• <
bulk_cargo_port_szczecin

Przejście na paliwo LNG nie wystarczy do spełnienia przyszłych norm emisji CO2

PMK

12.06.2018 15:12 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Przejście na paliwo LNG nie wystarczy do spełnienia przyszłych norm emisji CO2

Partnerzy portalu

Przejście na paliwo LNG nie wystarczy do spełnienia przyszłych norm emisji CO2 - GospodarkaMorska.pl

Przestawienie się na skroplony gaz ziemny (LNG) jako paliwo dla statków oceanicznych może nie być wystarczające, aby spedytorzy spełnili długoterminowe przepisy dotyczące emisji CO2.  Będą więc musieli w przyszłości znaleźć dodatkowe sposoby na zmniejszenie emisji – stwierdzili eksperci z JBC Energy.

Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) w piątek osiągnęła porozumienie w sprawie obniżenia emisji dwutlenku węgla (CO2) o co najmniej 50% do 2050 r. Żegluga odpowiada za 2,2 procent światowej emisji CO2 – według wyliczeń IMO z 2008 roku.

Według obliczeń JBC przejście na transport paliwowy zasilany LNG, który ma o 27 proc. mniejszy współczynnik emisji CO2 od obecnych paliw, sam w sobie nie wystarczy. Nawet gdyby cała globalna flota miała przejść na LNG, branża nadal nie osiągnąłby swoich celów redukcji CO2 o 350 milionów ton - stwierdziło JBC.

Branża będzie musiała więc znaleźć dodatkowe sposoby na ograniczenie emisji CO2, w tym zwiększenie wydajności, sekwestracja dwutlenku węgla, użycie hybryd i akumulatorów.

Już teraz IMO wprowadził przepisy, według których każdy statek wybudowany po 2025 roku musi być o 30 proc. energowydajny od obecnych jednostek. Na świecie znajduje się już 1,9 tys. statków spełniających te warunku.

Dodatkowo w październiku IMO ustanowiło przepis zmuszający armatorów do zgłaszania konsumpcji paliw przez swoje statki. Ma on wejść w życie od 2019 roku. Instytucja stworzyła także globalny limit emisji siarki, który będzie obowiązywał od 2020 roku.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.