ew
– Trudna sytuacja, wywołana przez drugą falę koronawirusa, nie wpłynęła na łańcuchy dostaw w takim stopniu, jak miało to miejsce w podczas pierwszej fali. Bieżące transporty dla kluczowych branż realizowane były i są niemal w całości – wynika z danych Shippeo, platformy widoczności transportów w czasie rzeczywistym, która w tym trudnym czasie rozwinęła się i właśnie pozyskała kolejne 32 miliony na rozwój nowoczesnego narzędzia dostarczającego informacji przewoźnikom.
Przez Europę przetoczyła się druga fala koronawirusa. Wiele krajów, w tym Polska, na powrót wprowadziło szereg obostrzeń i ograniczeń dla poszczególnych branż. Mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią, łańcuchy dostaw nie były i nie są zagrożone - pokazuje analiza autorskiego wskaźnika odbudowy łańcuchów dostaw (Supply Chain Recovery Index), przeprowadzona przez Shippeo. Podczas pierwszej fali koronawirusa, najniższą wartość wskaźnik ten zanotował 13 kwietnia 2020 i wynosił wówczas 30 procent dostaw realizowanych, w stosunku do założonych. Najniższa wartość wskaźnika, na początku drugiej fali koronawirusa to 89 procent (w dniu 9 listopada 2020). Najnowsze dane pokazują, że po krótkim i naturalnym spowolnieniu dostaw w okresie świąt, pandemia nadal nie ma wpływu na ciągłość łańcuchów dostaw.
– Dzięki naszemu algorytmowi jesteśmy w stanie na bieżąco śledzić łańcuchy dostaw przebiegające przez Europę, w tym przez Polskę. Obsługujemy rocznie blisko 10 milionów zleceń transportowych od 140 tys. przewoźników. Korzystając z tych danych, zbudowaliśmy indeks do pomiaru poziomu aktywności w obrębie łańcuchów dostaw w czterech sektorach podczas pierwszych siedmiu tygodni pierwszego oraz drugiego lockdownu. Wynika z niego, m.in. że podczas pierwszego lockdownu poziom realizacji dostaw wyniósł średnio 50 procent. Natomiast w pierwszych siedmiu tygodniach drugiej fazy lockdownu, średnio 98 procent dostaw zostało zrealizowanych – mówi Lucien Besse, dyrektor operacyjny Shippeo.
Dane Shippeo pokazują także, że pandemia w różnym stopniu wpłynęła na łańcuchy dostaw w poszczególnych branżach. Podczas pierwszej fali najpoważniejsze zakłócenia w obrębie łańcuchów dostaw można było zaobserwować w branży budowlanej i konstrukcyjnej oraz motoryzacyjnej. Tu poziom realizacji dostaw sięgał chwilami zaledwie 4 procent. Na początku drugiej fali, największe zakłócenia zaobserwowano w obrębie dystrybucji produktów niespożywczych, ale był to jedynie spadek do 72 procent realizowanych dostaw. Ta branża jako jedyna notuje także obecnie pewne zakłócenia i dynamika odbudowy łańcuchów dostaw, jest jej w przypadku wolniejsza.
Pandemia koronawirusa uwypukliła także potrzebę bieżącego monitorowania łańcuchów dostaw. Okazało się, że spedytorzy z wielu branż bardziej niż kiedykolwiek potrzebują informacji, pozwalających im na podejmowanie szybkich decyzji i kontrolowanie wydajności łańcuchów dostaw. Shippeo dostarcza je bazując na wielu kategoriach danych i własnym algorytmie. Firma zwiększyła zatem w 2020 roku ponad dwukrotnie swoje przychody i w znacznym stopniu poszerzyła bazę klientów. W 2021 rok platforma wchodzi z nowym biznesowym osiągnięciem – właśnie została zasilona przez 32 miliony dolarów, pochodzące od Battery Ventures, globalnej firmy inwestującej w technologię oraz dotychczasowych inwestorów (NGP Capital, ETF Partners, Partech i Bpifrance Digital Venture).
Przedstawiciele Shippeo podkreślają, że dzięki tej transakcji będą mogli umacniać swoją pozycję w Europie i kontynuować pracę nad innowacjami przeznaczonymi dla przewoźników i spedytorów.
Kolejny etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - betonowanie płyty dolnej śluzy [foto, wideo
Kłajpeda – historyczny litewski port z przyszłością
Anwil szuka wykonawcy do zaprojektowania i budowy terminalu morskiego w Porcie Gdańsk
Atrakcyjna powierzchnia biurowa w nowoczesnym budynku przy ulicy Polskiej w Gdyni
Lotos "zwiększy obecność" na Norweskim Szelfie Kontynentalnym
Tony stali rdzewieją na morzach. Koszty naprawy możesz chronić ubezpieczeniem
Ropa brent | 63,91 $ | baryłka | 0,93% | 14:54 |
Cyna | 27500,00 $ | tona | -6,97% | 26 lut |
Cynk | 2821,00 $ | tona | -2,52% | 26 lut |
Aluminium | 2202,00 $ | tona | -0,94% | 26 lut |
Pallad | 2350,25 $ | uncja | 0,03% | 14:54 |
Platyna | 1184,25 $ | uncja | -0,56% | 14:54 |
Srebro | 26,41 $ | uncja | -0,86% | 14:54 |
Złoto | 1727,30 $ | uncja | 0,24% | 14:54 |