pc
Spowolnienie na rynku offshore powoli dociera do Trójmiasta. Siem Offshore, czołowy operator floty offshore na Morzu Północnym, który trzy lata temu zamówił w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, odebrał tylko dwa z nich. Dotychczas obowiązujący kontrakt został anulowany.
Jak powiedziała dla portalu trojmiasto.pl Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding, armator odebrał dwie pierwsze jednostki Siem Pride i Siem Thiima. Siem Offshore jest zainteresowany pozostałymi dwoma statkami, jednak liczy na poprawę sytuacji w branży offshore. Przy założeniu, że budowa będzie kontynuowana, armator ma odebrać jednostki w 2018 r. Nie wpłynie to na sytuację stoczni, zmieni się tylko przesunięcie rozliczenia.
Statki zamówione przez tego armatora miały obsługiwać pole naftowe na Morzu Północnym. Do ich zadań należeć miało m.in. zaopatrywanie instalacji poszukiwawczo-wydobywczych w paliwo, części zamienne, chemikalia, oprzyrządowanie, narzędzia i żywność oraz transportowanie członków załogi obsługiwanych instalacji. Dwie pierwsze jednostki Siem Offshore ocenił bardzo wysoko. Jedna pracuje na Morzu Północnym, druga u wybrzeży Australii.
Obecnie Remontowa Shipbuilding realizuje zamówienia na 12 jednostek z dotychczasowego portfela produkcyjnego. W najbliższym czasie stocznię opuszczą kolejny prom dla kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz prom Piret dla Portu Tallin. Rozpocznie się także budowa dwóch elektrycznych jednostek dla armatora Transport for London.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich
Amerykanie zwodowali swój pierwszy statek instalacyjny
BBC: firmy z Chorwacji i Włoch pomagają rosyjskiemu przemysłowi zbrojeniowemu omijać sankcje