkowego, które niewątpliwie są interpretacjami przełomowymi dla polskich marynarzy wykonujących pracę na pokładzie statków morskich z sektora offshore.
12.01.2022

Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 49/2021-1/2022)

Uczestnicy światowych rynków frachtowych na przełomie roku bacznie obserwowali sytuację gospodarczą i polityczną świata, która dawała nieco optymizmu na warunki nowego roku 2022. Rok 2021 w ogólnym ujęciu był jednak dobrym okresem i żeglugowcy, działający w wielu segmentach tego rynku mają nadzieję na kontynuację trendów. Inaczej patrzą na to Ci, którzy za ten fracht muszą płacić.
10.01.2022

Uwaga wodór! Premiera podcastów o zielonej energetyce na ZielonaGospodarka.pl

Uwaga Wodór! To nowa seria podcastów o transformacji energetycznej, dekarbonizacji i zrównoważonym rozwoju gospodarki, czyli trendach, które coraz mocniej zarysowują się w naszym otoczeniu – w których wodór postrzegany jest jako nośnik energii i zeroemisyjne paliwo przyszłości.
16.12.2021

Analiza rynku tonażowego (tydzień 45-48/2021). Doza niepewności w inwestycjach tonażowych

Co wydarzyło się na rynkach tonażowych w ostatnich tygodniach w świetle zmian, które nastąpiły na rynkach frachtowych? W ogólnym ujęciu na rynku tonażowym było bardzo aktywnie. Jednakże dawało się też odczuć narastającą niepewność w wielu sektorach statków. Było to związane z zaburzeniami światowej gospodarki, tj. ryzyko polityczne a także problemy związane z ponownie rozwijającą się pandemią SARS Covid-19.
09.12.2021

Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 45-48/2021)

Światowa czwarta fala pandemii oraz nowe warianty wirusa zagrażają odbudowie światowej gospodarki. W związku z obecną sytuacją jak i sezonowością rynków żeglugowych wiele z sektorów żeglugi wykazywało ostatnio korekty parametrów rynków frachtowych. Dla wielu z nich może to być dłuższa tendencja, dla innych jedynie krótkookresowa zmiana. W naszej cyklicznej analizie, przedstawiamy najnowsze dane z ostatnich tygodni.
07.12.2021

Falowanie rynku tonażowego. Analiza rynku tonażowego (tydzień 40-44/2021)

Przełom października i listopada to okres dynamicznej sytuacji na rynku tonażowym, gdzie obserwowano w różnych sektorach i segmentach wiele aktywności. Źródłem jest rozwój handlu morskiego szacowany na ten rok na około 4% w stosunku do roku poprzedniego a także poprawa warunków w sektorze offshore energy oil & gas.
15.11.2021

Zadyszka i chwilowe spowolnienie rynku? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 40-44/2021)

Po bardzo dobrych ostatnich miesiącach dla segmentu masowców mijające tygodnie to już raczej nie tylko korekta „w dół” parametrów rynków frachtowych i czarterowych, ale postępujący najprawdopodobniej krótko – lub nawet średnioterminowy trend spadkowy. Pomimo tego średnioroczny wzrost handlu morskiego liczony rok do rok na ten moment szacuje się na około 4%. Nieco inaczej sytuacja wygląda na rynku offshore, który dzięki wysokim cenom ropy naftowej i jej pochodnych podlega zauważalnemu ożywieniu i dalszej, ale też niełatwej odbudow
08.11.2021

Zielona energia z fal zasili statki

Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.
06.11.2021

Mitsubishi Shipbuilding skutecznie wychwytuje CO2 ze spalin statków

Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
30.10.2021

Ceny surowców energetycznych szybują w górę, a frachty mają się dobrze. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 36-39/2021)

Na świecie ceny surowców zaczęły coraz szybciej rosnąć. Analitycy gospodarczy informują, iż inwestorzy obawiają się o związane z tym zagrożenie w odbudowie światowej gospodarki. Jednym z głównych problemów są znaczące braki zapasu gazu ziemnego w świetle znaczącego wzrostu jego zapotrzebowania. Na rynki frachtowe nadal mają wpływ również kongestie doświadczane w wielu światowych portach. Mowa tutaj między innymi o portach chińskich, ale też i amerykańskich.
08.10.2021

Bariery produkcji zielonego wodoru na morzu

Zwolennicy niektórych z pierwszych morskich projektów wodorowych mają niewielką nadzieję na osiągnięcie zysku.
07.10.2021

Van Oord zamawia Mega Jack-Up do instalacji morskich turbin wiatrowych o mocy 20 MW

Van Oord zamówił nowy, ekologiczny statek instalacyjny, który będzie mógł pracować na metanolu i instalować turbiny wiatrowe o mocy do 20 MW. Inwestycja wpisuje się w rosnące światowe zapotrzebowanie na morskie farmy wiatrowe. Statek zostanie zwodowany w 2024 roku.
04.10.2021

Baltexpo 2021. DOE zaprasza na targi

DOE Sp. z o.o. zaprasza na XX Międzynarodowe Targi Morskie i Konferencje Baltexpo 2021, które odbędą się w dniach 6-8 września w Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo w Gdańsku.
31.08.2021

Na terenie terminala Arthur Kill powstanie hub morskiej energetyki wiatrowej

Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
18.07.2021

Handel morski w ożywieniu. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 23-26/2021)

Światowa gospodarka coraz bardziej rozpędza się. Stąd też od początku tego roku w tym w ciągu kilku ostatnich tygodni utrzymywały się zadowalające parametry frachtowe dla armatorów wielu segmentów żeglugi. Przewidywania analityków na kolejne tygodnie są również jak najbardziej pozytywne.
12.07.2021

ZEA: Wybuch w porcie w Dubaju [WIDEO]

W Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w jednym z największych portów świata, w doszło w środę w nocy do potężnej eksplozji i pożaru. Według świadków w dzielnicach oddalonych o 25 km zatrzęsły się domy i okna. Władze poinformowały, że nie ma rannych, a pożar jest pod kontrolą.
07.07.2021

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków: 8 lipca ruszą prace przy wraku promu "Estonia"

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków (SHK) podała w piątek, że 8 lipca rozpocznie prace przy wraku promu "Estonia". Dochodzenie ma wyjaśnić kwestię dziury w kadłubie, którą jesienią ubiegłego roku pokazali twórcy filmu dokumentalnego.
18.06.2021

Coraz więcej aktywności. Analiza rynku tonażowego (tydzień 18-22/2021)

Od początku tego roku dokonano już transakcji kupna – sprzedaży około 978 statków używanych o nośności 69,7 mln ton. W stoczniach zawarto również już w tym samym okresie 564 kontraktów na budowę nowych statków.
10.06.2021

Pozytywnych prognoz ciąg dalszy. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tydzień 18-22/2021)

W ostatnich tygodniach międzynarodowy rynek frachtowy osiągał w większości przypadków nadal pozytywne wyniki. Odnotowywane spadki indeksów na przełomie tygodnia 20 i 21 wynikały między innymi ze zbiegu dni świątecznych lub wolnych od pracy w wielu regionach świata.
07.06.2021

Petrostal. Fachowcy od zleceń "niemożliwych"

Remont platformy PetroGiant w basenie Naftoportu to kolejna zakończona sukcesem praca specjalistów z gdańskiego Petrostalu. – Pod kątem izolacji wyremontowaliśmy w ramach zlecenia kilometr rurociągów, aparatów i zaworów – mówi z dumą Piotr Kuklis, współwłaściciel.
24.05.2021

PSV Cooper Viking przekazany armatorowi Borealis Maritime

W sobotę, 1 maja z Gdańska wypłynął statek Cooper Viking. Oznacza to, że stocznia Remontowa Shipbuilding ostatecznie zakończyła budowę serii wielozadaniowych jednostek specjalistycznych typu PSV (Platform Supply Vessel), początkowo zamówionych przez Siem Offshore.
05.05.2021

Czy to już moment, na który wszyscy czekali? Raport z rynku żeglugowego (tydzień 14-17/2021)

Rynek frachtowy przewozów suchych masowych oraz rynek jednostek wsparcia branży offshore wykazują się coraz większą dynamiką wzrostów. Tym pozytywnym symptomom towarzyszą informacje na temat nieco większej ilości zakupów statków "z drugiej ręki" niewidzianych od 2007 roku. Aż 7% tonażu zmieniło już swojego właściciela w dotychczasowej części 2021 roku.
04.05.2021

Problemów nie brakuje, ale życie gospodarcze toczy się dalej. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 10-13/2021)

Za sprawą zablokowania Kanału Sueskiego przez kontenerowiec „Ever Given” konsekwencje tego wydarzenia wpłynęły również na inne segmenty żeglugi. W związku z tym wykorzystanie, czyli tzw. utylizacja statków znacznie wzrosła, ponieważ wiele z nich przekierowało się na znacznie dłuższą trasę dookoła Afryki via Przylądek Dobrej Nadziei. Krótkoterminowa dostępność przestrzeni ładunkowych pod przewozy znacznie spadła.
06.04.2021

Lotos Petrobaltic – górnictwo morskie i żegluga offshore

Lotos Petrobaltic S.A. to firma z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem, która została powołana do poszukiwania i eksploatacji złóż ropy naftowej i gazu na polskim szelfie Morza Bałtyckiego. Firma w związku z wykonywanymi odwiertami na morzu zajmuje się również tzw. żeglugą offshore. Dzięki temu zapewnia się do swoich wewnętrznych celów: usługi zarządzania posiadaną flotą jednostek pływających, kompleksową obsługę logistyki morskiej, a także badania dna morza.
21.03.2021

Port Consultants zrealizował załadunek generatorów w Porcie Gdynia

Port Consultants w dniach 9-10 marca zrealizował w Porcie Gdynia skomplikowaną operację przetransportowania na statek 3-ch ciężkich generatorów. Dwa z nich ważyły po 280 ton, trzeci 453 tony.
15.03.2021

Więcej pozytywów z dobrymi perspektywami na horyzoncie. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 6-9/2021)

Rynki żeglugowe w ostatnich tygodniach odznaczały się coraz bardziej pozytywnymi symptomami wzrostów dla wielu segmentów a to za sprawą wzrastającej wielkości światowej produkcji widocznej w pierwszej kolejności na obszarach azjatyckich. Jednakże trudna sytuacja miała miejsce nadal między innymi dla zbiornikowców.
08.03.2021

MS Finnmarken przejdzie konwersję na napęd hybrydowy w stoczni Kleven

Stocznia Green Yard Kleven w norweskim Ulsteinvik zdobyła kontrakt na szeroką konwersję jednostki MS Finnmarken w statek ekspedycyjny z hybrydowym napędem.
17.02.2021

Chimeryczna Fortuna. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 3-5/2021)

Na rynkach żeglugowych, pomimo dobrych warunków, panujących na początku stycznia doszło do przesilenia, szczególnie, jeśli chodzi o przewozy ładunków masowych. Nieco więcej optymizmu było ostatnio w branży wydobycia ropy naftowej, gdzie wzrastające ceny surowca zwiększały również poziom opłacalności produkcji. Czy te nieco lepsze wyniki przełożą się na polepszenie ciężkiej sytuacji na rynku zbiornikowców? Jakie są najnowsze trendy na rynkach związanych z transportem gazu naturalnego, czy też projektami morskich farm wiatrowych?
08.02.2021

Statek typu PSV Coey Viking przekazany armatorowi

Zakończyła się budowa pierwszego z dwóch wielozadaniowych statków specjalistycznych typu PSV, zamówionych w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. przez firmę Borealis Maritime. PSV Coey Viking będzie eksploatowany pod zarządem technicznym firmy armatorskiej Viking Supply Ships AB.
20.01.2021

Czy najgorsze jest już za nami? Statki do przewozu LNG biją kolejne rekordy. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 53/2020, 1-2/2021)

Fundamenty segmentu masowców wydają się gotowe do odbudowy i wzrostu już w 2021 roku. Ostatnie tygodnie, to kontynuacja ciężkiej sytuacji dla tankowców i branży związanej z wydobyciem ropy naftowej. Rozpędu nabierają za to projekty związane z odnawialnymi źródłami energii i ogólnoświatową transformacją energetyczną.
18.01.2021

LOTOS Petrobaltic przebadał dno pod morską farmę wiatrową

W pierwszym tygodniu grudnia br. statek PSV SYLUR z Grupy Kapitałowej LOTOS Petrobaltic zakończył z sukcesem prace wiertnicze na obszarze projektowanej farmy wiatrowej Baltic II, położonej na zachód od Ławicy Słupskiej. Rozpoznanie geologiczne podłoża Bałtyku zostało zlecone przez niemiecką firmę RWE, specjalizującą się w odnawialnych źródłach energii.
15.12.2020

Rynek liczy na rok 2021. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 48-50)

Trudne i skomplikowane wydarzenia roku 2020 skłaniają do podsumowań, ale również i prognoz na 2021. Wielu analityków różnorodnych rynków uważa, że powstały podstawy do odbudowy światowej gospodarki i to ma mieć właśnie miejsce w przyszłym roku. Równocześnie zintensyfikuje się transformacja gospodarki, co ma miejsce już w zasadzie teraz.
14.12.2020

Damen przebudowuje jednostkę PSV w statek do przewozu karmy dla ryb (wideo)

Holenderska Damen Shipyards Group zakończyła projekt konwersji statku dla norweskiej firmy Eidsvaag.
27.11.2020

Drugi etap prób morskich wielozadaniowego statku typu PSV Coey Viking

8 listopada br. rozpoczął się kolejny etap prób morskich statku Coey Viking, jednej z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB.
18.11.2020

Wartsila dostarczy akumulatory dla statków PSV Harveya Gulfa

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä została wybrana do dostarczenia akumulatorów dla czterech zmodernizowanych statków dostawczych offshore (PSV) zasilanych LNG klasy Harvey Energy.
20.10.2020

Raport z rynku żeglugowego – sztormowanie armatorów (tydzień 40-42)

Cały bieżący rok jest dla rynku żeglugowego olbrzymim wyzwaniem. Ostatnie tygodnie nie były inne. Wręcz przeciwnie atmosfera zagrożenia i niepewności, co do przyszłości ogólnogospodarczej narastała.
19.10.2020

PSV Coey Viking i Planeta I na próbach morskich

W sobotę 10 bm. na próby morskie wypłynęły Coey Viking oraz Planeta I. Oba statki budowane są w ramach programu produkcyjnego stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy Remontowa Holding.
13.10.2020

Raport z rynku żeglugowego – dzieje się i u nas (tydzień 38-39)

Wojna handlowa na linii USA – Chiny nadal trwa. Ze względu na inne ważne tematy, głównie związane z pandemią temat ten zszedł ostatnio nieco na plan dalszy. Tymczasem tarcia handlowe zmieniają krajobraz przemysłowy świata. Produkcja dóbr przenosi się bowiem z Chin do krajów ościennych. W dalszej perspektywie może mieć to znaczący efekt na siłę nabywczą rynku chińskiego w zakresie dóbr masowych, tj. ropa naftowa, ładunki suche masowe i inne. Na razie jednak siła gospodarki Chin jest na tyle duża, że to tamtejszy rynek jest bardzo
28.09.2020

Raport z rynku żeglugowego – przemiany rynków (tydzień 33-34)

W chwili obecnej rynek żeglugowy ma zupełnie inne podstawy wyjściowe do odbudowy i rozwoju niż jeszcze pół roku temu. Mówimy o innej bardziej niepewnej rzeczywistości, której należy sprostać. Niemniej jednak niewątpliwie na rynku zachodzą dziejowe zmiany, które są też dla wielu wielkimi szansami rozwojowymi – dla innych końcem pewnej epoki. Tymczasem ceny nowych statków: masowców oraz tankowców spadają. Również na rynku wtórnym wartości jednostek pływających są niższe niż jeszcze kilka tygodni temu.
24.08.2020

Raport z rynku żeglugowego – gospodarcze powikłania (tydzień 21-23)

Światowy organizm gospodarczy w wyniku trwającego kryzysu pandemicznego oraz załamania cen ropy wykazuje szereg zaburzeń i powikłań, odzwierciedlających się również w międzynarodowym handlu morskim oraz morskim rynku poszukiwawczym i wydobywczym. Międzynarodowe środowiska żeglugowe i stoczniowe wołają o wsparcie i pilne działania celem stymulacji światowej gospodarki. Depresja pogłębia się a scenariuszy dalszego rozwoju sytuacji jest co najmniej kilka. Szczególne perturbacje obserwuje się aktualnie na rynku offshore „oil a
08.06.2020

Zaawansowane wyposażenie statków PSV w stoczni Remontowa Shipbuilding

W październiku ubiegłego roku stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. podpisała umowę sprzedaży dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych statków typu PSV przeznaczonych do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego firmie Borealis Maritime współpracującej ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB.
20.02.2020

Horizon Geosciences przeprowadziło badania dna Bałtyku na zlecenie PKN Orlen

10 grudnia br. zakończono badania dna Bałtyku w ramach projektu farm wiatrowych. Badania trwały blisko 700 roboczogodzin. Geoinżynierzy, geotechnicy, geolodzy, wiertnicy i technicy laboratoryjni oraz eksperci z PKN Orlen pracowali wspólnie na obszarze 131 km2, oddalonym ok. 23 km od linii brzegowej.
11.12.2019

Remontowa Shipuilding sprzedała dwa nieodebrane przez armatora statki PSV - nadal szukają klienta na arktyczne kontenerowce

Remontowa Holding sprzedała dwa statki PSV, które od kilku lat stoją w stoczni nieodebrane przez armatora Siem Offshore Contractors. Jednostki kupuje Viking Supply Ships AB. Umowa sprzedaży obejmuje również przebudowę jednostek.
06.11.2019

Kanadyjski armator zamówił jednostkę PSV o napędzie hybrydowym

Kanadyjskie Atlantic Towing podpisało kontrakt z norweską grupą Havyard na budowę nowoczesnej jednostki do obsługi platform offshore z napędem hybrydowym.
18.06.2019

Norwegia: Po zderzeniu ze statkiem ewakuowano załogę platformy wiertniczej

Norweski koncern gazowo-naftowy Equinor poinformował w piątek, że ewakuował swoich pracowników z platformy wiertniczej Statfjord A na Morzu Północnym, w którą uderzył statek zaopatrzeniowy.
07.06.2019

LOTOS Petrobaltic nawiązał współpracę w zakresie wykorzystania łączności krytycznej TETRA

System łączności krytycznej TETRA, wdrożony i z powodzeniem stosowany w Grupie Energa, został przetestowany m. in. w ratownictwie morskim i medycznym na Pomorzu. Teraz ten najbardziej zaawansowany i działający w Europie system radiokomunikacyjny będzie wykorzystany także przez LOTOS Petrobaltic. Oferowana przez spółkę Enspirion usługa łączności krytycznej zapewni niezawodną komunikację w sytuacjach kryzysowych oraz w bieżącej pracy.
21.05.2019

Invest in Pomerania na OTC 2019 – jednej z największych imprez sektora ropy naftowej i gazu (foto)

Invest in Pomerania po raz pierwszy zaprezentowała potencjał inwestycyjny regionu w pomorskim sektorze morskim i offshore podczas tegorocznej konferencji Offshore Technology (OTC) w Houston w Teksasie, 4–6 maja 2019 r.
14.05.2019

Rolls-Royce dostarczy napęd dla norweskiego armatora

Norweski armator Havila Kystruten AS zamówił cztery nowe jednostki typu Ro-Pax. Napęd na statki dostarczy brytyjskie Rolls-Royce Commercial Marine.
28.10.2018

Sylur będzie pracował przy zabezpieczaniu gazociągu na Bałtyku

Sylur, statek LOTOS Petrobaltic, wypłynie na Bałtyk. Jak poinformował portal trójmiasto.pl, jednostka została zatrud-niona przy zabezpieczaniu gazociągu łączącego złoże B8 z elektrociepłownią Energobaltic we Władysławowie. Prace mają rozpocząć się w przyszłym miesiącu.
01.08.2018

Stocznie na rozdrożu bez drogowskazu - felieton Marka Błusia

Jak wynika z danych GUS i ministerialnej prezentacji przed sejmową Komisją Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, w 2017 roku polskie stocznie nie otrzymały ani jednego zamówienia na gotowy statek z rynku międzynarodowego, oczywiście najważniejszego w globalnej gospodarce. Nikt o tym nie powiedział wprost i nie wyjaśnił, dlaczego.
18.06.2018

HPR France podsumowuje ostatnie pół roku współpracy ze stocznią STX w Saint-Nazaire

Firma HPR France SARL została założona w maju 2017 r. po podpisaniu umowy ze stocznią STX France na wykonanie prac elektrycznych na czterech wycieczkowcach budowanych dla armatora Celebrity Cruises, spółki zależnej Royal Caribbean Cruises.
24.01.2018

Minister Witold Waszczykowski przyjął ambasadora Królestwa Norwegii w Polsce

O perspektywach współpracy polsko-norweskiej rozmawiał minister spraw zagranicznych Witold Waszczykowski z ambasadorem Królestwa Norwegii w Polsce Karstenem Klepsvikiem.
22.12.2017

Statek Blue Queen trafi na sześć lat do armatora Wagenborg Offshore. Jego kadłub powstał w stoczni CRIST

Blue Queen w rękach Wagenborg Offshore. Armator podpisał z Ulstein umowę czarteru na 6 lat. Statek będzie wspierał działania Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) i Shell UK Exploration & Production (Shell UK) na Morzu Północnym.
24.11.2017

Baltexpo 2017: Polska będzie jedną z największych gospodarek morskich

To jedno z ważniejszych stwierdzeń, jakie padło podczas pierwszego dnia targów Baltexpo 2017. Wypowiedział je J.E. Peter S. Gontha, ambasador Indonezji na debacie otwarcia poświęconej transnarodowej synergii w rozwoju przemysłów morskich.
11.09.2017

Już w poniedziałek BALTEXPO 2017

Już w poniedziałek 11 września w Gdańsku rozpoczynają się dziewiętnaste Międzynarodowe Targi Morskie BALTEXPO 2017. Jest wiele powodów, by je odwiedzić. Targi są otwarte dla zwiedzających w dniach 11-13 września 2017 w godzinach 10.00-17.00.
07.09.2017

Zbudowany w Polsce statek odbywa testy zdalnego sterowania (wideo)

Statek Highland Chieftain, zbudowany w 2013 roku w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding, przechodzi testy zdalnego sterowania na Morzu Północnym. Próby przeprowadzono 21 sierpnia.
05.09.2017

Nowa siedziba HPR-Havyard Production sp. z o.o. już otwarta

14 czerwca 2017 odbyło się otwarcie nowej siedziby HPR w Gdańsku. Na uroczystości obecni byli szczególni goście m.in. wiceprezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz, ambasador Norwegi, Karsten Klepsvik oraz Kornelia Bargielska, pełnomocnik zarządu investGDA. Nie zabrakło również przedstawicieli branży stoczniowej oraz pracowników z Havyard Group ASA z Norwegii.
19.06.2017

Ten symulator zwiększa bezpieczeństwo na morzu. Można go przetestować w Gdyni (wideo)

Szkoła Morska w Gdyni stawia na nowoczesne technologie. W pracującym tam symulatorze siłowni okrętowej zainstalowano ważną aktualizację. Teraz funkcjonalność systemu została rozszerzona m.in. o możliwość realizowania operacji związanych z obsługą rzeczywistego wyłącznika wysokonapięciowego. Dzięki temu symulator spełnia wymogi konwencji STCW w zakresie kursu wysokich napięć (High Voltage Curse).
06.06.2017

Chrzest nowego statku Lotos Petrobaltic (wideo)

Sylur. Tak teraz już oficjalnie nazywa się nowy statek we flocie Lotos Petrobaltic. Wielozadaniowa jednostka będzie przeznaczona do obsługi platform wiertniczych na Bałtyku.
19.04.2017

Firma z Gdańska wykona prace elektryczne na luksusowych wycieczkowcach

Ok. 9 mln euro. Tyle wart jest kontrakt podpisany przez Havyard Production & Service (HPR) – spółkę z norweskiej grupy Hawyard – oraz francuską stocznie STX. Obejmuje on wykonanie prac elektrycznych na czterech wycieczkowcach budowanych dla armatora Celebrity Cruises. Umowa zapewni zatrudnienie na kilka najbliższych lat pracownikom firmy HPR, której główna siedziba mieści się w Gdańsku.
06.04.2017

Pełne doki w Stoczni Remotowej Nauta. To będzie pracowity miesiąc (foto, wideo)

W Stoczni Remontowej Nauta praca wre. Obecnie w Gdyni na remont czeka aż 13 jednostek. Zakres prac jest bardzo zróżnicowany. Od drobnych modernizacji małych jednostek po zaawansowane przebudowy dużych statków.
03.04.2017

„Kormoran” prawie gotowy. Nie wiadomo, czy RSB zbuduje kolejne

Stocznia Remontowa Shipbuilding obawia się, że straci wojskowe kontrakty na kolejne „Kormorany” – poinformowała „Gazeta Wyborcza Trójmiasto”. To wynik ostatnich działań rządu przechwytującego wojskowe kontrakty i kierującego je do stoczni z państwowym kapitałem, czyli do kontrolowanej przez Polską Grupę Zbrojeniową grupy Mars, w której skład wchodzą m.in. Stocznia Remontowa Nauta, Morska Stocznia Remontowa Gryfia i Stocznia Marynarki Wojennej. Zdaniem ekspertów, na których powołuje się gazeta, i w tym przypadku może być podobni
26.03.2017

Ambasador Norwegii z wizytą w MGMiŻŚ

Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, spotkał się z Karstenem Klepsvikiem, ambasadorem Królestwa Norwegii. Tematem spotkania były wspólne sprawy związane z gospodarką morską Polski i Norwegii.
10.03.2017

Wybudowana w Polsce jednostka z pierwszym bunkrowaniem LNG

Statek typu PSV Siem Thiima, wybudowany w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding, zakończył sukcesem swoje pierwsze bunkrowanie paliwa LNG.
21.02.2017

Remontowa Shipbuilding została z nieodebranymi statkami

Kłopoty na rynku stoczniowym. Remontowa Shipbuilding została z czterema specjalistycznymi jednostkami, których nie odebrali armatorzy. Powodem zmiany na rynku i opóźnienia w budowie.
12.02.2017

Stocznia Nauta i Gafako przebudują statek PSV dla włoskiego armatora

Remont Ievoli Cobalt. Zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego (PSV) włoskiego armatora Marnavi zostanie przebudowany w stoczni Nauta w Gdyni. Dzięki temu będzie mógł m.in. prowadzić lekkie podwodne prace konstrukcyjne oraz przeprowadzać naprawy podmorskich kabli.
08.02.2017

Kryzys na rynku offshore odbija się na trójmiejskich stoczniach

Spowolnienie na rynku offshore powoli dociera do Trójmiasta. Siem Offshore, czołowy operator floty offshore na Morzu Północnym, który trzy lata temu zamówił w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, odebrał tylko dwa z nich. Dotychczas obowiązujący kontrakt został anulowany.
07.02.2017

PSV Sylur – nowy statek Lotos Petrobaltic

Lotos Petrobaltic unowocześnia flotę. PSV Sylur zastąpi dotychczasową jednostkę, czyli 37-letni serwisowiec Granit. 14-letni statek przypłynął do Gdańska z Wysp Kanaryjskich.
10.01.2017

Znane jest położenie wraków Maerska

Położenie dwóch statków PSV (zaopatrzeniowce platform morskich) należących do Maerska, które zatonęły u wybrzeży Francji zostało zlokalizowane. W czasie wypadku jednostki były holowane do stoczni złomowej w Turcji, gdzie miały zostać rozebrane.
05.01.2017

Miały iść na złom, ale zatonęły u wybrzeży Francji

Dwa statki PSV (zaopatrzeniowce platform morskich) należące do Maerska zatonęły u wybrzeży Francji. W czasie wypadku jednostki były holowane do stoczni złomowej w Turcji, gdzie miały zostać rozebrane.
22.12.2016

Pierwszy w Australii statek offshore zasilany LNG powstał w Gdańsku

Siem Thiima, zaopatrzeniowy statek platform naftowych, przekazana armatorowi. Jednostka powstała w stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku. Będzie to pierwszy w Australii statek offshore zasilany LNG.
05.12.2016

LNG paliwem dla polskiej gospodarki. Skorzystają na tym stocznie

Gaz LNG (Liquefied Natural Gas), czyli ekologiczne paliwo, coraz bardziej popularny na całym świecie. O korzyściach wynikających z jego użycia i planach na przyszłość mówili uczestnicy debaty „Perspektywy rozwoju rynku LNG w Polsce”, zorganizowanej w Gdańsku przez Grupę LOTOS oraz Regionalną Izbę Gospodarczą Pomorza.
04.10.2016

LOTOS i PGNiG realizują pionierską dostawę paliwa żeglugowego LNG

Spółki LOTOS i PGNiG dostarczyły 120 m3 (120 tys. litrów) skroplonego gazu LNG jako paliwa żeglugowego do zbiorników nowoczesnego, budowanego w Stoczni Remontowa Shipbuilding statku typu PSV (Platform Supply Vessel) SIEM HARMONY. Pozwoli to na przeprowadzenie prób morskich jednostki przed oddaniem jej do użytku. Cysterny odebrały gaz z Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego i przetransportowały go do stoczni w Gdańsku. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie logistyczne w Polsce i jednocześnie efekt współpracy LOTOSU i sp
12.09.2016

Konkurs OiO4um rozstrzygnięty. Znamy zwycięzcę

Finał Konkursu OiO4um edycja 2015/16 na najlepsze prace dyplomowe inżynierskie obronione na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej w okresie od 01.03.2015 r. do 28.02.2016 r., organizowany wspólnie przez Związek Pracodawców FORUM OKRĘTOWE oraz WOiO PG odbył się we środa 11 maja 2016 r. od godz. 15.00 w Audytorium Sipowicza na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej.
17.05.2016

Finał konkursu OiO4um już za chwilę. Poznamy najlepsze prace inżynierskie

Decyzją Komisji Konkursowej 4 prace zostały zakwalifikowane do Finału Konkursu „OiO4um”, który odbędzie się we środę 11 maja o godzinie 15.15 w Audytorium Profesora Sipowicza, Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskie.
06.05.2016

Nowoczesny statek typu AHTS z Remontowej wkrótce wypłynie do Kanady

Nowoczesny, wielozadaniowy statek typu AHTS wszedł w ostatnią fazę procesu produkcyjnego. Przed dwoma dniami w rejonie Zatoki Gdańskiej rozpoczęły się kompleksowe próby morskie, w trakcie, których sprawdzone zostaną wszystkie parametry techniczne statku, przede wszystkim układ napędowy, automatyka oraz działanie wszystkich urządzeń i systemów. Próby zakończą się testami uciągu na palu. W przeprowadzeniu prób uczestniczyć będzie w sumie ponad 100 specjalistów z Kanady, Norwegii i Polski.
14.04.2016

Szczecin - wkrótce rozpoczynają się Dni Skandynawskie

Dni Skandynawskie w Szczecinie powoli stają się już tradycją. Ich trzecia edycja będzie miała miejsce w dniach 21-24 kwietnia.
06.04.2016

Gróbarczyk: Polska liderem Europy w przetwórstwie rybnym

Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej zainaugurował trzecią edycję Kongresu Rybnego w Gdyni. W Kongresie uczestniczą m.in. Per Sandberg, minister rybołówstwa Norwegii oraz Karsten Klepsvik, ambasador tego kraju w Polsce.
31.03.2016

Kolejny statek na wodzie w Remontowej Shipbuilding

We wtorek, 23 lutego 2016 zwodowany został kolejny, czwarty z serii statek typu PSV z napędem gazowym przeznaczony do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych.
26.02.2016

Wokół ulgi abolicyjnej dla marynarzy robi się nerwowo

Dnia 20.10.2015 r. NSA w Warszawie rozpatrywał kilka skarg kasacyjnych od wyroków WSA w Gdańsku. Przedmiotem ww. skarg były kwestie związane z wnioskiem o ograniczenie poboru zaliczek na podatek. Jednakże powody złożenia skargi kasacyjnej do NSA były różne.
05.11.2015

Remont masowca Alam Pintar

W Stoczni Remontowej Nauta trwa remont masowca Alam Pintar. Prace na jednostce o długości prawie 230 m są prowadzone w suchym doku SD I.
30.10.2015

„Nasza przyszłość zależy od rozwoju polskiej gospodarki morskiej” - rozmowa z Franciszkiem Magnowskim, prezesem Wartsila Polska

W tym roku obchodzimy już dwie dekady obecności marki Wartsila w Polsce. O początkach działalności fińskiego koncernu w naszym kraju, rozwoju i planach na przyszłość rozmawiamy z Franciszkiem Magnowskim, prezesem zarządu Warstila Polska Sp. z o.o.
16.09.2015

Wieczór Morski w Oslo - rozgrzewka przed BALTEXPO 2015

3 czerwca tego roku, w Ambasadzie Rzeczypospolitej Polskiej w Oslo, odbył się norwesko-polski Wieczór Morski. Spotkanie było wstępem do Międzynarodowych Targów Morskich BALTEXPO 2015.
10.06.2015

Prywatne polskie stocznie są w świetnej kondycji. Mają pełny portfel zamówień i osiągają co najmniej 10-proc. wzrosty

Polski przemysł stoczniowy dynamicznie się rozwija. Prywatne firmy są w świetnej kondycji, mają pełny portfel zamówień i z powodzeniem konkurują z gigantami z krajów skandynawskich. Branża wstępnie szacuje, że tegoroczny wzrost może sięgnąć nawet 10 proc.
02.06.2015

Unitest zrealizuje belgijski kontrakt rządowy

Tworzone przez gdyńską firmę symulatory siłowni okrętowych wykorzystywane są już w ponad 60 krajach świata. Bazują na najnowszych rozwiązaniach technologicznych i znajdują zastosowanie zarówno w procesie dydaktycznym studentów, jak i podczas szkoleń doskonalących umiejętności kadry morskiej. Belgijski kontrakt związany z programem nabywania nowych kwalifikacji zawodowych przez osoby bezrobotne i zagrożone utratą pracy jest jednak największy w historii istnienia firmy.
28.04.2015

W Remontowej trwa modernizacja dwóch statków. Jeden z nich wypłynie z Gdańska jako statek wiertniczy

Gdańska Stocznia Remontowa przyjęła zlecenia na przebudowę dwóch serwisowców offshore. Szczególnie ciekawa wydaje się przebudowa norweskiej jednostki Normand Draupne, która jest przerabiana na statek wiertniczy.
09.04.2015

Norwegia najważniejszym partnerem polskich stoczni

W dniu 24 marca br. odbyło się spotkanie polskich i norweskich przedstawicieli biznesu stoczniowego, klastrów morskich, administracji i przedstawicieli służb konsularnych. Gospodarzem spotkania był pan Karsten Klepsvik, ambasador Królestwa Norwegii.
25.03.2015

Wizyta ambasadora Norwegii w 3. Flotylli Okrętów

Z dwudniową kurtuazyjną wizytą w 3. Flotylli Okrętów przebywa ambasador Norwegii Karsten KLEPSVIK z małżonką. Karsten KLEPSVIK spotkał się z dowódcą 3. Flotylli Okrętów. Złożył także wizytę na okręcie podwodnym ORP Kondor.
04.03.2015

Trzy branże połączone pasją - rozmowa z Joanną Spanos-Pianowską, dyrektorem działu kontaktu z mediami Activ Group

Grupa Activ skupia trzy odrębne spółki działające w różnych branżach. W sektorze stoczniowym jest to Activ sp. z o.o. potocznie nazwana Marine Interior, w jachtowym Activ Yachts, a w meblarstwie Activ Meble. Główna siedziba i fabryka Grupy znajdują się w miejscowości Pszczółki niedaleko Gdańska, zaś na gdańskich terenach stoczniowych mieści się oddział produkcyjny zajmujący się pracami stoczniowymi. W Grupie zatrudnionych jest około 200 osób.
26.02.2015

Blue Queen gotowa, by zawładnąć morzem

Norweski Ulstein Verft ogłosił, że we wtorek 24 lutego 2015 roku dostarczył statek typu PSV (Platform Supply Vessel) firmie Blue Ship Invest.
25.02.2015

Stocznia Gdańsk i Remontowa Holding będą razem budować statki

Gdańsk Shipyard Group i grupa Remontowa Holding współpracują od roku 2013, ale według Adama Zaczeniuka, wiceprezesa Stoczni Gdańsk w ostatnim czasie współpraca ta nabiera tempa.
10.02.2015

Ile można zarobić na statku? Nawet 10 tys. euro miesięcznie

O pensjach marynarzy krążą legendy, dlatego chętnych do pracy na statkach nie brakuje. Sprawdziliśmy, ile zarabia kadet, pierwszy oficer i kapitan.
08.02.2015

Cosco z nowymi zleceniami

Cosco Shipyard Group ogłosiło właśnie zdobycie dwóch nowych kontraktów opiewających łącznie na sumę 160 mln dolarów.
06.02.2015

Nauta zbuduje jednostkę do obsługi wież wiatrowych

29 grudnia 2014 r. Nauta zawarła kontrakt z Havyard Ship Technology na budowę częściowo wyposażonej jednostki do obsługi wież wiatrowych. Statek będzie pracować na farmie Dudgeon, która powstaje u wybrzeży Norfolk w Wielkiej Brytanii.
07.01.2015

Praca w stoczni – raport Gospodarki Morskiej

W stoczniach czeka praca, są też jednak bezrobotni stoczniowcy. Rozwój przedsiębiorstw, rynek pracy i szkolnictwo zawodowe to powiązany ze sobą system, którego poszczególne elementy mają na siebie istotny wpływ. Nie wszystko działa w nim jednak tak sprawnie, jak można tego oczekiwać w aktualnej sytuacji gospodarczej. Podjęliśmy próbę analizy tej złożonej sytuacji.
02.01.2015

Remontowa Shipbuilding zwodowała kolejną jednostkę PSV (wideo)

We wtorek, 16 września w stoczni REMONTOWA SHIPBUILDING odbyło się wodowanie specjalistycznego statku przeznaczonego do zaopatrywania platform wiertniczych i wydobywczych. Statek budowany jest dla jednego z największych, norweskich operatorów floty offshore. Statek został już zakontraktowany do pracy na Morzu Północnym przy obsłudze pola naftowego eksploatowanego przez koncern Shell.
17.09.2014

CRIST - trzecia jednostka w ciągu tygodnia

4 września do użytku został oddany budowany dla stoczni norweskiej statek do obsługi platform i konstrukcji offshore – BLUE KING. Jest to trzecia jednostka, która opuściła stocznię w ciągu tygodnia.
08.09.2014

Vistal - infrastruktura i offshore coraz mocniejsze

W pierwszych 6 miesiącach tego roku wzrósł udział segmentów Infrastruktura oraz Marine & Offshore w przychodach grupy. Przychody wzrosły o 14 proc., natomiast zysk netto o 23 proc.
02.09.2014

Chrzest wielozadaniowego statku typu PSV

W piątek, 8 sierpnia 2014 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding należącej grupy kapitałowej REMONTOWA HOLDING odbyła się uroczystość chrztu wielozadaniowego statku typu PSV.
11.08.2014

CRIST - bez inwestycji nie byłoby zleceń

W ciągu ostatnich trzech lat Trójmiejska stocznia CRIST przeznaczyła 53 mln zł na inwestycje w celu dostosowania terenów po byłej Stoczni Gdynia do swoich potrzeb. Przeniesienie działalności produkcyjnej było przełomowym momentem dla spółki. Dzięki korzystnemu usytuowaniu oraz potencjałowi produkcyjnemu terenów postoczniowych, CRIST zwielokrotnił swoje zdolności produkcyjne. Obecnie stocznia realizuje projekty unikalne w skali europejskiego przemysłu stoczniowego.
06.08.2014

Kontrakty na nowe budowy w stoczni Nauta

W niespełna dwa lata od uruchomienia działu nowych budów, Nauta zajmuje coraz ważniejsze miejsce w tym obszarze rynku. Stocznia podpisuje kolejne kontrakty zarówno na budowę jednostek pływających, jak też konstrukcji stalowych typu offshore.
05.06.2014

Remontowa Shipbuilding zbuduje statek do pracy w arktycznych warunkach

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA z Gdańska zbuduje specjalistyczny statek do obsługi platform wiertniczych w trudnych warunkach arktycznych. Statek zamówił armator z Kanady. Jednostka będzie eksploatowana przez jedną z największych spółek paliwowych ExxonMobil.
12.05.2014

Pierwsze wodowanie statku w Stoczni Nauta na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej - specjalna relacja(foto,wideo z lotu ptaka)

Statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych zbudowany został w Stoczni Remontowej Nauta na zamówienie Hellesøy Verft AS. Jest to pierwszy po latach przerwy wykonany przez Nautę kontrakt na budowę nowej jednostki i jednocześnie pierwszy statek zbudowany przez stocznię na przejętych terenach po Stoczni Gdańsk. Zawarte umowy i prowadzone negocjacje świadczą o tym, że rozpoczyna się nowy etap w historii Stoczni i że na historycznych terenach Stoczni Gdańskiej znowu będą budowane statki.
16.03.2014

Co budują polskie stocznie?

Stocznie w Trójmieście budują specjalistyczne, nowoczesne statki do obsługi platform wiertniczych na morzu, promy i okręty; rocznie może to być kilkadziesiąt jednostek. Stocznie w Szczecinie budują niewielkie jednostki rybackie i katamarany.
16.03.2014

Nauta buduje statki na terenie Stoczni w Gdańsku (wideo)

Historyczne żurawie Stoczni Gdańskiej znów pracują. Na obszarze wydzierżawionym od spółki Synergia99, w oparciu o infrastrukturę dawnego wydziału K3, Nauta buduje specjalistyczne jednostki dla zagranicznych armatorów. Działalność stoczni na nowych terenach produkcyjnych pierwotnie należących do Stoczni Gdańsk jest przykładem sprawnej realizacji polityki dywersyfikacji źródeł dochodu obranej przez Nautę w czerwcu 2012r.
19.02.2014

Nowa hala produkcyjna Grupy Vistal S.A. w Porcie Gdynia (wideo)

Hala o łącznej powierzchni ponad 12 tys. m2, zlokalizowana na Nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia zwiększyła moce produkcyjne Grupy Vistal. W nowym obiekcie będą realizowane najbardziej złożone, wielkogabarytowe konstrukcje stalowe głównie na potrzeby branży offshore.
06.02.2014

Remontowa Shipbuilding - pierwsze wodowanie w 2014r. (wideo)

Wielozadaniowy statek PSV (Platform Supply Vessel) jest pierwszą jednostką, która została zwodowana w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuildig w 2014r. To ósmy statek z serii budowanej dla amerykańskiego potentata w sektorze offshore.
06.02.2014

Nowe kłopoty Maritim Shipyard

Przez szereg lat Maritim Shipyard było jedną z największych stoczni produkcyjnych w Gdańsku. W marcu 2013r. spółka zgłosiła wniosek o ogłoszenie upadłości układowej. Wierzycielem Martin Shipyard jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, dodatkowo w lutym br. część majątku firmy zajmie komornik.
24.01.2014

Stocznia Remontowa Shipbuilding SA zawarła umowę z armatorem Siem Offshore na budowę czterech podwójnie zasilanych statków typu PSV

Zamówione statki będą wyposażone w innowacyjny podwójny napęd paliwowy. Tradycyjny napęd Marine Diesel Oil będzie wspomagany napędem LNG. Nowa seria jednostek PSV Siem Offshore wykorzystując najnowsze technologie w ramach podwójnego zasilania i konstrukcji kadłuba, pozwala na mniejsze zużycia paliwa i niższe koszty oraz niższą emisję i poprawę stanu środowiska naturalnego.
31.12.2013

Kolejna konstrukcja offshore opuściła Energomontaż Północ Gdynia

19 grudnia br., wyprodukowana w całości przez Energomontaż Północ Gdynia wysoka na ok. 48 m (z koroną 61m) wieża do interwencji w odwiertach została wysłana do Singapuru. Konstrukcja o masie ok. 320 ton została wykonana na zlecenie National Oilwell Varco. Zostanie zamontowana na jednostce well intervention submersible unit.
23.12.2013

Stocznia Remontowa Nauta powiększa potencjał produkcyjny

Z uwagi na rosnącą liczbę realizowanych projektów zarówno nowych budów, jak i konwersji oraz remontów statków, Zarząd Stoczni Remontowej Nauta poszukiwał możliwych form powiększenia potencjału produkcyjnego. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie Stocznia Remontowa Nauta zawarła szereg umów, które powiększają jej aktywa produkcyjne o suchy dok SD I(240 m x 40 m) i pirs południowy w Gdyni oraz o pochylnie B1(280 m x 36 m) i B3(177 m x 28,7) w Gdańsku.
16.12.2013

Kolejne wodowanie statku typu PSV w Remontowa Shipbuilding - relacja GospodarkaMorska.TV

W piątek, 22 listopada 2013 zwodowany został wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel) przeznaczony do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Jest to już siódmy z aktualnie realizowanej serii statków budowanych dla jednego z wiodących operatorów floty offshore na świecie. Wodowany statek podobnie jak poprzednie jednostki tej serii, przeznaczony jest do zabezpieczania właściwego funkcjonowania platform wiertniczych i wydobywczych.
25.11.2013

Salt Ship Design Poland - „z optymizmem patrzymy w przyszłość”

Salt Ship Design Poland - polski oddział Salt Ship Design Norway jest biurem projektowo-konstrukcyjnym, specjalizującym się w projektowaniu statków obsługujących platformy wiertnicze oraz jednostek specjalnego przeznaczenia. Norwesko-polska grupa realizuje kluczowe dla branży offshore projekty dopasowane do potrzeb klienta (tailormade), z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych.
21.11.2013

Statek typu X-Bow po raz pierwszy w Polsce

We wtorek, 12 listopada w godzinach porannych do Gdańska przypłynął statek o nietypowej konstrukcji dziobu zwanej X-Bow. Jednostka EDT Jane to zaopatrzeniowiec offshore typu PSV, który będzie przebudowany przez gdańską stocznię Marine Projects na bazowiec prac podwodnych.
14.11.2013

Chrzest statku w stoczni Remontowa Shipbuilding

W stoczni Remontowa Shipbuilding w Gdańsku odbył się w sobotę chrzest wielozadaniowego statku PSV do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Odbiorcą jednostki jest szkocki armator, jeden z najważniejszych operujących flotą offshore na Morzu Północnym.
28.09.2013

Agencja Rozwoju Przemysłu- park przemysłowy Synergia 99, na terenach Stoczni Gdańsk, stworzy 600 miejsc pracy

W połowie kwietnia tego roku Stocznia Gdańsk sprzedała siedem żurawi, stojących przy pochylni w okolicach ul. Jana z Kolna. Dźwigi nie powinny mieć wyłącznie historycznej wartości, nie powinny być tylko symbolem miasta, lecz funkcjonować jako część stoczniowej infrastruktury- oświadczył Wojciech Dąbrowski, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu. Plany ARP zmierzają do utworzenia parku przemysłowego na obszarach położonych na terenie Stoczni Gdańsk, należących obecnie do spółki Synergia 99. Przed przystąpieniem do procedur inwest
23.09.2013

Wärtsilä projektuje PSV napędzanego LNG dla Siem Offshore

Siem Offshore wybiera projekt i zintegrowane rozwiązanie firmy Wärtsilä dla kolejnego zaopatrzeniowca górnictwa morskiego napędzanego gazem LNG
03.09.2013

Chrztu wielozadaniowego statku typu PSV „ORYX” w Remontowa Shipbuilding S.A.

W piątek, 30 sierpnia 2013 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbyła się kolejna uroczystość chrztu wielozadaniowego statku typu PSV. Był to już czwarty z serii ośmiu statków budowanych w naszej stoczni dla jednego najważniejszych amerykańskich armatorów posiadających flotę kilkuset statków służących do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
02.09.2013

Wodowanie kolejnego statku typu Platform Supply Vessel w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A.

We wtorek, 6 sierpnia 2013 roku Remontowa Shipbuilding S.A. zwodowała kolejny, 6 w tym roku i 985 w historii stoczni statek. Tym razem był to wielozadaniowy statek typu PSV (Platform Supply Vessel) służący do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.
07.08.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.