PMK
Gagarin Prospect, pierwszy tankowiec zasilany głównie paliwem LNG, zakończył właśnie swój pierwszy rejs, z Rotterdamu do Primorska.
Ten rejs podkreśla dążenie Rosji do niezależności od wpływu przyszłych sankcji amerykańskich. Tankowce z napędem LNG są bowiem budowane w Rosji (z pomocą Korei Południowej), obsługiwane przez rosyjską firmę i przewożą ładunki rosyjskie.
Gagarin Prospect to pierwszy na świecie tankowiec typu aframax przeznaczony do pracy na LNG jako głównym paliwie. To pionierska jednostka nowej generacji, a przejście na czystsze spalanie LNG pozwala firmie Sovcomflot znacznie ograniczyć jej wpływ na środowisko naturalne.
Sovcomflot stopniowo przestawia swoją konwencjonalną flotę tankowców z tradycyjnego ciężkiego paliwa na LNG, aby dostosować się do zaostrzających się przepisów dotyczących emisji siarki i tlenków azotu. We wrześniu tego roku firma złożyła zamówienia w stoczni Zvezda Shipbuilding Complex na dwa podobne tankowce aframax zasilane LNG. Obie jednostki będą czarterowane rosyjskiemu Rosneftowi.
Sovcomflot spodziewa się, że na początku drugiego kwartału 2019 roku będzie mieć w swojej flocie sześc tankowców podobnych do Gagarin Prospect.
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze