PMK
Dostawa pierwszego na świecie statku wycieczkowego, który będzie napędzany wyłącznie przez LNG, AIDAnova, będzie opóźniona – zapowiedziała niemiecka stocznia Meyer Werft.
Stocznia wyjaśniła, że potrzeba więcej czasu, aby dokładnie przetestować wszystkie systemy statku, aby zapewnić sprawne działanie tej zaawansowanej technologicznie jednostki. W związku z tym należało przesunąć próby morskie i zaplanowaną dostawę statku na nieokreśloną datę.
W swój dziewiczy rejs AIDAnova ma wyruszyć w grudniu 2018 roku w kierunku Wysp Kanaryjskich. Najpierw jednak jednostka zawinie do Hamburga po pasażerów. Tych na jednostce zmieści się maksymalnie 6600.
IDAnova budowana jest głównie na potrzeby rynku niemieckiego, oferując takie udogodnienia, jak 17 restauracji i 23 bary, apartamenty penthouse o powierzchni 53 metrów kwadratowych dla maksymalnie pięciu osób. Nowe mniejsze apartamenty zostały zaprojektowane z prywatnym oranżerią (ogród zimowy).
Będzie to pierwszy wycieczkowiec napędzany paliwem LNG. - Dzięki koncepcji „Green Cruising”, AIDA Cruises będzie pierwszą firmą żeglugową na świecie, zdolną do obsługi nowej generacji statków przy użyciu 100% LNG – poinformował armator.
AIDA Cruises zamówiła statek latem 2015 r. w ramach umowy dotyczącej budowy dwóch statków wycieczkowych nowej generacji.
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich