• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Baltexpo 2017: Polska będzie jedną z największych gospodarek morskich

jk

11.09.2017 12:20 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Baltexpo 2017: Polska będzie jedną z największych gospodarek morskich
Baltexpo 2017: Polska będzie jedną z największych gospodarek morskich - GospodarkaMorska.pl

To jedno z ważniejszych stwierdzeń, jakie padło podczas pierwszego dnia targów Baltexpo 2017. Wypowiedział je J.E. Peter S. Gontha, ambasador Indonezji na debacie otwarcia poświęconej transnarodowej synergii w rozwoju przemysłów morskich.

Podczas pierwszego dnia targów odbyło się kilka debat i konferencji, które miały na celu podzielenie się doświadczeniami przedstawicieli światowej branży morskiej. W debacie otwarcia na temat transnarodowych synergii w rozwoju przemysłów morskich, organizowanej przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wzięli udział: Victor Dovgan, wiceminister infrastruktury Ukrainy ds. Integracji Europejskiej; J.E. Peter S. Gontha, ambasador Indonezji w Polsce oraz J.E. Karsten Klepsvik, ambasador Królestwa Norwegii w Polsce, Abdullahem Abbas Al-Khanji, prezes Qatar Ports, Christophe Tytgat, generalny sekretarz SEA Europe, Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Goście opowiadali o sytuacji związanej z gospodarką morską w ich krajach oraz powiązaniach, jakie mają one z polską branżą morską. Stwierdzili jednogłośnie, że synergia branży morskiej na poziomie krajów biorących udział w debacie, a więc Polski, Indonezji, Kataru, Ukrainy i Norwegii jest faktem. Polska, jako potentat „morski” ma wiele do zaoferowania. Przykładowo Indonezja może pochwalić się wielkim potencjałem, brak jej jednak technologii, którą może zaoferować Polska. Norwegia chętnie korzysta z polskich zasobów stoczniowych i chce rozwijać współpracę w ramach budowy specjalistycznych jednostek. Katar, który właśnie zainaugurował działalność swojego nowego portu Hamad liczy na szeroką współpracę z Portem Gdańsk.

Na współpracy firm i przemysłów krajów Europy Środkowej i Północnej skoncentrowany był „North and Central Europe Maritime Ties Business Mixer”. Spotkanie networkingowe przedstawicieli morskich środowisk biznesowych krajów Europy Północnej i Środkowej było zorganizowane w formie dyskusji na temat istniejących i możliwych form współpracy między przedsiębiorcami. Współorganizatorem spotkania networkingowego jest Polsko-Skandynawska Izba Gospodarcza, złotymi partnerami są: GREENCARRIER, UNIFEEDER ORAZ RӦDL & PARTNER.

Podczas pierwszego dnia odbyło się również otwarte zebranie Rady Budowy Okrętów. Omawiano działalność flot wojennych, wyzwania współczesności i przyszłości. Według organizatorów zebrania jedną z największych bolączek polskiej Marynarki Wojennej jest brak koncepcji jej użycia po wejściu Polski do Nato oraz Unii Europejskiej oraz brak określenia jej istoty. Według Rady Budowy Okrętów konieczne jest opracowanie nowej strategii wykorzystania i rozwoju Marynarki Wojennej, siły morskie mają zabezpieczać polskie interesy na morzach i oceanach.

Podczas pierwszego dnia targów doszło także do podpisania listu intencyjnego rozpoczynającego prace nad utworzeniem konsorcjum firm zainteresowanych stworzeniem polskiego łańcucha dostaw dla projektu „W pełni Wyposażonej Podstacji Transformatorowej na Morskie Farmy Wiatrowe”. Podpisano również list intencyjny pomiędzy Zarządem Portu Gdynia a PORR w sprawie budowy obrotnicy w Porcie Gdynia.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39625,00 $ tona 0,13% 19 paź
 Cynk 3706,00 $ tona -2,83% 19 paź
 Aluminium 3175,00 $ tona -0,13% 19 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.