We wrześniu pracownicy doków i operatorzy terminali w Porcie Long Beach obsłużyli łącznie 829 429 jednostek (TEU), co oznacza wzrost o 11,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przekroczyło to również poprzedni wrześniowy rekord ustanowiony w 2020 roku o 78 849 TEU.
Warto zauważyć, że jest to pierwszy miesięczny wzrost ładunku rok do roku dla portu od 14 miesięcy.
Wolumeny importu odnotowały znaczny wzrost, rosnąc o 19,3%, osiągając 408 926 TEU. Jednak eksport odnotował spadek o 10,3% do 101 248 TEU. Puste kontenery przepływające przez port również wzrosły o 11,5% do 319 255 TEU.
Przyczyny tak dobrych wyników są upatrywane w wysokim popycie konsumentów na towary związane z wakacjami oraz niedawnym zatwierdzeniem umowy o pracę pomiędzy dokerami a kierownictwem.
- Zaufanie konsumentów rośnie, a spedytorzy mogą polegać na porcie teraz, gdy mamy ratyfikowany kontrakt z naszą siłą roboczą na nabrzeżu. Z niecierpliwością czekamy na umiarkowane odbicie wolumenu ładunków do końca roku - powiedział Mario Cordero, dyrektor generalny Port of Long Beach.
International Longshore and Warehouse Union (ILWU) i Pacific Maritime Association osiągnęły wstępne porozumienie 14 czerwca, które zostało następnie ratyfikowane przez pracowników portowych ILWU 31 sierpnia.
Chociaż całkowity wolumen ładunków za pierwsze dziewięć miesięcy 2023 r. wynosi 5 822 666 TEU, co stanowi spadek o 20,7% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, warto zauważyć, że tegoroczny wolumen ładunków był na równi z poziomami sprzed pandemii. W rzeczywistości Port of Long Beach obsłużył ponad 5,7 miliona TEU do września 2019 roku. Ponadto w okresie od 1 lipca do 30 września port przetworzył 2 089 990 TEU, co stanowi spadek o 10,5% w porównaniu z trzecim kwartałem 2022 roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął