Na wystawie Intermodal Europe w Hamburgu Simon Bosschieter, dyrektor sprzedaży firmy z Holandii, potwierdził, że innowacyjna koncepcja kontenera okazała się skuteczna podczas prób wysyłkowych. Firma wdraża teraz nowy model logistyczny, który pozwoli kontenerowi 4FOLD zbudować znaczącą pozycję na rynku.
Aby umożliwić nadawcom i liniom żeglugowym skorzystanie z tego rozwiązania, HCI ustanawia trzy „zielone linie” - stałe trasy od A do C, na których będą działać kontenery 4FOLD . Obejma one Europę-Południową i Afrykę, Chiny-Europę i Chiny-Australię.
Przemysł żeglugowy napotyka poważną przeszkodę w związku z nadchodzącym limitem IMO 2020. HCI stanął temu naprzeciw i uważa, że 4FOLD może odgrywać kluczową rolę w zmniejszaniu emisji siarki, a także w rozwiązywaniu rosnących obaw dotyczących emisji CO2 w łańcuchu dostaw.
Co sprawia że 4FOLD jest innowacyjny, efektywny kosztowo i ekologiczny? Cztery jednostki kontenerowe 4FOLD można przewozić zamiast jednego konwencjonalnego kontenera. Puste kontenery 4FOLD można złożyć i przetransportować w większej ilości. Są płaskie i zajmują tylko jedną czwartą przestrzeni standardowego kontenera. Daje to duży impuls dla transportu pustych kontenerów, nie tylko statkami, ale także koleją i samochodami.
„Linie żeglugowe naprawdę muszą rozwiązać ten problem, a nasz projekt jest najlepszym pomysłem”, powiedział Hans Broekhuis, dyrektor generalny HCI. "Niektórzy spedytorzy nawet nie zdają sobie sprawy z wpływu CO2 pustych przebiegów i są zszokowani, gdy się dowiadują”. Firma opracowała proces obliczania redukcji emisji CO2 na swoich zielonych pasach, zarówno dla transportu lądowego, jak i transportu morskiego.
HCI rozmawia ze 10 najlepszymi liniami żeglugowymi, aby skonfigurować swoje usługi. Firma konsultuje także swój pomysł z przedstawicielami IKEA.
Kontenery 4FOLD są obecnie produkowane w Dong Fang International Container w Chinach lecz wolumen produkcji nie jest jeszcze znany. Jednostki 4FOLD mają wejść na rynek w ten sam sposób co konwencjonalne kontenery ISO. Firmy bedą mogły skorzystać z usług leasingowych.
Ustanowienie stałych tras eliminuje potencjalną wadę składanych kontenerów, a mianowicie to, że operacje i konserwacje będą musiały być przeprowadzane na całym świecie. Łatwiej będzie zoorganizować przeładunek. HCI zapewni szkolenie w zakresie składania i rozkładania pojemników 4FOLD w zakładach przeładunkowych. Firma wybierze również lokalizacje, w których konieczne będzie prowadzenie inwentaryzacji części zamiennych i kontrola uszkodzeń. Lokalne magazyny napraw kontenerów również przejdą odpowiednie szkolenie.
HCI jest pewny swojej nowej propozycji. „Mamy gotowe rozwiązanie pilnego problemu zarówno dla spedytorów, jak i linii żeglugowych, więc dlaczego nie chcieliby go przyjąć?” - zapytał retorycznie dyrektor sprzedaży HCI.