pc
Kłopoty na rynku stoczniowym. Remontowa Shipbuilding została z czterema specjalistycznymi jednostkami, których nie odebrali armatorzy. Powodem zmiany na rynku i opóźnienia w budowie.
Kontrakt zerwał duński armator Royal Arctic Line. Dotyczył on dostarczenia łącznie pięciu arktycznych kontenerowców w połowie 2015 r. Gdańska stocznia została z dwoma nieodebranymi statkami, które miały obsługiwać trasę do północnej Grenlandii. Armator zrezygnował z nich z powodu opóźnień w budowie. Jak poinformowała „Gazetę Wyborczą” Aleksandra Tesmer, manager ds. promocji i reklamy Remontowa Shipbuilding, w trakcie realizacji kontraktu zmieniała się koncepcja budowy jednostek, dodatkowo przekształciła się także strategia firmy. Stocznia obecnie negocjuje cenę z zainteresowanymi zakupem tych jednostek armatorami operującymi na arktycznych szlakach.
Statki są wyposażone, a ich budowa się zakończyła. Jak podała „Gazeta Wyborcza”, takie jednostki wyceniane są średnio na 25 mln dolarów.
Kontrakt ze stocznią Remontowa Shipbuilding anulował także Siem Offshore, czołowy operator floty offshore na Morzu Północnym. Trzy lata temu zamówił w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuilding cztery statki PSV, a odebrał tylko dwa z nich, Siem Pride i Siem Thiima, tłumacząc to załamaniem rynku offshore. Jednostki miały obsługiwać pole naftowe na Morzu Północnym. Zdaniem przedstawicieli stoczni, armator jest zainteresowany pozostałymi dwoma statkami, jednak liczy na poprawę sytuacji w branży offshore. Przy założeniu, że budowa będzie kontynuowana, ma on odebrać jednostki w 2018 r. Nie wpłynie to na sytuację stoczni, zmieni się tylko przesunięcie rozliczenia.
Obecnie Remontowa Shipbuilding realizuje zamówienia na 12 jednostek z dotychczasowego portfela produkcyjnego. W najbliższym czasie stocznię opuszczą kolejny prom dla kanadyjskiego armatora BC Ferries oraz prom Piret dla Portu Tallin. Rozpocznie się także budowa dwóch elektrycznych jednostek dla armatora Transport for London. Stocznia wygrała także przetarg na budowę 6 holowników dla Marynarki Wojennej, a na koniec marca oddany ma być niszczyciel min Kormoran.
Remontowa Shipbuilding w 2015 r. osiągnęła zysk 36 mln zł netto przy przychodach 1,2 mld zł.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO