PMK
Wejście przepisów IMO 2020 w styczniu przyszłego roku mogą spowodować zakłócenie rynku ropy i jej produktów - wynika z badania opublikowanego przez Boston Consulting Group.
Nowe przepisy będą wymagać, aby armatorzy używali paliwa o zawartości siarki poniżej 0,5%, w porównaniu do 3,5% obecnie. Ma to na celu poprawę zdrowia ludzkiego poprzez zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza przez statki morskie.
Ta zmiana może zwiększyć zyski rafinerii, zwłaszcza na wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej, gdzie zakłady są przeznaczone do przerobu ropy naftowej o wysokiej zawartości siarki. Może to również przynieść korzyści producentom oleju łupkowego, który ma niższą zawartość siarki niż inne odmiany.
Z drugiej strony, ceny oleju napędowego o wysokiej zawartości siarki (HSFO) lub paliwa bunkrowego, o maksymalnej zawartości siarki 3,5%, będą spadać.
Najkrótszy okres na dostosowanie się do przepisów to jeden rok, jeśli IMO odłoży definitywne wprowadzenie przepisów do 2022 roku. Dzięki temu rafinerie i spedytorzy będą mieli więcej czasu na przygotowanie się do zmiany, która została ogłoszona po raz pierwszy w 2016 roku.
Najdłuższy okres - pięć lat - byłby oczekiwany, gdyby gospodarka światowa popadła w recesję, a spedytorzy nie stosowali się do rozporządzenia, zawężając oczekiwaną rozpiętość cen między HSFO a VLSFO.
AI w spedycji – szansa czy zagrożenie?
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW21'24 - MeetUp ETA.fm w O4 Coworking
Dekarbonizacja żeglugi na pełnym baku. Pierwsze tankowanie metanolem w Singapurze
MSC dodaje Hamburg do serwisu SWAN
Brytyjskie porty wzbogacą się o stacje ładowania statków elektrycznych
Floty pod kosmicznym nadzorem. Wzrośnie bezpieczeństwo statków, załóg i ładunków