pc
Jak szybko, sprawnie i just-in-time zorganizować transport urządzeń o łącznej wadze 129 ton? Przed takim zadaniem stanął Dział Project Cargo Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu, obsługujący polskie i międzynarodowe koncerny z branży przemysłowej i energetycznej. W marcu dostarczył właśnie taki ładunek na budowę nowego bloku energetycznego w Elektrociepłowni Żerań w Warszawie z zakładu produkcyjnego w Opolu.
Spedytorzy Fracht FWO Polska zorganizowali przewóz drogowy urządzeń do EC Żerań na zlecenie jednej z największych polskich firm inżynieryjno-budowlanych, generalnego wykonawcy w zakresie budownictwa energetycznego i przemysłowego. Pierwszy ładunek stanowiła ważąca 105 ton główna część wymiennika pseudokondensacji, o długości 9,25 m, szerokości 5,3 m i wysokości 4,05 m. Drugi to komory wodne zbiornika kondensacji, ważące łącznie 24 tony, o długości 10,1 m, szerokości 4 m i wysokości 4,1 m.
Z inżynierską precyzją
Fracht FWO Polska odpowiadał za kompleksową realizację całego procesu transportowego, od zaplanowania i przygotowania niezbędnej dokumentacji, nadzór nad załadunkiem i rozładunkiem oraz konwojowany przewóz drogowy, z wykorzystaniem specjalistycznych naczep. Operator odpowiadał też za wszystkie formalności, w tym uzyskanie od administratorów dróg niezbędnych zezwoleń na przejazd.
– Organizacja transportu ponadnormatywnego, bez względu na dystans i zasięg, krajowy czy międzynarodowy, zawsze wymaga dużego doświadczenia i know-how. Nasi specjaliści z Działu Project Cargo mają szeroką wiedzę nie tylko z zakresu logistyki, ale także inżynierii. Dzięki temu wiedzą, jak poruszać się po skomplikowanej dokumentacji technicznej i procedurach administracyjnych, koniecznych do uzyskania różnego rodzaju pozwoleń – tłumaczy Jarosław Jankowski, dyrektor ds. rozwoju, Fracht FWO Polska.
Po stronie Fracht FWO Polska było również wykonanie wymaganych prawnie ekspertyz technicznych oraz opracowanie inżynieryjnych planów transportowych. Kolejną kwestią było sprawdzenie infrastruktury drogowej na wyznaczonej trasie przejazdu, czy spełnia ona warunki do wykonania tego transportu. Należało wziąć pod uwagę konieczność demontażu i montażu znaków drogowych, barierek oraz dostosowanie rond i innych elementów infrastruktury drogowej.
Transport urządzeń z Opola do Warszawy podzielono na dwa etapy. W pierwszym konwój dotarł w okolice Łodzi, aby w kolejnym osiągnąć cel. Przejazd odbywał się w konwoju w godzinach nocnych.
Ponadnormatywne transporty krajowe dla klientów Fracht FWO Polska
Specjalizacją Fracht FWO Polska jest organizacja transportów project cargo i ponadnormatywnych, z wykorzystaniem wszystkich gałęzi transportowych – drogowej, morskiej, lotniczej, kolejowej oraz śródlądowej. Operator współpracuje z firmami i producentami z branży energetycznej, przemysłu ciężkiego, chemicznego, automotive i FMCG. Wśród dostarczanych przez Fracht FWO Polska ładunków w transporcie krajowym są zarówno drobne części zamienne jak i ważące ponad 100 ton turbiny, generatory, transformatory czy zbiorniki wody przemysłowej. Przy organizacji przewozów operator współpracuje tylko ze sprawdzonymi partnerami.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny