• <
nauta_2024

Kryzys na rynku offshore odbija się na trójmiejskich stoczniach

pc

07.02.2017 19:51 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Kryzys na rynku offshore odbija się na trójmiejskich stoczniach

Partnerzy portalu

Kryzys na rynku offshore odbija się na trójmiejskich stoczniach - GospodarkaMorska.pl

Spowolnienie na rynku offshore powoli dociera do Trójmiasta. Siem Offshore, czołowy operator floty offshore na Morzu Północnym, który trzy lata temu zamówił w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, odebrał tylko dwa z nich. Dotychczas obowiązujący kontrakt został anulowany.

Jak powiedziała dla portalu trojmiasto.pl Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding, armator odebrał dwie pierwsze jednostki Siem Pride i Siem Thiima. Siem Offshore jest zainteresowany pozostałymi dwoma statkami, jednak liczy na poprawę sytuacji w branży offshore. Przy założeniu, że budowa będzie kontynuowana, armator ma odebrać jednostki w 2018 r. Nie wpłynie to na sytuację stoczni, zmieni się tylko przesunięcie rozliczenia.

Statki zamówione przez tego armatora miały obsługiwać pole naftowe na Morzu Północnym. Do ich zadań należeć miało m.in. zaopatrywanie instalacji poszukiwawczo-wydobywczych w paliwo, części zamienne, chemikalia, oprzyrządowanie, narzędzia i żywność oraz transportowanie członków załogi obsługiwanych instalacji. Dwie pierwsze jednostki Siem Offshore ocenił bardzo wysoko. Jedna pracuje na Morzu Północnym, druga u wybrzeży Australii.

Obecnie Remontowa Shipbuilding realizuje zamówienia na 12 jednostek z dotychczasowego portfela produkcyjnego. W najbliższym czasie stocznię opuszczą kolejny prom dla kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz prom Piret dla Portu Tallin. Rozpocznie się także budowa dwóch elektrycznych jednostek dla armatora Transport for London.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.