• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

2M wycofuje rejsy, co rozwścieczyło spedytorów

16.09.2021 11:50 Źródło: własne

Partnerzy portalu

2M wycofuje rejsy, co rozwścieczyło spedytorów - GospodarkaMorska.pl
Fot. Maersk

Ogłoszenie czołowej linii żeglugi kontenerowej, że usunie cztery rejsy w okresie tzw. „Golden Week”, wprawiło w osłupienie spedytorów.

2M jest pierwszym sojuszem, który ogłosił puste rejsy w okresie świątecznym w Chinach w październiku. To duży problem dla spedytorów z zarezerwowanym ładunkiem na odwołanych rejsach, którzy i tak mają trudności ze znalezieniem pojemności u wybrzeży Azji.

Maersk i MSC, partnerzy aliansu 2M, odwołali cztery zaplanowane pętle Azja-Europa Północna w tygodniu 39 i 40, usuwając w ten sposób około 70 000 TEU przepustowości z trasy. Zgodnie z zaleceniem MSC, 2M unieważni pętle Griffin/AE55 i Lion/AE6 w ostatnim tygodniu września, a następnie pętle Albatross/AE5 i Lion/AE6 w następnym tygodniu. Powodem, jak poinformowało MSC, było „zwiększenie niezawodności harmonogramu”.

Jeden ze spedytorów z ładunkiem zarezerwowanym na jednym z odwołanych wrześniowych rejsów powiedział, że był „oszołomiony” całym wydarzeniem.

– Dziś rano otrzymaliśmy powiadomienie i przez ostatnie kilka godzin próbowaliśmy dowiedzieć się, co dzieje się teraz z naszymi potwierdzonymi rezerwacjami – powiedział spedytor w rozmowie z The Loadstar. – Wydaje się, że całkowicie zaskoczyło to wszystkich, w tym partnerów – dodał.

MSC zapowiedziało, że spedytorzy mogą „kontynuować dokonywanie rezerwacji jak zwykle, ponieważ przygotowujemy plan awaryjny z alternatywnymi usługami”.

Maersk ogłosił w weekend szereg zmian w liczbie rejsów na pasie handlowym, aby odzwierciedlić spadek liczby reklamowanych rejsów, będący konsekwencją opóźnień w zatłoczeniu portów.

– Niedawna, bezprecedensowa sytuacja poważnych zatłoczeń w portach na całym świecie spowodowała nagromadzenie opóźnień w kilku usługach w serwisach z Azji do Europy Północnej - poinformował Maersk.

– Ta sytuacja jest napędzana przez połączenie szybko rosnącego popytu i środków mających na celu zwalczanie pandemii w portach i ogólnie w łańcuchach dostaw. Te skumulowane opóźnienia powodują obecnie luki w harmonogramach i spowodowały, że kilka wypłynięć z Azji zostało przełożonych o ponad siedem dni – dodał przewoźnik.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.