PMK
Norweski armator Havila Kystruten AS zamówił cztery nowe jednostki typu Ro-Pax. Napęd na statki dostarczy brytyjskie Rolls-Royce Commercial Marine.
Od stycznia 2021 roku Havila Kystruten chce zarządzać czterema jednostkami na szlaku przybrzeżnym pomiędzy miastami Bergen i Kirkenes w Norwegii. Statki powstaną w hiszpańskiej stoczni Astillero Hijos de J. Barreras i tureckim zakładzie w Tersan.
Rolls-Royce dostarczy na te jednostki w pełni zintegrowany napęd na LNG. Obejmuje to dwa zbiorniki paliwa LNG z układem technologicznym, systemy kontroli i bezpieczeństwa, cztery silniki gazowe Bergen, główne silniki napędowe typu Azipull, silniki tunelowe PM i stabilizatory typu Neptune 200.
Główne silniki napędowe ze zintegrowanymi silnikami PM są opracowywane w ścisłej współpracy z projektantami statków, aby zapewnić optymalną integrację z kadłubem. Efektywne energetycznie suwnice tunelowe pozwalają na uzyskanie szczuplejszego kształtu kadłuba, co doskonale wpisuje się w kluczowy cel projektu, jakim jest wydajność energetyczna i niski poziom emisji.
Każdy statek będzie miał dwa silniki z dziewięcioma cylindrami i dwa z sześcioma cylindrami. Silniki mogą pracować ze zmienną prędkością, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin. Silniki serii Bergen działają obecnie na wielu typach statków, w tym na statkach towarowych, pojazdach typu PSV i holownikach, a także na statkach pasażerskich.
- Havila Kystruten wybrał system paliwowy LNG, który opiera się na naszym wieloletnim doświadczeniu z tego typu systemami. Jest on solidny i niezawodny w trudnych warunkach pogodowych. Nie mniej ważne jest to, że system i jego silniki zapewnią znaczną redukcję emisji w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi – powiedział Steinar Oppedal, kierownik techniczny w Rolls-Royce Commercial Marine.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów