• <
nauta_2024

Kanadyjski armator zamówił jednostkę PSV o napędzie hybrydowym

PMK

18.06.2019 20:22 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Kanadyjski armator zamówił jednostkę PSV o napędzie hybrydowym

Partnerzy portalu

Kanadyjski armator zamówił jednostkę PSV o napędzie hybrydowym - GospodarkaMorska.pl

Kanadyjskie Atlantic Towing podpisało kontrakt z norweską grupą Havyard na budowę nowoczesnej jednostki do obsługi platform offshore z napędem hybrydowym.

Statek Atlantic Harrier, zbudowany według projektu Havyarda 833 WE, będzie miał 89,7 metrów długości, ponad tysiąc mkw. powierzchni pokładu oraz zakwaterowanie na 54 osób. Jednostka będzie posiadała także klasę lodową 1B, co pozwoli jej bezpiecznie pływać na wodach Morza Północnego i Północnego Atlantyku.

Statek będzie wyposażony w hybrydowy napęd dieslowo-elektryczny z bateriami o mocy 650 kilowatów.

- Budowa tego statku to następny krok w kierunku spełniania obecnych i przyszłych wymagań naszych klientów. Duża pojemność ładunkowa Atlantic Harrier, oszczędność paliwa i niska emisja zanieczyszczeń sprawiają, że jest to najlepszy w swojej klasie statek PSV - powiedział Gilles Gagnon, dyrektor generalny i wiceprezes Atlantic Towing Limited, z siedzibą w kanadyjskim Saint Johns.

Dane techniczne Atlantic Harrier

Długość: 89,7 metrów
Szerokość: 19,6 metrów
Nośność: 4250 mt
Wolny pokład: 1002 m2
Napęd: Diesel-Electric z akumulatorem (650 kW)
Odzysk oleju i notacja klasy NOFO
Zainstalowana moc: 7220 bkW
Zakwaterowanie: 54 osoby
Klasa lodowa: 1B
Zgodność ze standardem Atlantic Canadian Standby

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

EU_CERT_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.