W Stoczni Remontowej Nauta trwa remont masowca Alam Pintar. Prace na jednostce o długości prawie 230 m są prowadzone w suchym doku SD I.
Wybudowany w 2005 r. masowiec wymaga drugiego remontu klasowego. Zakres prac na statku obejmuje m.in: prace konserwacyjno-malarskie na kadłubie, przegląd silnika głównego, remont uszczelnień wału śrubowego i śruby napędowej, remont steru, przegląd zbiorników balastowych, prace rurarskie, remont silników elektrycznych oraz drobne prace remontowe. Remont prowadzony jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd’s Register of Shipping.
Alam Pintar jest jednym z postpanamaxów w flocie Pacific Carriers Limited (PCL) – jednego z największych operatorów masowców na świecie. Od pewego czasu armator rozszerzył zakres działalności o flotę statków serwisowych offshore – PCL jest właścicielem statków AHT (Anchor Handling Tug), PSV (Platform Supply Vessel) i OSV (Offshore Support Vessel).
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek