pc
W Stoczni Remontowej Nauta praca wre. Obecnie w Gdyni na remont czeka aż 13 jednostek. Zakres prac jest bardzo zróżnicowany. Od drobnych modernizacji małych jednostek po zaawansowane przebudowy dużych statków.
– „Nauta” rocznie remontuje ok 130 statków – to efekt pracy silnej ekipy marketingu, którą możemy się poszczycić. Te osoby skrupulatnie dbają o to, by stocznia tętniła życiem. Poza tym przez lata działalności osiągnęliśmy ugruntowaną pozycję – mówi Anna Bulman, rzecznik Stoczni Remontowej Nauta.
Armatorzy, którzy regularnie remontują swoje jednostki w Naucie to m.in: Finbeta, Marinavi czy też Wilson Ship Managment. Ten ostatni modernizuje teraz w stoczni 3 statki, a łącznie jest ich około 30 rocznie. W Naucie konwersję przechodzi także jednostka PSV Ievoli Cobalt. Należący do armatora Marinavi statek zostanie przebudowany na jednostkę do prac podwodnych, która będzie eksplorowała dno morskie za pomocą zdalnie sterowanego robota.
– Remontujemy również 5 jednostek na zlecenie komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej uprawnionych do zamawiania usług i dostaw sprzętu. Pomimo ciężkiej sytuacji na rynku armatorskim, pozostajemy aktywni i z optymizmem patrzymy w przyszłość – dodaje Bulman.
W tym miesiącu do stoczni wejdzie jeszcze 9 jednostek, w tym jedna przebudowa z norweskiej firmy Eidesvick.
Stocznia Remontowa Nauta może poszczycić się dziewięćdziesięcioletnią obecnością na rynku oraz uznaniem armatorów i firm z branży morskiej. Wykonuje zarówno standardowe prace remontowe na statkach różnych typów i rozmiarów, jak też skomplikowane konwersje i przebudowy jednostek pływających. Trzy lata temu Stocznia Nauta powróciła na rynek nowych budów i wyspecjalizowała się w budowie średniej wielkości statków rybackich, specjalistycznych i badawczych. Współpracując z Marynarką Wojenną RP, Stocznia Nauta wykonuje także remonty i modernizacje okrętów wojennych. Posiada również rozległe zaplecze techniczne – zakład przy ulicy Czechosłowackiej w Gdyni z dostępem do dwóch suchych doków pozwala obsługiwać nawet największe statki wpływające na Bałtyk, a infrastruktura Zakładu Nowych Budów w Gdańsku dostosowana jest do budowy nowoczesnych jednostek.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii