• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Raport: Przepisy IMO 2020 mogą zakłócić rynek ropy nawet na kolejne 5 lat

PMK

16.05.2019 18:05 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Raport: Przepisy IMO 2020 mogą zakłócić rynek ropy nawet na kolejne 5 lat

Partnerzy portalu

Raport: Przepisy IMO 2020 mogą zakłócić rynek ropy nawet na kolejne 5 lat - GospodarkaMorska.pl

Wejście przepisów IMO 2020 w styczniu przyszłego roku mogą spowodować zakłócenie rynku ropy i jej produktów - wynika z badania opublikowanego przez Boston Consulting Group.

Nowe przepisy będą wymagać, aby armatorzy używali paliwa o zawartości siarki poniżej 0,5%, w porównaniu do 3,5% obecnie. Ma to na celu poprawę zdrowia ludzkiego poprzez zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza przez statki morskie.

Ta zmiana może zwiększyć zyski rafinerii, zwłaszcza na wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej, gdzie zakłady są przeznaczone do przerobu ropy naftowej o wysokiej zawartości siarki. Może to również przynieść korzyści producentom oleju łupkowego, który ma niższą zawartość siarki niż inne odmiany.

Z drugiej strony, ceny oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki (HSFO) lub paliwa bunkrowego, o maksymalnej zawartości siarki 3,5%, będą spadać.

Najkrótszy okres na dostosowanie się do przepisów to jeden rok, jeśli IMO odłoży definitywne wprowadzenie przepisów do 2022 roku. Dzięki temu rafinerie i spedytorzy będą mieli więcej czasu na przygotowanie się do zmiany, która została ogłoszona po raz pierwszy w 2016 roku.

Najdłuższy okres - pięć lat - byłby oczekiwany, gdyby gospodarka światowa popadła w recesję, a spedytorzy nie stosowali się do rozporządzenia, zawężając oczekiwaną rozpiętość cen między HSFO a VLSFO.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.