Wojciech Królikowski, CEO Technical Ship Management Ltd., poinformował, że w zarządzie technicznym znalazła się nowa jednostka – Bazalt II. Statek, wcześniej znany pod nazwą Pacific Warden, będzie najpewniej częścią floty Lotos Petrobaltic.
Królikowski o nowej jednostce pod zarządem TSM poinformował na LinkedIn. Podał, że statek został zakupiony po trwających jakiś czas negocjacjach i przekazany w zeszłym miesiącu w porcie na Wybrzeżu Kości Słoniowej. Jednostka jest już na Bałtyku i w poniedziałek 25 kwietnia rano powinna pojawić się w Porcie Gdańsk. Jak dodał Królikowski, w Gdańsku statek będzie przygotowany do pełnienia obowiązków dla wewnętrznego zleceniodawcy, którym jest Lotos Petrobaltic, oraz na rynek frachtowy.
TSM obsługuje także inne jednostki Lotos Petrobaltic: holownik Bazalt, statek typu PSV Sylur, mały holownik Kambr, załogowca Aphrodite I i tankowiec Icarus III.
Bazalt II to jednostka typu AHTS (ang. Anchor Handling Tug / Supply vessel), czyli holownik dostosowany do prac przy inwestycjach offshore. Jednostka – podobnie jak będący częścią floty Lotos Petrobaltic Bazalt – pływa pod flagą St. Vincent i Grenadyny. Bazalt II ma 69 metrów długości, jego całkowity tonaż wynosi 2327 ton i powstał w 2002 roku.
Poprzednim właścicielem statku była singapurska spółka Swire Pacific Offshore (SPO) – pod jej zarządem jednostka nosiła nazwę Pacific Warden.
Lotos Petrobaltic oficjalnie nie potwierdził jeszcze zakupu jednostki.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów