pc
Remont Ievoli Cobalt. Zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego (PSV) włoskiego armatora Marnavi zostanie przebudowany w stoczni Nauta w Gdyni. Dzięki temu będzie mógł m.in. prowadzić lekkie podwodne prace konstrukcyjne oraz przeprowadzać naprawy podmorskich kabli.
Zanim rozpoczął się remont jednostki, trzeba było rozładować z niej pokładowy żuraw offshore marki TTS o unosie 40 t. Jego modernizacją zajmie się gdyńska firma Gafako, a następnie zostanie on zamontowany na pokładzie Ievoli Cobalt.
W ramach prowadzonych prac na statku, za tylą ścianą nadbudówki powstanie hangar zdalnie sterowanego pojazdu podwodnego ROV (Remotely Operated Vehicle) ze specjalnym żurawikiem ( A-frame davit). Jednostka specjalnie na potrzeby kontraktu na Morzu Północnym będzie mogła wyszukiwać położonych na dnie morskim kabli i naprawiać je, jak również prowadzić lekkie konstrukcyjne prace podwodne.
Ievoli Cobalt został zwodowany w listopadzie 2015 roku. Turecka stocznia Selah z Tuzli przekazała go do eksploatacji w październiku 2016 r. Autorem projektu jednostki (MMC 879L CD) jest gdyńskie okrętowe biuro projektowo-konsultingowe MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. (MMC SD&MC). Statek ma 83,83 m długości, 16,8 m szerokości oraz 6 m zanurzenia. Jego nośność to ok. 4 000 t.
Dotychczas zbudowano już osiem jednostek projektu MMC 879 oraz MMC 879L CD (wersja wydłużona). To Torrens Tide (stocznia Leevac w USA); Lewek Alkaid i Lewek Avior (stocznia Saigon Shipyard w Wietnamie); Highland Chieftain (stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku); Ievoli Sapphire (operujący obecnie pod banderą Azerbejdżanu jako Caspian Voyager dla armatora Topaz Energy & Marine), Ievoli Opal, Ievoli Amber i Ievoli Cobalt (stocznia Selah Makine Ve Endustri Tic. AS z Tuzli).
Ievoli Cobalt w liczbach (przed przebudową):
nr IMO: 9736872
długość całkowita: 83,83 m
szerokość konstrukcyjna: 16,8 m
wysokość boczna: 7,4 m
zanurzenie: 6 m
tonaż pojemnościowy brutto: 3 715
nośność: ok. 4 000 t
powierzchnia pokładu: 722 m
ładowność pokładu: 1 600 t
prędkość na próbach: 14 w.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii