pc
Spowolnienie na rynku offshore powoli dociera do Trójmiasta. Siem Offshore, czołowy operator floty offshore na Morzu Północnym, który trzy lata temu zamówił w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, odebrał tylko dwa z nich. Dotychczas obowiązujący kontrakt został anulowany.
Jak powiedziała dla portalu trojmiasto.pl Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding, armator odebrał dwie pierwsze jednostki Siem Pride i Siem Thiima. Siem Offshore jest zainteresowany pozostałymi dwoma statkami, jednak liczy na poprawę sytuacji w branży offshore. Przy założeniu, że budowa będzie kontynuowana, armator ma odebrać jednostki w 2018 r. Nie wpłynie to na sytuację stoczni, zmieni się tylko przesunięcie rozliczenia.
Statki zamówione przez tego armatora miały obsługiwać pole naftowe na Morzu Północnym. Do ich zadań należeć miało m.in. zaopatrywanie instalacji poszukiwawczo-wydobywczych w paliwo, części zamienne, chemikalia, oprzyrządowanie, narzędzia i żywność oraz transportowanie członków załogi obsługiwanych instalacji. Dwie pierwsze jednostki Siem Offshore ocenił bardzo wysoko. Jedna pracuje na Morzu Północnym, druga u wybrzeży Australii.
Obecnie Remontowa Shipbuilding realizuje zamówienia na 12 jednostek z dotychczasowego portfela produkcyjnego. W najbliższym czasie stocznię opuszczą kolejny prom dla kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz prom Piret dla Portu Tallin. Rozpocznie się także budowa dwóch elektrycznych jednostek dla armatora Transport for London.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii