PMK
Gagarin Prospect, pierwszy tankowiec zasilany głównie paliwem LNG, zakończył właśnie swój pierwszy rejs, z Rotterdamu do Primorska.
Ten rejs podkreśla dążenie Rosji do niezależności od wpływu przyszłych sankcji amerykańskich. Tankowce z napędem LNG są bowiem budowane w Rosji (z pomocą Korei Południowej), obsługiwane przez rosyjską firmę i przewożą ładunki rosyjskie.
Gagarin Prospect to pierwszy na świecie tankowiec typu aframax przeznaczony do pracy na LNG jako głównym paliwie. To pionierska jednostka nowej generacji, a przejście na czystsze spalanie LNG pozwala firmie Sovcomflot znacznie ograniczyć jej wpływ na środowisko naturalne.
Sovcomflot stopniowo przestawia swoją konwencjonalną flotę tankowców z tradycyjnego ciężkiego paliwa na LNG, aby dostosować się do zaostrzających się przepisów dotyczących emisji siarki i tlenków azotu. We wrześniu tego roku firma złożyła zamówienia w stoczni Zvezda Shipbuilding Complex na dwa podobne tankowce aframax zasilane LNG. Obie jednostki będą czarterowane rosyjskiemu Rosneftowi.
Sovcomflot spodziewa się, że na początku drugiego kwartału 2019 roku będzie mieć w swojej flocie sześc tankowców podobnych do Gagarin Prospect.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny