• <

Wynik wyszukiwania - "spedytorzy" - Wiadomości

Kraje europejskie na mapach przemytu ropy naftowej. Rosyjska ropa przecieka „flotami cieni”

Rosyjska ropa i produkty rafineryjne docierają do wszystkich krajów, także krajów UE. Przemysł rafineryjny i jego przemysłowi odbiorcy mimo spowolnienia gospodarczego nie mogą się zatrzymać. Ropa naftowa z Rosji docierała w 2023 r. do rafinerii bez większych przeszkód. W 2024 r. dalej płynie zbiornikowcami szerokim strumieniem do europejskich portów i rafinerii.
13.04.2024

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
01.04.2024

Kryzys na Morzu Czerwonym i wojna celna USA – Chiny korygują frachty i połączenia liniowe. Meksyk beneficjentem

Uśredniony Drewry’s World Container Index zmalał w ubiegłym tygodniu o 5% do 3010 dolarów za kontener 40-stopowy, ale ciągle jest wysoki w porównaniu do ub.r. Obecnie jest on wyższy o 71% w porównaniu z trzecim tygodniem marca ubiegłego roku. Frachty na połączeniach z Szanghaju do Nowego Jorku wynoszą 5376 USD za FEU. Do portów Meksyku skokowo wzrosły dostawy kontenerów z Chin, przy takich samych frachtach jak do wschodniego wybrzeża USA.
25.03.2024

Cyfrowe bliźniaki na statku i w porcie. Logistyka morska pod okiem Wielkiego Brata

"Cyfrowe bliźniaki" i wirtualne społeczności logistyczne mogą pomóc w radzeniu sobie z zakłóceniami w łańcuchu dostaw. Cyfrowe bliźniaki wypłynęły już na szerokie wody i opanowują porty morskie. Zaatakowana przez pandemię Covid-19 logistyka morska na szeroką skalę zaczęła w prowadzać narzędzia informatyczne do obsługi połączeń między kontynentami.
10.03.2024

Rakietą w ubezpieczenia statków. Ubezpieczenie na Morzu Czerwonym z 10 tys. do 700 tys. dolarów za rejs

Ataki na Morzu Czerwonym zwiększają ryzyko biznesowe ubezpieczycieli morskich, rosną składki za ryzyko wojenne - informuje Moody’s. Operatorzy i spedytorzy spotykają się z przypadkami, że ubezpieczyciele unikają ponoszenia ryzyka za ubezpieczania statków przewożących towary przez Zatokę Adeńską. Niestabilność cen ubezpieczeń morskich jest rosnącym problemem brokerów ubezpieczeniowych po atakach na Morzu Czerwonym - alarmuje United Insurance Brokers Ltd (UIB).
15.02.2024

Morze Czerwone pod ostrzałem. Szlak kolejowy przez Rosję wzbudza zainteresowanie spedytorów

Sytuacja na Morzu Czerwonym spowodowała, że spedytorzy szukają alternatyw dla transportu morskiego z Azji do Europy. Jak donosi branżowy portal The Loadstar, coraz częściej pojawią się zapytania o szlak kolejowy z Chin przez Rosję.
09.01.2024

Nadzieja w 2024 roku w Przylądku Dobrej Nadziei. Połączenia z Azją ważne dla bezpieczeństwa Polski

W 2023 roku zawiodły dwa główne przejścia łączące globalne rynki. Przejście przez Kanał Panamski w 2024 roku będzie zgodnie z zapowiedziami obsługiwać statki o mniejszym zanurzeniu. Region wokół Kanału Sueskiego stał się znowu niebezpieczny i nic nie zapowiada, że w 2024 roku będzie bezpieczniej niż na początku obecnie mijającego 2023. A to oznacza również wyzwania dla polskich producentów, spedytorów, logistyków i gestorów ładunków.
31.12.2023

ONE zawiesza działalność kontenerowca, który uległ kolizji na Kanale Sueskim

Po wyładunku kontenerów i raporcie z dokonanych oględzin firma Ocean Network Express (ONE) poinformowała, że jeden z jej statków zostanie czasowo wycofany z żeglugi. Jest to efekt uszkodzeń, których jednostka "nabawiła się" w wyniku zderzenia z mostem na Kanale Sueskim, co miało miejsce 6 grudnia.
27.12.2023

Kontenerowce płyną na stratach. Będą szorować po dnie do 2028 roku?

Czy operatorzy kontenerowców będą oglądać dno w budżetach do 2028 r.? A z nimi gestorzy ładunków, spedytorzy, logistycy i terminale? 2023 r. nie był dobry dla operatorów statków kontenerowych. 2024 r. ma być nie lepszy, nie tylko dla armatorów liniowych.
25.12.2023

Tiry na statki i tory. Brakuje kierowców, wzrosną opłaty drogowe

Z indeksu Upply x Ti x IRU europejskiego drogowego transportu towarowego wynika, że w III kwartale 2023 r. indeks stawek spot znalazł się jeszcze poniżej wskaźnika stawek kontraktowych – informuje w najnowszym raporcie International Road Transport Union (IRU). W 2023 r. i 2024 r. transport drogowy będzie rozwijał się pod presją braku kierowców i wzrostu opłat drogowych. To szansa dla transportu morskiego i śródlądowego oraz kolejowego.
12.12.2023

Żegluga w 2024 bez kompasu (moralnego). Niepewny scenariusz dla żeglugi liniowej i terminali kontenerowych

Nie czarny piątek, nie czarny tydzień, a nawet nie miesiąc, lecz czarny rok szykuje się w transporcie kontenerowym. I to nie jeden. Taki wniosek wynika z najnowszych informacji firm analitycznych i zapowiedzi niektórych operatorów. Klienci Xeneta pytają wprost: Czy żegluga morska straciła swój kompas moralny?
22.11.2023

Kanał Panamski podkopany przez górników i prezydenta Panamy

Górnicy przyczynili się do zatorów na Kanale Panamskim, a długotrwała susza obnażyła brak strategicznego myślenia w Panamie. Zniszczone środowisko naturalne i zakłócony bilans wodny są prawdziwym źródłem problemów zarządu Kanału Panamskiego i operatorów. Lokalne obniżenie stanu wody w jednym jeziorze ma globalne konsekwencje, które będą trwały co najmniej do lutego 2024 r.
10.11.2023

Sztorm w kontenerowych frachtach w 2024. Operatorzy liniowi będą ratować bilanse kosztem klientów

Armatorzy i operatorzy flot kontenerowych nie odpuszczą w 2024 r. Linie żeglugowe planują podwyżki stawek frachtowych. W efekcie w 2024 r. łańcuchy dostaw na całym świecie mogą być poważnie zagrożone przewidują analitycy Xeneta z Oslo.
25.10.2023

Łukasz Greinke nowym przewodniczącym Rady Interesantów Portu Gdańsk

W dniu 19 października odbyło się Walne Zebranie Członków Rady Interesantów Portu Gdańsk, podczas którego wybrany został nowy skład Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej Rady. Członkowie Rady Interesantów Portu Gdańsk wybrali jednogłośnie nowego przewodniczącego. Został nim były prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A Pan Łukasz Greinke. Stanowisko prezesa portu pełnił w latach 2016-2023.
20.10.2023

Wrzesień w Port Long Beach najbardziej pracowitym w historii

We wrześniu pracownicy doków i operatorzy terminali w Porcie Long Beach obsłużyli łącznie 829 429 jednostek (TEU), co oznacza wzrost o 11,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przekroczyło to również poprzedni wrześniowy rekord ustanowiony w 2020 roku o 78 849 TEU.
20.10.2023

To nie koniec z oligopolem w transporcie liniowym. Żeglugowcy analizują podstawy stanowiska DG COMP

Zapowiedź Komisji Europejskiej, że nie przedłuży po 25 kwietnia 2024 r. ułatwień w funkcjonowaniu konsorcjów w żegludze liniowej „Rzeczpospolita” ogłosiła jako „koniec oligopolu w na rynku kontenerów morskich”. Bliższe rzeczywistości jest stwierdzenie Trans.Info, że to „Koniec przywilejów dla armatorów kontenerowych”. Ale czy na pewno?
16.10.2023

Ropa na wojennej ścieżce. Kto zarabia na wojnie? Producenci, operatorzy zbiornikowców i terminali

Wojna w Ukrainie wciąż napędzała w 2023 r. popyt na ropę transportowaną drogą morską. Pomimo wysokich cen ropy i ryzyka recesji gospodarczej wiele krajów kupuje ropę „na zapas” i napędza ceny. W tym roku korzystają na tym głównie operatorzy capsize. Choć i operatorzy innych zbiornikowców również na narzekają. W 2022 roku ponad 55% eksportu ropy z Europy Północno-Zachodniej zostało załadowane na statki Aframax, 34% na Suezmax, a 9% na VLCC. W 2023 r. proporcje niewiele się zmieniły.
07.10.2023

Amerykański eksport ma kłopoty przez ogromny spadek głębokości rzeki Missisipi

Według analityków, najważniejszy odcinek dolnej rzeki Missisipi spadł w zeszłym tygodniu o kilka cali i wynosi obecnie nieco powyżej najniższego w historii poziomu, który został zanotowany w październiku ubiegłego roku. Szacuje się, że pozostanie na tym niżu w chwili rozpoczęcia najbardziej pracowitego sezonu eksportu zboża w USA.
02.10.2023

Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1

Polityka Międzynarodowej Organizacji Morskiej dotycząca monitorowania efektywności energetycznej statku, zapoczątkowana w styczniu, już wpływa zarówno na prędkość, z jaką pływają kontenerowce, jak i na rodzaj napędu statków zamawianych przez operatorów – zauważają eksperci Drewry na podstawie najnowszych informacji z rynku.
24.09.2023

Rosyjskie statki widma z transportem ropy i zboża omijają sankcje. Greccy operatorzy robią to oficjalnie

Rosyjskie statki nieprzerwanie eksportują zboże i ropę naftową, wykorzystując technikę wyłączania systemów identyfikacji. Technika przemytu jest bardzo prosta. Statki załadowane w portach rosyjskich docierają z ładunkami do zaprzyjaźnionych portów – wykazało wspólne dochodzenie Lloyd's List, Bellingcat i Scripps News. Greccy armatorzy przewożą rosyjską ropę i produkty, wykorzystując luki prawne.
27.08.2023

Kontenerowi rekordziści. Porty pod presją tonażowych innowacji

Około 6 700 statków do przewozu kontenerów o nośności około 330 mln ton, zdolnych pomieścić jednorazowo około 27,6 mln TEU to wyzwanie dla portów. Od czasów, gdy pierwszy kontenerowiec wpłynął do portu minęło prawie 70 lat. Kiedy na morza wypłynął w 1956 roku statek przerobiony przez Malcolma McLeana, gestorzy ładunków, spedytorzy, armatorzy przewożący drobnicę podchodzili z rezerwą do nowego rodzaju systemu transportu towarów. Na nową technologię z dystansem podchodzili również portowcy.
14.08.2023

Ubezpieczyciele rewidują ryzyka na szlakach Morza Czarnego. Lekcja dla Bałtyku

Jeszcze zanim wygasła umowa zbożowa, umożliwiająca eksport zboża z Ukrainy drogą morską, firmy ubezpieczeniowe zapowiedziały, że rozważają możliwość rewizji ryzyk w stosunku do armatorów kierujących statki na Morze Czarne. Oznacza to jednoznacznie, że transport morski czeka podniesienia stawek ubezpieczeniowych za statek i ładunek.
25.07.2023

Kosztowna emisja CO2 dla zbiornikowców i kontenerowców. 8,4 mld EUR do 2026 r. wydadzą operatorzy flot handlowych

W 2024 r. rachunek za regulacje EU ETS będzie kosztował operatorów transportu morskiego ze statkami powyżej 500 tys. GT około 3 mld EUR. Do 2026 r. operatorzy zajmujący się transportem morskim będą musieli wydać 8,4 mld EUR na unijną opłatę uprawnień do emisji CO2 – informuje portal Trade Winds Benjamin Gibson z Hecla Emissions Management. Szczególnie kosztowna będzie emisja CO2 dla operatorów zbiornikowców i kontenerowców.
07.07.2023

Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność

Lasse Kristoffersen, dyrektor generalny Wallenius Wilhelmsen, ma misję. Nie chce czekać na zieloną transformację żeglugi, chce ją kształtować – współpracując z podobnie myślącymi partnerami w celu dekarbonizacji łańcuchów dostaw i zademonstrowania możliwości, zarówno w zakresie technologii, jak i nowych sposobów pracy. W rozmowie z Sidsel Norvik, dyrektorką Nor-Shipping wyjaśnia, jak to zamierza zrealizować.
24.03.2023

Cargo Stream udostępnia platformę cyfrową do triangulacji kontenerów z największymi liniami żeglugowymi w Polsce

Cargo Stream ma przyjemność udostępnić swoją platformę cyfrową w celu wsparcia ponownego wykorzystania kontenerów w całym polskim łańcuchu dostaw. Firma udostępnia swoje zaawansowane oprogramowanie do automatyzacji i zarządzania logistyką najlepszym przewoźnikom oceanicznym w regionie, aby ułatwić repozycjonowanie i ponowne wykorzystanie kontenerów, oszczędzając klientom cenny czas i inne zasoby.
13.02.2023

Erasmus+ w Zespole Szkół Morskich w Gdańsku

Praktyki zagraniczne to duża szansa dla młodych ludzi, którzy w najbliższym czasie będą zasilać rynek pracy. Umiejętności i wymagania, jakie obecnie są stawiane przed pracownikami, nie zawsze można zweryfikować w szkolnych murach. Dlatego Zespół Szkół Morskich w Gdańsku kładzie duży nacisk na praktyki nie tylko w Polsce.
19.01.2023

Morska logistyka węgla w 2022 r. Radykalna zmiana tras dostaw. Wzrosły ceny, frachty i tonomile. Polskie porty zdały egzamin

Napaść Rosji na Ukrainę i sankcje wprowadzone przez kraje UE sprawiły, że w 2022 r. nastąpiły radykalne zmiany w łańcuchach transportowych węgla w wymiarze globalnym. Polskie porty również włączyły się w nowy układ połączeń morskich pod wpływem zdecydowanych zmian źródeł pozyskiwania węgla na rynku międzynarodowym. Terminale masowe Gdańska, Gdyni, Szczecina i Świnoujścia szybko dostosował swój potencjał techniczny i organizacyjny i sprawdziły się w obsłudze ładunków w relacjach importowych.
07.01.2023

Bloomberg: Rosja wywiozła z okupowanych terenów Ukrainy prawie 6 mln ton pszenicy, wartych co najmniej 1 mld USD

Na okupowanych ukraińskich terytoriach Rosja zebrała prawie 6 mln ton pszenicy, przez co Ukraina straciła zbiory o wartości co najmniej miliarda dolarów - wynika z badania zdjęć satelitarnych przeprowadzonego przez program bezpieczeństwa żywnościowego NASA, które opisała w sobotę agencja Bloomberga.
04.12.2022

Zaburzenia w transporcie napędzają europejską inflację. Mimo spadku cen frachtu ten wpływ będzie odczuwalny jeszcze zimą 2023 roku

Koszty stawek frachtowych od kilku miesięcy spadają i są już o ponad 70 proc. niższe niż we wrześniu 2021 roku. To jednak nie oznacza, że rekordowe szczyty z końcówki poprzedniego i początku tego roku przestały oddziaływać na gospodarkę. Jak szacuje Polski Instytut Transportu Drogowego, konsumenci odczują je w postaci podwyżek cen dóbr dopiero zimą 2023 roku. Według analiz Międzynarodowego Funduszu Walutowego obserwowany w ubiegłym roku wzrost kosztów transportu może obecnie zwiększać inflację o ok. 1,5 pkt. proc. rocznie.
14.11.2022

Sprzedaż nowych kontenerów gwałtownie w dół

China International Marine Containers (CIMC), największy producent kontenerów żeglugowych na świecie, odnotował w 2022 roku znaczny spadek sprzedaży i zysku netto.
31.10.2022

Czy trendy w żegludze kłamią? Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33-36/2022)

Kolejne tygodnie trzeciego kwartału 2022 roku, to kontynuacja zmian na rynkach żeglugowych wielu segmentów jednostek. Spadki zarówno frachtów jak i stawek czarterowych notowano zarówno dla jednostek wielozadaniowych oraz ciężarowców jak i kontenerowców. Inaczej sytuacja wyglądała w branży żeglugi wycieczkowej, gdzie po ciężkim okresie rynek nadal wzrasta, ale osiągane poziomy sprzedaży nie są tak wysokie jak sprzed okresu przedpandemicznego.
20.09.2022

Dziurawe sankcje. W biznesie morskim potrzebne nowoczesne technologie obiegu dokumentów

Badanie przeprowadzone wśród ponad 500 decydentów pokazuje, że szwajcarskie i brytyjskie banki nie mają możliwości monitorowania sankcji nałożonych na banki i firmy rosyjskie i prowadzące biznes z partnerami z Rosji – wynika z badania Pole Star.
19.09.2022

Turcja rośnie w siłę na morzu. Ceny za Bosfor w górę, budowa Kanału Stambulskiego postępuje

Turcja chce funkcjonować jako węzeł komunikacyjny i transportowy o globalnym znaczeniu. Kryzys w Ukrainie zwiększył jej wagę na morzu.
12.09.2022

Klaus-Michael Kühne o kosmicznych zarobkach armatora z Hamburga

Klaus-Michael Kühne, większościowy udziałowiec Kuehne + Nagel, publicznie skrytykował fakt, że Hapag-Lloyd, którego jest współwłaścicielem, rejestruje w tej chwili ogromne, nadzwyczajne przychody. Wszystko to wywiadzie dla Frankfurter Allgemeine.
30.08.2022

Amerykanie tworzą nową strukturę do kontrolowania morskich przewoźników

Federalna Komisja Morska Stanów Zjednoczonych (FMC) ogłosiła w ostatni piątek lipca, że utworzy nowe biuro, które zajmie się egzekwowaniem i przestrzeganiem przepisów przez przewoźników oceanicznych, którzy nadużywali swojej pozycji do pobierania nadzwyczajnych opłat od amerykańskich klientów. Chodzi o takie działania, które wzmocnią pozycję administracji amerykańskiej na polu pilnowania morskich i zamorskich biznesów Amerykanów.
03.08.2022

UNCTAD: Wojna na Ukrainie zakłóca globalne łańcuchy dostaw

Główne porty w Europie zmagają się z kryzysem zdolności magazynowania z powodu nagromadzenia ładunków z Rosji i Ukrainy. Sytuacja ta zakłóciła operacje transportu kontenerowego i spowodowała, że globalne łańcuchy wartości znalazły się w rozsypce, stwierdza UNCTAD.
02.07.2022

Opóźnienia w dostawach z Azji uderzają w firmy i konsumentów. Importerzy szukają nowych możliwości transportu

Globalne łańcuchy dostaw nadal są zakłócane przez lokalne ogniska COVID-19, a sytuację dodatkowo pogorszył wybuch wojny w Ukrainie. W efekcie średnie opóźnienie statków na całym świecie wciąż wynosi około tygodnia, a problemy dotkliwie odczuwają zwłaszcza małe i średnie firmy oraz przedsiębiorstwa pracujące w modelu just in time, które utrzymują minimalny poziom zapasów magazynowych. – Dzisiaj nikt nie jest w stanie zagwarantować im płynności dostaw – mówi Piotr Kozłowski z DB Schenker. Sytuacja transportowa uderza też w konsumen
29.06.2022

Operatorzy transportu intermodalnego chcą ustanowienia arbitra w sporach z terminalami

Operatorzy przewozów intermodalnych chcą ustanowienia instytucji arbitra do rozstrzygania sporów z terminalami – poinformowali spedytorzy w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej. Proponują, aby rolę tę przypisać Urzędowi Transportu Kolejowego.
22.06.2022

FourKites kładzie nacisk na znaczący rozwój międzynarodowej widoczności transportu oceanicznego

Wiodąca na świecie platforma zapewniająca widoczność łańcucha notuje znaczne tempo wzrostu widoczności transportu oceanicznego i zatrudnia Philippe’a Sallesa, doświadczonego specjalistę w branży, który będzie nadzorować realizację bieżącej strategii agresywnego wzrostu.
23.05.2022

Jedna piąta kontenerowców utknęła w kongestiach

Firma analityczna Windward wskazuje, że jedna piąta wszystkich kontenerowców na świecie utknęła w portowych kongestiach. Zdecydowana większość z nich w Chinach.
22.04.2022

Top 10 morskich nacji. Chiny na pierwszym miejscu. Polska poza rankingiem

Chiny, Japonia i Grecja zdominowały rynek transportu morskiego. Dziś ta trójka należy najpotężniejszych krajów posiadających statki handlowe i pasażerskie. W końcu 2021 łączna wartość flot będąca w dyspozycji armatorów z tych krajów osiągnęła około 520 mld USD – oszacowali analitycy VesselsValue. To więcej niż łączna wartość flot armatorów działających w pozostałych 7. krajach uwzględnionych w rankingu.
16.04.2022

Finnlines nie pływa do Rosji. Właściciel linii angażuje się w pomoc humanitarną

Grimaldi Group, właściciel linii promowych Finnlines, ogłosił, że ruch jego promów do i z Rosją został wstrzymany 9 marca.
11.03.2022

Od Ever Given do Omicrona. Podsumowanie 2021 roku w sektorze morskim

Zeszłoroczny rok był kolejnym rokiem sektora morskiego naznaczonego pandemią Covid-19. Globalny łańcuch dostaw był zaplątany niczym pajęczyna; kryzys kontenerowy, zatory portowe, restrykcje koronawirusowe sprawiły, że na brak problemów branża nie mogła narzekać.
16.01.2022

Porty i logistyka w Chinach pod presją pandemii. Drastyczne środki ostrożności ratują życie, zakłócają logistykę

Port Ningbo działa już prawie na pełnych obrotach po ostatnich zakłóceniach spowodowanych pandemią Covid. Stwierdzono jednak, że ryzyko zakłóceń w transporcie z Chin przeniosło się na Tianjin i Shenzhen. Skutki zakłóceń można obserwować na mapach ruchu statków i w serwisach informacyjnych globalnych operatorów logistycznych.
13.01.2022

Ceny detaliczne napędzane frachtami. W 2022 i 2023 r. frachty będą wysokie

Stawki frachtowe w 2022 r. utrzymają się na wysokim poziomie przewoźników, ponieważ operatorzy oceaniczni planują długoterminowe stawki kontraktów na znacznie wyższym poziomie niż w 2021 r. – to główny wniosek z seminarium internetowego Xenety.
02.01.2022

INCOS, czyli jak BCT ułatwia sobie pracę z pociągami [WIDEO]

Bałtycki Terminal Kontenerowy opracował własny system informatyczny, który znacznie ułatwia zarządzenia podstawieniami pociągów intermodalnych w terminalu. INCOS dostępny jest jednak dla wszystkich uczestników obrotu intermodalnego i może znacznie wpłynąć na rozwój transportu kolejowego w kraju.
12.12.2021

Port Gdańsk. Wolny Obszar Celny ma już 25 lat [WIDEO, ZDJĘCIA]

Wolny Obszar Celny to przestrzeń 31 hektarów otwarta w 1996 roku na wniosek Portu Gdańsk decyzją ministra finansów. Jak powstawał, zmieniał się i jakie dziś pełni funkcje? O tym opowiada nam Czesław Nowak, wieloletni dyrektor WOC-u oraz Adam Kłos, obecny dyrektor handlowy w Porcie Gdańsk.
04.12.2021

Raport: w Polsce najtrudniej o pracownika logistyki

Pracownicy logistyki są na czele rankingu stanowisk, które najtrudniej jest obsadzić; skala niedoboru kandydatów jest nawet większa niż w przypadku specjalistów IT - wynika z raportu ManpowerGroup. Największe wyzwania dotyczą zatrudnienia magazyniera, operatora wózka i inżyniera.
18.11.2021

Japońscy spedytorzy czerpią zyski pośród chaosu w łańcuchu dostaw

Nippon Yusen i Kawasaki Kisen Kaisha, największa i trzecia co do wielkości firma żeglugowa w Japonii, odnotowały rekordowe zyski kwartalne, ponieważ skorzystały na wyższych stawkach frachtowych w chaosie, który dotknął globalne łańcuchy dostaw.
05.11.2021

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie. Azjatycki kryzys energetyczny zagraża łańcuchowi dostaw

Najpierw był kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa Covid-19, potem kongestie w portach, zaś teraz do problemów gospodarki morskiej dołącza azjatycki kryzys energetyczny. Zapasy surowców energetycznych nie zostały odbudowane wystarczająco szybko, aby sprostać popytowi, co powoduje opóźnienia w globalnym łańcuchu dostaw.
27.10.2021

Na bezrybiu i rak ryba. Globalny kryzys kontenerowy zagraża łańcuchowi dostaw

Globalny kryzys kontenerowy jak rzep przyczepiony do psiego ogona nadal trapi globalny łańcuch dostaw. Zastoje w portach, nierównowaga kontenerowa, wysokie ceny transportu sprawiają, że przeciętny Kowalski odczuje na własnym portfelu lokalne konsekwencje globalnego kryzysu.
20.09.2021

2M wycofuje rejsy, co rozwścieczyło spedytorów

Ogłoszenie czołowej linii żeglugi kontenerowej, że usunie cztery rejsy w okresie tzw. „Golden Week”, wprawiło w osłupienie spedytorów.
16.09.2021

Hillebrand Poland liderem w morskich przewozach kontenerowych dla beverage

Hillebrand Poland, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, umacnia swoją pozycję lidera w morskim transporcie kontenerowym płynnych produktów masowych i zwiększa wolumeny przewożonych tą drogą ładunków. Firma osiąga dwucyfrowe wzrosty w tym segmencie usług i zamierza utrzymać tak dynamiczny rozwój do końca roku.
27.08.2021

Pręty zbrojeniowe w Szczecinie – obsługa portowa

Wśród wyrobów stalowych obsługiwanych w portach morskich, oprócz pół produktów w postaci slabów, kęsisk oraz blach w kręgach i arkuszach, często spotykane są także pręty zbrojeniowe o różnorodnych wymiarach.
22.08.2021

Więcej tranzytów przez Kanał Panamski podkreśla ożywienie światowego handlu

Zarząd Kanału Panamskiego twierdzi, że tranzyty statków odbijają się, gdy światowy handel ożywia się po pandemii Covid-19.
16.07.2021

Efekt hossy na rynku stalowym – wyzwania związane z obsługą portową

Obserwując przepływ towarów przez Polskie porty morskie, można zaobserwować, że jednym z kluczowych importowanych towarów w ostatnich latach jest stal.
07.07.2021

Ulstein zaprojektuje kontenerowiec na paliwa niekopalne dla norweskiego start-upu

Norweski stoczniowiec Ulstein został wybrany do zaprojektowania kontenerowca na paliwa niekopalne, który będzie w stanie osiągnąć zerową emisję.
23.06.2021

Ładunki chłodzone, przed, w czasie i po pandemii

Transport ładunków chłodzonych będzie rósł dynamicznie około 4% rocznie do 2024. Rosło będzie zapotrzebowanie na specjalistyczne kontenery. Statki chłodniowce będą pod tą presją usuwać się z rynku.
18.05.2021

Cyberatak na rurociąg. Nowy Jork pilnie potrzebuje tankowców

W wyniku piątkowego (7 maja) ataku oprogramowania ransomware został uszkodzony rurociąg kolonialny. Handlowcy poszukują tankowców i barek do dostarczenia benzyny, która chwilowo nie może być transportowana tym rurociągiem.
10.05.2021

Ropa w USA w górę po cyberataku na Colonial Pipeline

Cena ropy naftowej na giełdzie paliw w USA zwyżkuje w reakcji na cyberatak na największego amerykańskiego operatora rurociągów Colonial Pipeline - informują maklerzy.
10.05.2021

Spedytorzy muszą się przygotować na kolejne dwa lata wysokich stawek frachtowych

Spedytorzy muszą się pogodzić z kolejnymi dwoma latami wysokich stawek frachtu i ograniczoną podażą – twierdzi agencja konsultingowa, Drewry.
07.05.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Hapag-Lloyd zamówił 150 tysięcy kontenerów morskich za 550 mln dolarów

W ramach walki z globalnym niedoborem kontenerów, niemiecki Hapag-Lloyd złożył zamówienie na 150 tys kontenerów 20-stopowych o wartości 550 mln dolarów.
15.04.2021

Po nieudanej próbie, kolejne holowniki śpieszą do Kanału Sueskiego, by pomóc w przesunięciu kontenerowca

Dwa dodatkowe ciężkie holowniki śpieszą w niedzielę do Kanału Sueskiego, by wspomóc operację przesunięcia olbrzymiego kontenerowca, który od sześciu dni blokuje ten kluczowy dla światowego handlu szlak morski.
28.03.2021

Polska na Jedwabnym Szlaku. Głównym beneficjentem są terminale kontenerowe działające w polskich portach.

Wielkość obrotów handlowych między Chinami a krajami leżącymi na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku (Belt and Road Initiative) osiągnęła w 2019 r. 1,3 bln dol. podało chińskie Ministerstwo Handlu. Import Polski z Chin wyniósł 125 mld zł, a w 2020 r. około 140 mld zł.
16.03.2021

Porty odporne na Covid-19. Raport IAPH

Polskie porty obroniły się przed załamaniem podaży spowodowanym pandemią COVID-19. Są nawet terminale, spedytorzy i agenci, którzy w tym czasie zanotowali wzrost obrotów. Lutowy Raport IAPH COVID19 Economic Impact Barometer informuje o tym jak przedstawia się sytuacja w światowym biznesie portowym.
21.02.2021

Fracht FWO Polska zwiększa zatrudnienie i przedstawia kierunki rozwoju

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, podsumował wyniki za ubiegły rok i przedstawił kluczowe kierunku rozwoju, w tym zwiększenie zatrudnienia i rozbudowę oddziałów.
16.02.2021

Rok burzliwego transportu morskiego

Pandemia koronawirusa silnie uderzyła w 2020 roku w światowy rynek logistyki. Niektóre skutki będą odczuwalne jeszcze przez kilka miesięcy tego roku, inne – nawet przez kilka lat. Mogą się zmienić łańcuchy dostaw, czyli może ulec korekcie produkcja przemysłowa na świecie.
15.02.2021

Druga fala koronawirusa nie zaburzyła łańcuchów dostaw, ale pokazała jak ważne jest ich bieżące monitorowanie

– Trudna sytuacja, wywołana przez drugą falę koronawirusa, nie wpłynęła na łańcuchy dostaw w takim stopniu, jak miało to miejsce w podczas pierwszej fali. Bieżące transporty dla kluczowych branż realizowane były i są niemal w całości – wynika z danych Shippeo, platformy widoczności transportów w czasie rzeczywistym, która w tym trudnym czasie rozwinęła się i właśnie pozyskała kolejne 32 miliony na rozwój nowoczesnego narzędzia dostarczającego informacji przewoźnikom.
26.01.2021

Europejscy spedytorzy oskarżają przewoźników o łamanie kontraktów w celu podniesienia stawek

W momencie masywnego wzrostu stawek na szlaku Azja-Europa, spedytorzy oskarżają przewoźników o łamanie krótko- i długoterminowych kontraktów, w celu ustalania wyższych stawek frachtowych.
07.01.2021

Spedycja międzynarodowa a Brexit

Mimo że zbliżający się koniec okresu przejściowego Brexitu wpłynie na całą branże związaną z łańcuchem dostaw, to spedytorzy odczują nadchodzącą zmianę najmocniej. Wiele podmiotów związanych ze spedycją prowadzi w tym zakresie szereg szkoleń, a także tworząc praktyczne opracowania ułatwia zrozumienie poziomu skomplikowania tego, co przyniesie nowy rok.
31.12.2020

TSL dekadę temu i dziś – czy branża przewidziała kryzys klimatyczny?

Z jednej strony nacisk na ekologię, z drugiej ponadprzeciętne zanieczyszczenie powietrza, a także: real-time tracking, podziemne centra dystrybucji, powstawanie megamiast i przeniesienie się 75% populacji na tereny zurbanizowane – to nie wizja postapokaliptycznego świata, ale kilka trendów, które według przewidywań sprzed niemal dekady mają zrewolucjonizować branżę transportową do 2050 roku.
17.12.2020

Fracht FWO podsumowuje rok w usługach project cargo i prognozuje ich rozwój w 2021

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, kończy ten rok świetnym wynikiem w realizacji zleceń transportów ponadnormatywnych i dalej planuje dynamiczny rozwój usługi project cargo, głównie dla branży energetycznej i przemysłu ciężkiego. Jednym z ostatnich zleceń operatora był transport door-to-door trzech transformatorów o wadze 113 ton każdy, dostarczonych z fabryki w Polsce do odbiorcy w Belgii. Na rok 2021 Fracht FWO już zapowiada kolejne tego typu realizacje z wykorzystaniem kilku rodzajów transportu.
17.12.2020

Sezon grzybowy także w logistyce - Fracht FWO dostarcza kilka ton świeżych kurek do USA

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, rozwija usługi lotnicze w zakresie transportów drobnicowych i specjalnych. Firma realizuje dostawy różnych grup towarów, w tym artykułów spożywczych wymagających odpowiednich warunków transportu. We wrześniu specjaliści z Działu Spedycji Lotniczej zorganizowali specjalny transport lotniczy, dostarczając do Stanów Zjednoczonych kilka ton świeżych grzybów.
30.09.2020

Fracht FWO Polska rozwija Dział Spedycji Morskiej i rekrutuje spedytorów

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, konsekwentnie wzmacnia pozycję na rynku TSL i stawia na dynamiczny rozwój usług z zakresu spedycji morskiej. W kwietniu tego roku Fracht uruchomił nowy oddział w Szczecinie, wzmacniając tym swoją działalność w obszarze transportu kontenerowego. Teraz firma zwiększa zatrudnienie i rozbudowuje Dział Spedycji Morskiej w Warszawie oraz Szczecinie.
26.08.2020

Kolejny transport morski project cargo zrealizowany przez Fracht FWO w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, zorganizował w lipcu kolejny skomplikowany logistycznie transport z zakresu project cargo - trzech wielkogabarytowych elementów filtra powietrza do Meksyku. Jego realizację poprzedziły kilkumiesięczne przygotowania, a o wyborze tras i środków transportu zadecydował jeden z przewożonych ładunków. Operacja odbyła się w gdańskim porcie.
05.08.2020

Chińskim portom kończą się zdolności przeładunkowe z powodu testów na koronawirusa

Testowanie importowanej żywności pod kątem obecności koronawirusa prowadzi do przekroczenia limitu przepustowości niektórych głównych chińskich portów - poinformowali w tym tygodniu główni spedytorzy, ostrzegając przed dodatkowymi opłatami i możliwymi przekierowaniami do innych portów.
19.07.2020

Fracht FWO Polska dynamicznie rozwija transport morski

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, stawia teraz na dynamiczny rozwój transportu morskiego kontenerów. Na początku kwietnia firma uruchomiła nowy oddział w Szczecinie, który organizuje transporty morskie dla różnych grup ładunków. Jednym z nich była dostawa z Polski do Arabii Saudyjskiej kilkudziesięciu kontenerów na zlecenie czołowego polskiego eksportera mebli. Ze względu na krótki „transit time” i konieczność spełnienia wielu wymogów formalnych, wymagało to precyzyjnego zaplanowania w czasie i synchro
22.06.2020

ICS: Sytuacja marynarzy uwięzionych na morzu to już kryzys humanitarny

W momencie, gdy kraje próbują powrócić do normalności przed pandemią, bieżące ograniczenia są wciąż ciężkie dla kluczowego ogniwa globalnego łańcucha dostaw.
29.05.2020

Fracht FWO – kolejne dostawy wyposażenia elektrowni wiatrowych z Polski do USA

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, w pierwszym kwartale tego roku zorganizował kolejną dostawę door-to-door transformatorów wraz z akcesoriami o łącznej wadze 240 ton. Miejscem przeznaczenia urządzeń była elektrownia wiatrowa w amerykańskim stanie Ohio, gdzie zostały dostarczone przy wykorzystaniu transportu drogowego, morskiego i kolejowego.
30.04.2020

Europejskie stocznie wracają do pracy. Jak będzie wyglądać stoczniowa rzeczywistość po szczycie epidemii?

Kilka wiodących europejskich stoczni ogłosiło plany powolnego wznowienia działalności po ponad miesiącu przerwy. Podczas szczytu koronawirusa stoczniowcy we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Niemczech zostali zmuszeni do zawieszenia działalności.
28.04.2020

Najgorszy scenariusz rozwoju pandemii koronawirusa zakłada straty rzędu 23 mld dolarów dla przewoźników

Odwoływanie rejsów wywołane spadkiem popytu na skutek pandemii koronawirusa może doprowadzić do zbiorczej straty przewoźników kontenerowych w wysokości 23 miliardów USD – tak wygląda najczarniejszy scenariusz według firmy Sea-Intelligence z Kopenhagi.
06.04.2020

Pandemia koronawirusa rozpoczęła nową falę pustych rejsów

W momencie gdy liczba pustych rejsów z Chin zaczęła spadać, przemysł przygotowuje się na jej kolejną falę w Azji i Europie, z powodu rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa.
02.04.2020

iContainers: Pożary na kontenerowcach to coraz częstsze zjawisko

Według najnowszych danych cyfrowego operatora iContainers pożary na pokładach kontenerowców to coraz częstsze zjawisko. Firma sugeruje, że jednym z przyczyn tego stanu rzeczy mogą być niewłaściwie poinformowani spedytorzy i złe praktyki w branży.
15.01.2020

Rosnące ceny ekologicznych paliw oznaką ich niskiej dostępności

Według uczestników rynku cena oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki wzrosła w ostatnich miesiącach, co jest oznaką rosnącego niepokoju, że nie ma wystarczającej ilości tego paliwa, aby spełnić nowe światowe przepisy żeglugowe.
12.01.2020

Czy firmy ze Wschodu przejmują polskie kontrakty?

Liczba nowych firm z kapitałem zagranicznym rejestrowanych w Polsce jest w tym roku rekordowa. Główne PKD tych działalności to transport drogowy towarów. Według Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej na polskim rynku pojawiło się do czerwca 2019 roku 296 zagranicznych przedsiębiorstw z branży transportowej. Kilkadziesiąt z nich to biznesy z Ukrainy, a przynajmniej kilkanaście z Białorusi. Warto zwrócić uwagę, że łokciami w europejskim transporcie drogowym rozpychają się także Litwini, którzy w minionym roku przewieźli
02.12.2019

ShipHub – darmowa platforma dla branży transportowej.

ShipHub to darmowa platforma do transportu międzynarodowego. Jest to startup z Gdyni, który cieszy się zainteresowaniem na rynku krajowym i międzynarodowym, o czym świadczy uzyskanie nagrody dla najbardziej innowacyjnej firmy na targach CILF 2019 w Shenzhen. Serwis jest całkowicie bezpłatny zarówno dla firm spedycyjnych, jak i importerów oraz eksporterów.
27.11.2019

Rzekami, morzem i drogą - Fracht FWO Polska dostarcza młyny przemysłowe z Niemiec do elektrowni w Bełchatowie

Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu, w ostatnim czasie zorganizował kolejną ciężką dostawę, ważących blisko 110 ton urządzeń energetycznych z Niemiec do Polski. Ze względu na rozmiary, ładunek wymagał niestandardowego podejścia i zaplanowania trasy przejazdu, z wykorzystaniem 3 gałęzi transportowych - śródlądowej, morskiej i drogowej.
21.11.2019

Innowacyjne kontenery gotowe na podbój rynku (foto, film)

Na wystawie Intermodal Europe w Hamburgu Simon Bosschieter, dyrektor sprzedaży firmy z Holandii, potwierdził, że innowacyjna koncepcja kontenera okazała się skuteczna podczas prób wysyłkowych. Firma wdraża teraz nowy model logistyczny, który pozwoli kontenerowi 4FOLD zbudować znaczącą pozycję na rynku.
12.11.2019

Hamburg Sud wprowadza nową opłatę przed wejściem w życie przepisów IMO 2020

Niemiecki armator Hamburg Sud ogłosił wprowadzenie „środowiskowej opłaty paliwowej” (EFF) przed wejściem wraz z nowym rokiem przepisów IMO 2020.
05.11.2019

Koreańscy spedytorzy łączą siły, by walczyć o katarskie dostawy LNG

Pięć koreańskich firm transportowych zamierza zawrzeć sojusz, by pozyskać duże dostawy LNG od Kataru. W tym celu zlecona zostanie także budowa floty gazowców.
14.10.2019

Cobots: kolejna rewolucja w logistyce

Systemy robotyczne są wykorzystywane w logistyce już od jakiegoś czasu. Jednak dopiero teraz rozpoczyna się okres ich dynamicznej popularyzacji. Do 2025 roku liczba robotów pracujących w magazynach wzrośnie do czterech milionów. Warto więc zadać sobie pytanie, czym są i jak mogą pomóc w codziennej pracy?
09.10.2019

Transporty project cargo do Japonii – Fracht FWO dostarczył 48-tonową prasę i 40-metrowe skrzydła do elektrowni wiatrowej

Daleki Wschód jest dziś jednym z najważniejszych kierunków rozwoju polskich przedsiębiorstw. Jest również jednym z kluczowych rynków, obok Ameryki Południowej i Północnej, w obsłudze których specjalizuje się Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu. To jedna z niewielu firm logistycznych w Polsce o tak dużym doświadczeniu w transporcie maszyn i urządzeń do krajów wschodnioazjatyckich. Właśnie pochwaliła się kolejną dostawą – 48-tonowej prasy i 40-metrowych skrzydeł elektrowni wiatrowych do Japonii.
10.07.2019

Koniec aliansów kontenerowych mógłby spowodować gwałtowny wzrost stawek frachtowych

Krytyka aliansów kontenerowych przez spedytorów jest niezasłużona - usłyszeli delegaci obecni na konferencji TOC Container Supply Chain w Rotterdamie.
20.06.2019

Procedura podwójnego konosamentu z perspektywy spedytora morskiego

Transport morski należy do gałęzi gospodarki, w której ważną, jeżeli nie najważniejszą kwestią jest dobór odpowiednich procedur, a co za tym idzie - emisji dokumentów transportowych. Przez "odpowiednie" należy rozumieć procedury, które zagwarantują wszystkim podmiotom zaangażowanym w transport realizację ich partykularnych uprawnień.
20.06.2019

Najbardziej złożony logistycznie transport 953 ton – Fracht FWO dostarczył urządzenia dla 3 elektrowni w Argentynie

Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu, specjalizujący się w organizacji dostaw ładunków ponadnormatywnych, zorganizował transport 953 ton ciężkich urządzeń dla 3 elektrowni geotermalnych w Argentynie. Organizacja tej dostawy, ze względu na bardzo duży stopień skomplikowania, wymagała współpracy pomiędzy różnymi oddziałami Grupy Fracht w Europie – polskiego, czeskiego i włoskiego.
18.06.2019

Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne – charakter prawny i znaczenie praktyczne

Większość podmiotów korzystających na rodzimym rynku z usług spedytorów spotyka się w praktyce z pojęciem „Ogólnych Polskich Warunków Spedycyjnych”, mających znajdować zastosowanie w stosunku prawnym łączącym spedytora oraz dającego zlecenie. Warunki te, stanowiąc m.in. zbiór dobrych praktyk spedycyjnych, w znaczący sposób mogą jednak modyfikować zakres praw i obowiązków spedytorów oraz ich kontrahentów.
30.05.2019

Armatorzy odwołują więcej rejsów, ale stawki kontenerowe wciąż niskie

Odwołanie transpacyficznego rejsu jednego z kontenerowców aliansu 2M+HMM nie zatrzymało dalszego spadku stawek frachtowych na szlaku z Azji do obu wybrzeży Stanów Zjednoczonych.
26.05.2019

O żegludze śródlądowej podczas konferencji Inland Shipping International Conference 2019 w Szczecinie

Ekonomia, transport, turystyka i ochrona środowiska w kontekście rozwoju żeglugi śródlądowej. To tylko niektóre tematy poruszane na konferencji Inland Shipping International Conference 2019 w Szczecinie. Dwudniowe spotkanie zakończyło się w piątek.
17.05.2019

Raport: Przepisy IMO 2020 mogą zakłócić rynek ropy nawet na kolejne 5 lat

Wejście przepisów IMO 2020 w styczniu przyszłego roku mogą spowodować zakłócenie rynku przewozu ropy i jej produktów - wynika z badania opublikowanego przez Boston Consulting Group.
16.05.2019

Konferencja Inland Shipping International Conference 2019 w Szczecinie

Konferencja Inland Shipping International Conference 2019 w Szczecinie. Głównym celem spotkań będzie szeroko pojęta promocja tematyki związanej z żeglugą śródlądową poprzez zwrócenie uwagi na jej rolę w rozwoju społeczno-gospodarczym regionów oraz budowaniu wielogałęziowych systemów transportowych. Ciekawym tematem będzie więc turystyka wodna, rozumiana jako jedna z gałęzi działalności, którą można prowadzić na śródlądowych drogach wodnych. Konferencja odbędzie się 16 i 17 maja w Hotelu Radisson w Szczecinie.
09.05.2019

Raport: Spada wartość masowców, a rośnie tankowców

Portal VesselsValue opublikował prognozę dotyczącą wartości czterech najważniejszych typów statków morskich (kontenerowców, masowców, tankowców i gazowców LPG) do 2022 roku.
08.05.2019

Agility Logistics organizuje transport morski żurawi ratowniczych na Tasmanię

Agility Logistics, polski oddział Agility, globalnego dostawcy zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, zorganizował transport morski do Tasmanii żurawi ratowniczych, wyprodukowanych w Polsce. Odbiorcą była jedna z największych i najsłynniejszych na świecie stoczni, specjalizująca się w budowie katamaranów i statków. Organizację tego transportu wspierał australijski oddział Agility.
08.05.2019

Zagubiony konosament a procedura zwolnienia ładunku

Transport morski odgrywa w dzisiejszych czasach zasadniczą rolę. Zapewnia przede wszystkim swobodny i w zasadzie nieograniczony obrót handlowy, z najniższym jednocześnie kosztem jednostkowym przewożonego ładunku. Przewóz ładunku morzem odbywa się najczęściej na podstawie konosamentu lub morskiego listu przewozowego. Mając na uwadze fakt, iż przez światowe porty rokrocznie przewijają się tysiące statków zdarzają się sytuacje w których konosament (ang. Original Bill of Lading- skrót: OBL) zostaje zagubiony, zniszczony lub utracony
29.04.2019

Fracht FWO Polska dostarcza 129-tonowe urządzenia na budowę nowego bloku energetycznego na Żeraniu (wideo)

Jak szybko, sprawnie i just-in-time zorganizować transport urządzeń o łącznej wadze 129 ton? Przed takim zadaniem stanął Dział Project Cargo Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu, obsługujący polskie i międzynarodowe koncerny z branży przemysłowej i energetycznej. W marcu dostarczył właśnie taki ładunek na budowę nowego bloku energetycznego w Elektrociepłowni Żerań w Warszawie z zakładu produkcyjnego w Opolu.
06.04.2019

Europosłowie ponad podziałami przeciwko objęciu delegowaniem przewoźników

Europosłowie z Polski, Rumunii, Bułgarii, Litwy, Łotwy i Węgier z różnych grup politycznych wzięli w środę udział w konferencji, na której przekonywali, że propozycje legislacyjne zakładające objęcie delegowaniem przewoźników drogowych w UE są wyrazem protekcjonizmu Zachodu.
28.03.2019

Skąd wziąć brakującą godzinę na wykresówce? Zmiana czasu już blisko

Aż 84% przebadanych obywateli Unii Europejskiej jest za całkowitą rezygnacją ze zmiany czasu. Co myślą o tym kierowcy zawodowi, których obowiązkiem jest skrupulatna ewidencja swojego czasu pracy? Co powinni zrobić, aby po wykonaniu trasy w nocy z 30 na 31 marca 2019 roku dokumentacja okresów jazdy, odpoczynków i przerw była prawidłowa i zgodna z prawem, a na wykresówce nie brakowało godziny?
28.03.2019

Fracht FWO Polska dostarcza 75-tonowy zawór kulowy do Kolumbii

Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu, zrealizował kolejne, ciekawe zlecenie door-to-door z zakresu project cargo. Dla polskiego producenta elementów i urządzeń specjalnych na potrzeby energetyki wodnej i ciepłownictwa, specjaliści Fracht FWO Polska zorganizowali transport 75-tonowego podzespołu na inwestycję hydrotechniczną do Kolumbii.
27.03.2019

Sea Cargo Operations Sp. z o.o. z Gdyni - spedytorzy z pasją. Transport morski, kolejowy i lotniczy

Jesteśmy spedytorami z 20-letnim doświadczeniem w transporcie morskim. Nasze doświadczenie w branży spedycyjnej pozwoliło nam dokładnie zrozumieć potrzeby klientów. Wiemy, że oczekują Państwo szybko przygotowanej i precyzyjnej oferty, profesjonalnej obsługi i elastycznego podejścia do obsługi.
26.03.2019

Telematyka podstawą bezpiecznego transportu

Zgodnie z danymi Unii Europejskiej, na które powołuje się międzynarodowe Stowarzyszenie TAPA, zajmujące się bezpieczeństwem dostaw, w wyniku kradzieży produktów i rosnącego ryzyka transportu w ramach łańcucha dostaw europejscy przedsiębiorcy ponoszą straty w wysokości ponad 8,2 miliardów euro rocznie. Z jakich rozwiązań mogą skorzystać, by zapewnić bezpieczeństwo transportu i wysyłanych w trasę pracowników?
22.03.2019

Co jest paliwem dla rozwoju firm transportowych w Polsce?

Koszty transportu rosną, a prognozy dla branży nie są pocieszające. Ze względu na zmianę otoczenia gospodarczego eksperci przewidują zwyżkę upadłości i restrukturyzacji przedsiębiorstw na poziomie 11%, a branżę transportową wymieniają jako jedną z dwóch, obok budowlanej, najbardziej narażonych na problemy z wypłacalnością. Jakie są najważniejsze i najwyższe koszty w polskiej firmie przewozowej oraz jak można je skutecznie monitorować i obniżać?
19.03.2019

Drewry: Limit siarkowy będzie oznaczał więcej slow steamingu i transhipmentu

Branżę żeglugową czeka nasilenie zjawiska slow steamingu i transhipmentu, z powodu wejścia w życie przepisów IMO 2020.
18.03.2019

Współpraca firm i szkół sposobem na wypełnienie luki w obszarze transportu, spedycji i logistyki

Specjaliści Kolei Bałtyckiej, wspólnie z nauczycielami i szczecińskim kuratorium oświaty, będą tworzyli program edukacyjny, który pomoże w uruchomieniu klasy profilowanej specjalizującej się w obszarze transportu, spedycji i logistyki. To jeden z tematów, który będzie omawiany na Zachodniopomorskim Kongresie Oświatowym, który odbędzie się 19 marca w Szczecinie.
18.03.2019

Przedstawiciele Krajowej Izby Gospodarki Morskiej z wizytą studyjną w Turcji

25 lutego podczas wizyty studyjnej w ramach TEBD (Turkey – EU Business Dialogue) odbyło się spotkanie w TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği – Związku izb i giełd towarowych) z przedstawicielem tureckiej Chamber of Shipping panem Farukiem Doĝanem – zastępcą Sekretarza Generalngo. Pan F. Doĝanem zaprezentował profil działalności swojej izby oraz przedstawił prezentację dotyczącą tureckiej gospodarki morskiej.
18.03.2019

Puste supertankowce płyną do USA. To znak czasów

Dwanaście dużych tankowców spokojnie płynie przez Atlantyk w kierunku Zatoki Meksykańskiej. Co ciekawe nie wiozą one jednak ze sobą żadnych surowców.
24.02.2019

Hapag-Lloyd: Sprzeczki handlowe mogą obniżyć rozwój gospodarki morskiej w 2019 roku

Eskalująca wojna celna między Chinami i Stanami Zjednoczonymi może obniżyć wzrost na rynku transportu kontenerów, ponieważ spedytorzy z wyprzedzeniem zamawiali towary w drugiej połowie zeszłego roku – twierdzi Rolf Habben Jansen, prezes Hapag-Lloyd.
13.02.2019

Ruszyły prace nad nowym terminalem w czołowym szwedzkim porcie

Po latach planowania i przygotowań ruszyły prace na budowie nowego terminalu w zewnętrznej części szwedzkiego Portu Göteborg.
24.12.2018

CMA CGM dołączył do platformy rezerwacji online Freightos

Francuski gigant kontenerowy jako pierwszy przewoźnik oceaniczny dołączył do internetowego rynku frachtowego Freightos.
06.12.2018

Agility Logistics organizuje transporty morskie dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej

Agility Logistics, polski oddział Agility, globalnego dostawcy zintegrowanych rozwiązań logistycznych, wzmacnia ofertę skierowaną do firm z branży kosmetycznej i perfumeryjnej. Teraz, oprócz frachtu morskiego, klienci mogą korzystać z ekspresowych usług lotniczych oraz transportów specjalnych. W ostatnim czasie spedytorzy Agility zorganizowali dwa ciekawe transporty kosmetyków: drogą morską do Libanu i lotniczym cargo do Hongkongu.
30.11.2018

Port Göteborg rozpoczął budowę nowego terminalu

Po latach planowania i przygotowań rozpoczyna się budowa nowego terminalu w zewnętrznej części szwedzkiego Portu Göteborg.
14.10.2018

Nowy statek Stena Line z Gdyni do Karlskrony już w październiku

Już na początku października linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony wzbogaci się o czwarty prom pasażersko-frachtowy. Nowa jednostka, Stena Nordica, będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdą stronę i zabierać nie tylko ładunki, ale również pasażerów i samochody osobowe.
20.09.2018

Transport nietypowych ładunków wymaga wszechstronnej wiedzy

Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze przemysłu, zakończył niedawno ciekawy projekt - dostawę górniczych kombajnów chodnikowych z Polski do Meksyku. Ten ciężki ładunek wymagał specjalnej uwagi na każdym etapie podróży. Do jego przewozu wykorzystano dwie gałęzie transportowe – drogową i morską, a spedytorzy musieli wykazać się umiejętnościami czytania skomplikowanej dokumentacji technicznej.
28.08.2018

Fracht FWO Polska zrealizował ciekawą dostawę ekspresową do Gdańska

Fracht FWO Polska, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze przemysłu, zrealizował ostatnio ciekawe zlecenie w zakresie frachtu lotniczo - morskiego. W czerwcu australijskie biuro Grupy Fracht nadało do Warszawy nietypową przesyłkę – silnik motocykla żużlowego na czerwcowe zawody Speedway Youth World Championships w Gdańsku. Zadaniem polskiego zespołu była obsługa ładunku na lotnisku w Warszawie, czasowa odprawa celna oraz organizacja dostawy powrotnej.
26.07.2018

Przejście na paliwo LNG nie wystarczy do spełnienia przyszłych norm emisji CO2

Przestawienie się na skroplony gaz ziemny (LNG) jako paliwo dla statków oceanicznych może nie być wystarczające, aby spedytorzy spełnili długoterminowe przepisy dotyczące emisji CO2. Będą więc musieli w przyszłości znaleźć dodatkowe sposoby na zmniejszenie emisji – stwierdzili eksperci z JBC Energy.
12.06.2018

Czy przejście na paliwo LNG wystarczy do spełnienia przyszłych norm emisji gazów cieplarnianych?

Przestawienie się na skroplony gaz ziemny (LNG) jako paliwo dla statków oceanicznych może nie być wystarczające, aby spedytorzy spełnili długoterminowe przepisy dotyczące emisji CO2. Będą więc musieli w przyszłości znaleźć dodatkowe sposoby na zmniejszenie emisji – stwierdzili eksperci z JBC Energy.
17.04.2018

List intencyjny w sprawie współpracy pomiędzy Polskimi Kolejami Państwowymi S.A. a Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A.

11 kwietnia br. podczas Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2018 w Gdańsku doszło do podpisania Listu intencyjnego w sprawie współpracy pomiędzy Polskimi Kolejami Państwowymi S.A. a Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A.
12.04.2018

Giełda pracy w branży transportowej

Wykwalifikowani kierowcy, logistycy, spedytorzy, mechanicy samochodowymi, ale także pracodawcy poszukujący pracowników – to grupy zawodowe, do których skierowana jest giełda branży transportowej organizowana przez Powiatowy Urząd Pracy wspólnie z Pomorskim Stowarzyszeniem Przewoźników Drogowych. Odbędzie się ona we wtorek 6 marca na terenie gdyńskiego Urzędu Pracy.
28.02.2018

Gdynia głębokowodna czyli lepiej późno niż wcale

Za 450 mln złotych port gdyński wejdzie do ekskluzywnego klubu portów głębokowodnych z końcem 2021 roku. Projekt współfinansowany będzie przez Skarb Państwa i Unię Europejską. To ponad jedna czwarta tegorocznego budżetu Gdyni, jednego z bogatszych miast w Polsce. Na Bałtyku biletem wstępu jest wymóg 15 m dopuszczalnego zanurzenia statku. Pytany o pogląd w tej sprawie przedstawiciel jednego z największych w świecie armatorów kontenerowych powiedział: lepiej późno niż wcale. Projekt opóźniony jest bowiem, w stosunku do potrz
26.02.2018

Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2018 już w kwietniu!

W dniach 11-12 kwietnia br. odbędzie się VI edycja Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2018,którego organizatorem jest spółka Kurier Kolejowy. W tegorocznej VI edycji wezmą udział przedstawiciele azjatyckich portów morskich oraz kolei wschodnich.
15.02.2018

Konosament spedycyjny („freight forwarder’s B/L”) – ostrzeżenie dla spedytora

Wydane w październiku 2017 orzeczenie District Court of New South Wales – w sprawie Australian Capital Financial Managment Pty Ltd („ACFM”) v Freight Solutions (VIC) Pty Limited („Freight Solution”) [2017] NSW 279 – stanowi ważne ostrzeżenie dla spedytorów wystawiających konosamenty („bills of lading”) w międzynarodowym przewozie kombinowanym.
08.12.2017

Rekordowo niskie przeładunku kontenerów w Porcie Göteborg

Przeładunki kontenerów w Porcie Göteborg wciąż pozostają na historycznie niskim poziomie. W samym trzecim kwartale obroty kontenerami spadły o 28 proc., w porównaniu do tego samego okresu rok temu. Lepsze wyniki zanotowano w innych kategoriach.
04.11.2017

Branża transportowa inwestuje w nowoczesne systemy

Operatorzy flot coraz częściej inwestują w nowe rozwiązania i systemy telematyczne, które pozwalają im na bieżąco monitorować i zarządzać pojazdami. Przynosi im to konkretne oszczędności w postaci mniejszego zużycia paliwa czy ogumienia, niższej awaryjności i oszczędności czasu. Dzięki czujnikom i analizie danych system może przewidzieć awarię i ostrzec przed nią zarządcę floty jeszcze zanim do niej dojdzie. Takie rozwiązanie, które funkcjonuje już w kilkunastu krajach Europy, wprowadził właśnie na polski rynek Goodyear.
30.10.2017

Alianse kontenerowe szkodzą konkurencyjności na rynku

Holenderscy spedytorzy obawiają się, że coraz większa liczba sojuszy armatorów na rynku kontenerowym może zagrozić zdrowej konkurencji. Firmy narzekają głównie na mniejszy wybór przewoźników oceanicznych.
10.08.2017

Czerwcowy cyberatak wciąż zmorą Maerska

Maersk Line wciąż ma problemy z odzyskaniem utraconych zamówień po ataku hakerskim, do którego doszło ponad 2 tygodnie temu.
16.07.2017

Mało strategiczna strategia portowa

Portom polskim przyszło funkcjonować w ostatnich latach w trudnych warunkach: kryzys żeglugowy, nasilająca się konkurencja, ograniczenia środowiskowe, wprowadzanie wielkich statków, zmienne i niespójne przepisy, zwłaszcza fiskalne … Z drugiej strony, uzyskały dostęp do pieniędzy, jakiego nigdy nie miały.
10.04.2017

Inwestycje Balticonu w Gdańsku. Powstanie depot, terminal kolejowy i warsztat modyfikowania kontenerów

Balticon rozszerza swoją działalność w Gdańsku. Przedstawiciele spółki zawarli właśnie z Gdańską Agencją Rozwoju Gospodarczego (InvestGDA) dwie długoletnie umowy dzierżawy na nieruchomości przy ul. Ku Ujściu. Na terenie o powierzchni ponad 10,5 hektara, zlokalizowanym nieopodal Deepwater Container Terminal (DCT) Balticon zrealizuje inwestycje o łącznej wartości około 20 mln zł. Rozpoczęcie prac jest kwestią najbliższych tygodni.
21.02.2017

TRANSPORTEX wyznacza nowe kierunki

Targi TRANSPORTEX to doskonała okazja do przedstawienia ofert i osiągnięć firm działających w obszarze transportu i spedycji, pozyskania nowych kontaktów, a także do zdobycia fachowej wiedzy o innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie technologii i usług transportowych. W tym roku odbędą się 26-27 kwietnia 2017 r. w Sosnowcu.
27.01.2017

BALTEXPO 2017 – największy węzeł biznesowy środowiska morskiego

XIX Międzynarodowe Targi Morskie i Konferencje BALTEXPO 2017, które odbędą się w dniach 11-13 września 2017 r. w Gdańsku, to doskonałe forum do dyskusji i prezentacji wszelkich rozwiązań, wpływających na rozwój biznesu na Morzu Bałtyckim.
07.01.2017

Rekordowy wynik portu Koper

W zeszły weekend słoweński port Koper mógł cieszyć się z pobicia dwóch rekordów. Port przeładował w tym roku 800 tys. kontenerów oraz 700 tys. samochodów - najwięcej w historii portu.
14.12.2016

Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego zorganizowała tirom tymczasową przystań

Kierowcy, którzy czekają na wjazd do gdańskiego Portu i terminalu DCT od środy 7 grudnia mogą korzystać nieodpłatnie z miejsca postojowego przygotowanego przez Gdańską Agencję Rozwoju Gospodarczego.
08.12.2016

DTW Logistics zwiększa zatrudnienie

DTW Logistics, polski operator logistyczny o zasięgu międzynarodowym, specjalizujący się w logistyce kontraktowej oraz transporcie i spedycji międzynarodowej, planuje wzrost zatrudnienia w całej organizacji, co związane jest z dynamicznym rozwojem firmy. Na początku 2017 roku DTW Logistics zamierza otworzyć nowy oddział w Łodzi, do którego właśnie rozpoczyna się rekrutacja spedytorów i handlowców.
30.11.2016

Kontrola uczciwości – rozmowa z Adamem Celarkiem, dyrektorem spółki Baltic Control Poland

Certyfikacja, inspekcje oraz próbobranie towarów w portach morskich to praca, której niespodziewanie blisko do detektywistycznych dochodzeń. Na ekspertach spoczywa też ogromna odpowiedzialność za ostateczną wartość wielkich międzynarodowych kontraktów handlowych, a gdy w grę wchodzi kontrola procesów dostarczania pomocy humanitarnej, także za odpieranie prób nacisku ze strony skorumpowanych polityków i wojskowych.
26.09.2016

Olbrzymi wzrost stawek spotowych dla kontenerowców. Światowe rynki reagują na upadek armatora Hanjin

Aż o 37 proc. wzrosły stawki spotowe (kontrakty krótkoterminowe) na trasie z Azji do Europy. Przyczyną tej sytuacji jest ogłoszenie upadłości przez Hanjin Shipping - siódmego co do wielkości armatora kontenerowego świata.
04.09.2016

Wzrost przeładunków portów w Szczecinie i Świnoujściu

W portach w Szczecinie i Świnoujściu przeładowano w lipcu niemal o 16 % towarów więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Porównanie rok do roku ostatnich siedmiu miesięcy nie wygląda już tak imponująco, niemniej w tym okresie również zanotowano wzrost, który wyniósł 4%.
18.08.2016

Armatorzy schodzą na ląd. Czy będą zagrożeniem dla spedycji?

Branża transportowa nieustanie się rozwija, co jest podyktowane chęcią optymalizacji łańcuchów dostaw, obniżeniem kosztów transportu i troską o środowisko naturalne. Rosnąca liczba zleceń i wymagań klientów pociąga za sobą konieczność nowych rozwiązań oraz ulepszeń. Odpowiedzią na te potrzeby staje się połączenie kolejowe jako przedłużenie transportu morskiego, które pozwala dostarczyć klientowi kontener w dogodnej dla niego lokalizacji. Dzięki temu armator oferuje klientowi kompleksową obsługę jednego operatora, przy obni
06.07.2016

DSV z nagrodą Spedytora Roku

DSV Air&Sea zostało wyróżnione nagrodą Spedytora Roku na uroczystej gali nagród Cargo Airline of the Year, która odbyła się 23 kwietnia br. w Londynie.
27.04.2016

Hamburg wciąż w czołówce europejskich portów

Mimo spadku przeładunków w zeszłym roku, port w Hamburgu wciąż uznawany jest za czołowy w Europie. Siła niemieckiego portu polega na konkurencyjnym czasie odprawy towarów oraz korzystnym cenom.
11.04.2016

Porty w Budapeszcie - węgierska brama do Skandynawii

Na początku kwietnia węgierskie firmy miały możliwość zapoznania się z potencjałem regionu zachodniopomorskiego oraz portów Szczecin-Świnoujście dla branży logistycznej, podczas seminarium zorganizowanego przez ambasadę RP w Budapeszcie. W stolicy Węgier porty Szczecin-Świnoujście oraz cały region zaprezentowały się pod hasłem „West Pomerania, Your Gateway to Scandinavia - Odkryj najkrótszą drogę na rynki Północnej Europy!”.
07.04.2016

Port w Goteborgu powiększy się o nowy terminal

W Goteborgu planują budowę nowego terminala w zewnętrznej części portu. To największa inwestycja w tym obiekcie od lat 70. poprzedniego wieku. Budowa ma zakończyć się w 2020 roku.
07.03.2016

Alianse kontenerowe szkodzą konkurencyjności

Holenderscy spedytorzy obawiają się, że coraz większa liczba sojuszy armatorów na rynku kontenerowym może zagrozić zdrowej konkurencji. Firmy narzekają głównie na mniejszy wybór przewoźników oceanicznych.
22.12.2015

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.