W Stoczni Remontowej Nauta trwa remont masowca Alam Pintar. Prace na jednostce o długości prawie 230 m są prowadzone w suchym doku SD I.
Wybudowany w 2005 r. masowiec wymaga drugiego remontu klasowego. Zakres prac na statku obejmuje m.in: prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie, przegląd silnika głównego, remont uszczelnień wału śrubowego i śruby napędowej, remont steru, przegląd zbiorników balastowych, prace rurarskie, remont silników elektrycznych oraz drobne prace remontowe. Remont prowadzony jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd’s Register of Shipping.
Alam Pintar jest jednym z postpanamaxów w flocie Pacific Carriers Limited (PCL) – jednego z największych operatorów masowców na świecie. Od pewego czasu armator rozszerzył zakres działalności o flotę statków serwisowych offshore – PCL jest właścicielem statków AHT (Anchor Handling Tug), PSV (Platform Supply Vessel) i OSV (Offshore Support Vessel).
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek