Firma Equinor przedłużyła umowę z Island Offshore Shipholding LP na Island Clipper - jednostkę do zaopatrywania platform (Platform Supply Vessel - PSV) i jednostkę serwisową (Walk-To-Work - W2W), które obsługiwały pole naftowo-gazowe Oseberg w Norwegii i mają również pracować na pływającej morskiej farmie wiatrowej Hywind Tampen.
Deweloper przedłużył kontrakt na statek o cztery lata, wraz z udzieleniem sześciu kontraktów pięciu armatorom (w tym Island Offshore) na statki, które będą wspierać działalność Equinor w zakresie ropy i gazu na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. Całkowita wartość zawartych umów jest szacowana na ponad 242 mln EUR.
Dla Island Offshore jest to drugi kontrakt dla pływającej farmy wiatrowej Hywind Tampen, ponieważ w zeszłym roku firma otrzymała kontrakt na usługi jednostki SOV. Kontrakt ten został podpisany dla statku typu walk-to-work Island Diligence.
Projekt z 11 turbinami, budowany w odległości około 140 km od wybrzeża Norwegii, będzie pierwszą na świecie pływającą farmą wiatrową zasilającą morskie platformy wiertnicze i gazowe, ponieważ będzie połączony z morskimi platformami wiertniczymi Snorre i Gullfaks.
Po uruchomieniu, zapowiadanym na przyszły rok, pływająca farma wiatrowa Hywind Tampen o mocy 94,6 MW, stanie się największym na świecie tego typu przedsięwzięciem.
W miarę postępu prac budowlanych na terenie projektu oczekuje się, że farma wiatrowa wyprodukuje swoją pierwszą moc do końca tego roku.
Hywind Tampen będzie składać się z 11 turbin wiatrowych Siemens Gamesa o mocy 8,6 MW zainstalowanych na betonowych fundamentach pływających typu SPAR w obszarze o głębokościach od 260 do 300 metrów.
Źródło: offshorewind.biz
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów