• <

Wynik wyszukiwania - "napęd" - Wiadomości

Rolls-Royce z powodzeniem testuje swój pierwszy silnik okrętowy zasilany wyłącznie metanolem

Firma Rolls-Royce przeprowadziła na swoim stanowisku badawczym w Friedrichshafen testy swojego silnika okrętowego zasilanego wyłącznie metanolem. Wspólnie z partnerami uczestniczącymi w projekcie badawczym meOHmare inżynierowie, firmy mieli osiągnąć tym samym ważny kamień milowy na drodze do opracowania neutralnych dla klimatu i przyjaznych dla środowiska rozwiązań napędowych dla żeglugi morskiej.
29.10.2025

Budowany przez PGZ Stocznię Wojenną okręt ratowniczy otrzyma pędniki firmy Schottel

Podczas tegorocznych targów BaltExpo 2025 w Gdańsku miało miejsce podpisanie umowy między PGZ Stocznią Wojenną oraz Shottel. Celem jest dostawa pędników azymutalnych, które wejdą w skład napędu okrętu ratowniczego programu „Ratownik”, który zostanie zbudowany dla polskiej Marynarki Wojennej.
08.10.2025

Siemens Energy i NEXTCHEM razem na rzecz rozwoju zeroemisyjnych napędów morskich

Dwie firmy poinformowały, Siemens Energy i NEXTCHEM poinformowały, że będą współpracować w celu opracowania modułowych rozwiązań ogniw paliwowych do wysokotemperaturowego metanolu dla przemysłu morskiego. Celem jest rozwój oferty dla branży morskiej, która jest zainteresowana wdrażaniem nisko- i zeroemisyjnych napędów dla statków.
29.09.2025

Princess Cruises otrzymuje drugi wycieczkowiec napędzany LNG

W stoczni Monfalcone odbyła się ceremonia przekazania Star Princess, kolejnego statku wycieczkowego dla przewoźnika Princes Cruises. To także druga jednostka klasy Sphere, zbudowanej przez Fincantieri, która posiada napęd LNG, wpisując się w wizję niskoemisyjnej żeglugi pasażerskiej.
29.09.2025

LNG i bioLNG tematem "paliw przyszłości" podczas konferencji w Gdyni

Na początku października odbędzie się IX edycja Konferencji PPLNG i bioLNG, jednego z kluczowych wydarzeń branżowych w Europie Środkowo-Wschodniej, w całości poświęconego strategicznej roli LNG i bioLNG jako czystych, niskoemisyjnych paliw wspierających transformację energetyczną w newralgicznych sektorach polskiej i europejskiej gospodarki. Organizatorem wydarzenia jest Polska Platforma LNG i bioLNG, która od lat aktywnie wspiera rozwój branż i rynków związanych z alternatywnymi rozwiązaniami na rynku paliwowym.
25.09.2025

Everllence potwierdza udane uruchomienie pierwszego na świecie dwusuwowego silnika zasilanego etanolem

Firma Everllence ogłosiła, że przeprowadziła w Japonii udane testy związane z uruchomieniem silnika z wtryskiem gazu ciekłego (Liquid Gas Injection Methanol, ME-LGIM) w Japonii. Dzięki temu chce zbliżyć się do swojego celu, jakim jest wdrożenie tego rozwiązania w żegludze morskiej, biorąc szczególnie pod uwagę rosnącą ilość zamawianych i budowanych statków napędzanych metanolem, e-metanolem, amoniakiem, wodorem itp.
23.09.2025

Japońsko-brytyjska technologia napędu na amoniak wybrana do programu dekarbonizacji sektora morskiego w Wielkiej Brytanii

W Wielkiej Brytanii trwają prace nad wdrożeniem nowych rozwiązań na rzecz nisko- i zeroemisyjnych technologii z myślą o transporcie morskim. W związku z tym aktualnie odbywa się 6. Runda Konkursu Pokazowego Czystego Transportu Morskiego (CMDC6) wchodzącego w skład pakietu pakietu działań zainicjowanych przez Brytyjski Urząd ds. Redukcji Emisji Żeglugowych (UK Shipping Office for Reducing Emissions, UK SHORE). Do udziału w postępowaniu został wybrany Projekt Przyszłych Niskoemisyjnych Silników Morskich z Amoniakiem, kierowany prze
07.08.2025

Pierwsza dostawa bioLNG na statek wycieczkowy w porcie w Barcelonie

Zarząd Portu Barcelona ogłosił, że wykonał ważny krok z myślą o większej ekologiczności swojej codziennej pracy. Przybyły do terminala pasażerskiego wycieczkowiec należący do TUI Cruises, Mein Schiff Relax był pierwszym, na którym zrealizowano procedurę dostawy biopaliwa.
06.08.2025

Econowind otrzymuje zamówienie od Terntank na systemy ożaglowania z myślą o dekarbonizacji żeglugi

Econowind otrzymał kolejne zamówienie od Terntank na instalację ośmiu systemów żagli VentoFoil na dwóch kolejnych hybrydowych tankowcach przystosowanych do transportu metanolu. Wpisuje się to w rosnące zainteresowanie technologiami umożliwiającymi wykorzystanie wiatru w żegludze w nowoczesnym wydaniu. Ma to sprzyjać oszczędności energii i wydajności żeglugi, pozytywnie także oddziałując na środowisko.
28.07.2025

Rolls-Royce dostarczy napęd i system obsługi dla kanadyjskich niszczycieli typu River

Nowe okręty dla Royal Candian Navy otrzymają napędy od Rolls-Royce. Firma podpisała w tej sprawie porozumienie, aby dostarczyć potrzebne komponenty. Budowa niszczycieli typu River ma być największym i zarazem najbardziej złożonym przedsięwzięciem w kanadyjskim przemyśle okrętowym od czasu II wojny światowej.
06.06.2025

MAN Energy Solutions prezentuje „najmocniejszy na świecie" silnik metanolowy dla statków

Firma MAN Energy Solutions ogłosiła, że w czerwcu tego roku dostarczy dla pierwszego kontenerowca najmocniejszy na świecie dwusuwowy silnik metanolowy, typu MAN B&W 12G95ME-C10.5-LGIM (Liquid Gas Injection Methanol) o mocy znamionowej 82 440 kW przy 80 obr./min. Jest on obecnie budowany przez chińskiego licencjobiorcę CSSC-MES Diesel (CMD). Dzięki temu „najnowszemu, niezwykłemu kamieniowi milowemu” przedsiębiorstwo chce wpisywać się mocniej w działania na rzecz dekarbonizacji.
20.05.2025

W Danii został otwarty pierwszy na świecie duży komercyjny zakład produkujący e-metanol

W duńskim Kassø 13 maja odbyło się otwarcie pierwszego komercyjnego zakładu przeznaczonego do komercyjnej produkcji e-metanolu. European Energy informuje, że jest on gotowy do dostarczania odbiorcom tego surowca.
14.05.2025

Alfa Laval z pierwszym kontraktem na dostawę systemu zasilania amoniakiem

Alfa Laval podpisała pierwszy kontrakt na dostawę systemu zasilania amoniakiem FCM Ammonia, umacniając swoją pozycję lidera w opracowywaniu rozwiązań służących dekarbonizacji przemysłu morskiego. System FCM Ammonia zostanie zainstalowany na siedmiu tankowcach LPG/amoniaku dla Tianjin Southwest Maritime.
14.05.2025

WinGD X-EL wygrywa kontrakt na pierwszy hybrydowy projekt integracyjny dla statków wspomaganych wiatrem

Szwajcarska firma energetyczna WinGD ma zintegrować hybrydowe systemy zasilania i energii na czterech tankowcach o pojemności 113 600 DWT, wspomaganych wiatrem, budowanych dla Union Maritime Limited (UML). Umowa oznacza pierwszy raz, gdy rozwiązanie X-EL Integrated Energy firmy WinGD zostanie wdrożone z systemami napędowymi wspomaganymi wiatrem, zapewniając optymalne wykorzystanie mocy generowanej przez silnik główny i żagle na pokładzie.
17.04.2025

COSCO Shipping wzbogaca się o największy w swojej flocie samochodowiec z napędem LNG

Czołowy chiński przewoźnik zorganizował 20 marca ceremonię chrztu swojego największego samochodowca posiadającego dwupaliwowy napęd, pozwalający na pływanie na LNG. Wenjingkou ma zapewnić większą przepustowość przewozową i sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na transport pojazdów z chińskich do europejskich portów.
21.03.2025

Do Baltic Hub wpłynął statek napędzany zielonym metanolem, Adrian Maersk

Przy nabrzeżu T2 w gdańskim terminalu Baltic Hub zacumował kontenerowiec Adrian Maersk. Należy on do serii dużych statków z napędem metanolem, należących do floty duńskiego przewoźnika.
17.03.2025

Producent baterii Northvolt złożył wniosek o upadłość

Koncern Northvolt, szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych, w środę złożył w sądzie w Sztokholmie wniosek o upadłość. Firma zatrudniająca w Szwecji ok. 5 tys. osób od 2024 r. ma problemy finansowe i ograniczała działalność. Prasa możliwe bankructwo koncernu określa jako "największe we współczesnej historii Szwecji".
12.03.2025

CMA CGM zwiększa zamówienie na kontenerowce z napędem LNG

Pochodzący z Francji gigant branży żeglugowej i logistycznej CMA CGM zamawia kolejne statki kontenerowe z napędem LNG. Celem firmy jest w dalszej perspektywie jest stworzenie floty przyjaznej środowisku, w myśl dekarbonizacji branży transportu morskiego.
05.03.2025

Maersk wciela do swojej floty 11. statek z napędem na metanol, Albert Maersk

W mieszczącym się w Indiach APM Terminals Mumbai odbyła się ceremonia chrztu nowego statku, który dołączył do floty duńskiej firmy, nazwanego Albert Maersk. To kolejny kontenerowiec w odcieniu blue maersk, który posiada dwupaliwowy napęd pozwalający na pływanie z użyciem metanolu, co pozwoli ograniczyć emisję podczas żeglugi i uczynić ją bardziej przyjazną środowisku.
28.02.2025

Deltamarin współpracuje z Wallenius Wilhelmsen w zakresie powiększonych statków klasy Shaper

Deltamarin podpisał umowę z China Merchants Jinling Shipyard na zaprojektowanie i budowę powiększonych statków klasy Shaper dla firmy Wallenius Wilhelmsen. Ma je wyróżniać jak w przypadku poprzednich zamontowanie dwupaliwowych silników zdolnych do pracy na metanolu, co znacznie zmniejszy zużycie paliwa i emisje w porównaniu z obecnie eksploatowanymi statkami.
25.02.2025

Udane wodowanie Stena Connecta. Stena Line chwali się statkiem z napędem na metanol

Stena Line informuje o zwodowaniu drugiego hybrydowego promu serii NewMax, Stena Connecta. Co ma je wyróżniać, to gotowość do żeglugi na metanolu, dzięki czemu podróż ma być przyjazna dla środowiska.
25.02.2025

Nowy silnik napędzany amoniakiem coraz bliżej wejścia na rynek transportu morskiego

Firma MITSUI E&S ogłosiła rozpoczęcie fazy testowej pierwszego na świecie dwusuwowego, dwupaliwowego silnika napędzanego amoniakiem. W zamierzeniu ma stać się on ofertą dla branży morskiej w zakresie rozwoju innowacyjnych napędów dla statków, sprzyjając ograniczaniu emisji CO2.
17.02.2025

Ulstein prezentuje Thora. Statek ma być przełomem w rozwoju napędów zeroemisyjnych

Norweska firma zaprezentowała projekt statku posiadającego napęd w postaci reaktorów ciekłosolnych (Molten Salt Reactor, MSR). Ma to stanowić znaczący krok w kierunku zrównoważonych i wydajnych operacji morskich, obiecując zarazem zrewolucjonizowanie branży. Ulstein wskazuje przy tym, że te innowacje wiążą się także z szeregiem wyzwań.
10.02.2025

Hyundai Heavy Industries z zamówieniem na 12 dużych kontenerowców

Mająca siedzibę w południowokoreańskim Ulsan stocznia HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) poinformowała o uzyskaniu zamówienia na 12 dużych kontenerowców od europejskiej firmy żeglugowej. Wartość umowy wynosi ok. 3,716 bln wonów, czyli w przybliżeniu 2,57 mld dolarów.
05.02.2025

Damen rozpoczyna budowę elektrycznego promu dla kanadyjskiego odbiorcy

W rumuńskiej stoczni należącej do holenderskiej firmy, Damen Shipyards Galati odbyła się ceremonia cięcia blach pod trzeci z czterech zaplanowanych promów klasy Island dla kanadyjskiego armatora BC Ferries. Jednocześnie firma poinformowała o położeniu stępki pod wcześniej rozpoczętą jednostkę z tej serii.
17.01.2025

Alfa Laval dostarczy pierwsze systemy dla statków napędzanych amoniakiem do końca 2025 roku

Alfa Laval intensywnie pracuje nad dekarbonizacją przemysłu morskiego, aby osiągnąć cele zerowej emisji netto. Sektor morski, który odpowiada za prawie trzy procent globalnej emisji dwutlenku węgla, obserwuje pojawienie się nowego krajobrazu paliwowego, w którym amoniak ma stać się jednym z przyszłych niskoemisyjnych paliw z wyboru. Jako lider w zakresie wdrażania amoniaku, Alfa Laval ogłasza, że będzie gotowa dostarczyć swoje pierwsze systemy paliwowe dla statków napędzanych amoniakiem do końca 2025 roku.
17.01.2025

Raport DNV: 2024 rok bezprecedensowy pod względem zamówień na statki z napędami przyjaznymi środowisku

Jak informuje DNV, według najnowszych danych platformy Alternative Fuels Insights (AFI), rok 2024 miał przynieść międzynarodowej branży morskie znaczny wzrost zamówień na statki napędzane nisko- i zeroemisyjnymi paliwami alternatywnymi. W ciągu całego roku zamówiono łącznie 515 takich statków, co ma stanowić wzrost o 38% w porównaniu z 2023 rokiem.
10.01.2025

Naval Group dostarczy wyposażenie do obsługi reaktorów brytyjskich okrętów podwodnych z napędem atomowym

Resort obrony Wielkiej Brytanii zwrócił się do francuskiej firmy Naval Group w sprawie dostarczenia istotnego wyposażenia napędu dla nowych okrętów podwodnych z napędem atomowym typu Astute. Łącznie cztery jednostki otrzymają na wymienniki ciepła HEATEX. To część prac związanych z dostosowaniem Royal Navy do skuteczniejszego działania w ramach odstraszania atomowego.
09.01.2025

Maersk finalizuje zamówienia na 20 statków z napędem dwupaliwowym LNG

Duńska firma poinformowała 2 grudnia o sfinalizowaniu umów z trzema stoczniami na łącznie 20 kontenerowców wyposażonych w dwupaliwowe napędy. Łączna pojemność statków ma wynosić 300 000 TEU. W ten sposób Maersk kończy wdrażać plan odnowy swojej floty.
02.12.2024

Wyjątkowy załadunek w hiszpańskiej stoczni. Navantia przygotowuje sprzęt AIP dla okrętu podwodnego

Navantia kontynuuje budowę okrętów podwodnych typu Isaac Peral dla Marynarki Wojennej Hiszpanii (Armada Española). W stoczni w Cartagenie, 27 października, zakończyła wysyłkę wyposażenia systemu napędu niezależnego od powietrza (AIP), opartego na technologii wodorowej. Znajdzie się on kolejnej jednostce tej serii, Cosme Garcia (S-83). Podobne są oferowane Polsce w ramach programu "Orka".
27.11.2024

Napęd Kongsberg Maritime wybrany dla nowej fregaty Marynarki Wojennej Peru

Kontrakt ogłoszony 5 listopada br. obejmuje podwójne śruby napędowe o regulowanym skoku, linie wałów, łożyska i uszczelnienia oraz powiązane systemy sterowania dla fregaty, która jest częścią programu modernizacji Marynarki Wojennej Peru. Głównym wykonawcą budowy okrętów jest południowokoreańska stocznia HD Hyundai Heavy Industries, przy znaczącym udziale peruwiańskiej branży stoczniowej.
08.11.2024

Maersk podpisuje długoterminową umowę na pozyskiwanie metanolu

Duński gigant żeglugi zawarł długoterminową umowę na odbiór biometanolu z firmą LONGi Green Energy Technology. Kontrakt ma przyczynić się do obniżenia emisji gazów cieplarnianych i dostawami paliwa dla rosnącej floty kontenerowców Maersk napędzanych tym ekologicznym paliwem.
31.10.2024

Ceremonia chrztu dwóch ekologicznych statków CMA CGM. Wkrótce wyruszą w regularne trasy

Francuska firma z branży żeglugowej poinformowała o chrzcie jej dwóch nowych kontenerowców, CMA CGM Sintra i CMA CGM Altamira. To kolejne statki należące do niskoemisyjnej serii napędzanej LNG.
30.10.2024

Antarctica21 staje się pierwszą firmą w branży rejsów polarnych, która włączyła syntetyczne paliwo do swojej działalności

W ramach partnerstwa z HIF Global przedsiębiorstwo specjalizujące się w rejsach po akwenach wokół Antarktydy zdecydowało się na rozwiązania mające ograniczyć jego wpływ na środowisko. W zamierzeniu ma stać się pionierem w wykorzystaniu ekopaliw i promować świadomą turystykę morską, chroniąc jeden z najbardziej wrażliwych ekosystemów na świecie.
29.10.2024

Hanwha Ocean zawiera partnerstwo z singapurskim podmiotem w zakresie dekarbonizacji w branży morskiej

Globalne Centrum Dekarbonizacji Gospodarki Morskiej (Global Centre for Maritime Decarbonisation, GCMD) i Hanwha Ocean ogłosiły 21 października br. pięcioletnie partnerstwo strategiczne w celu przyspieszenia dekarbonizacji morskiej w obszarach alternatywnych paliw o niskiej i zerowej emisji CO2. Celem jest także rozwój technologii w zakresie efektywności energetycznej.
21.10.2024

Żagle na maszt. Rośnie liczba statków transportowych wykorzystujących siłę wiatru

Anthony Veder ogłasza uruchomienie dwóch instalacji żaglowych VentoFoils na pokładzie gazowca Coral Patula, dostarczonych przez Econowind. Dzięki tej instalacji firma podała ze jako pierwsza na świecie umieściła żagle na pokładzie tego rodzaju statku. Jeszcze w tym roku bliźniaczy Coral Pearl ma zostać podobnie wyposażony. Modernizacja istniejących gazowców ma pomóc przedsiębiorstwu we wprowadzaniu napędu wiatrowego jako zrównoważonego rozwiązania dla przemysłu morskiego.
11.10.2024

Wärtsilä i Chevron Shipping współpracują w celu obniżenia emisji metanu na gazowcach

Grupa technologiczna Wärtsilä, we współpracy z Chevron Shipping Company, planuje konwersję silników na sześciu zbiornikowcach LNG należących do Chevron Transport Corporation. Celem jest przystosowanie napędów tych statków do działania na zasilanie silnikiem LNG o zapłonie iskrowym (spark gas, SG) w miejsce rozwiązania dwupaliwowego (dual-fuel, DF).
19.09.2024

W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG

Na terenie chińskiej stoczni Jiangnan, należącej do koncernu China State Shipbuilding Corporation (CSSC) , odbyła się ceremonia nowego kontenerowca dla CMA CGM. Nowy nabytek francuskiego giganta żeglugi, CMA CGM Big Sur, należy do zamówionej serii niskoemisyjnych jednostek napędzanych LNG.
14.08.2024

MSC zamawia w Chinach 12 statków napędzanych LNG

Mediterranean Shipping Company (MSC) złożył zamówienie w chińskiej stoczni Zhoushan Changhong International Shipbuilding na budowę 12 dużych kontenerowców dwupaliwowych, o pojemności 19 000 TEU. Wyróżniać je ma napęd LNG. To kolejny kontrakt między oboma podmiotami na statki napędzane gazem ziemnym.
12.08.2024

Wodorowa Norwegia. Wodór na lądzie i na morzu szansą dla polskich hubów

Norwegia planuje wdrożyć niskoemisyjny i zielony wodór na dużą skalę we wszystkich trudnych do dekarbonizacji sektorach w kraju oraz wesprzeć transformację energetyczną w Europie i na świecie. Zarówno unijna jak i norweska strategia wodorowa, uznają ten surowiec za niezbędny do osiągnięcia społeczeństwa o zerowej emisji netto do 2050 r. W Polsce mamy strategię, kilka dolin wodorowych i parę stacji tankowania szarym wodorem.
04.08.2024

Kongsberg Maritime podpisuje kontrakt z Tärntank na kolejny chemikaliowiec z napędem wiatrowym

Norweski koncern Kongsberg Maritime dąży do umocnienia swojej pozycji w zakresie dostarczania i modernizacji statków towarowych nowej generacji. Przykładem tego jest zamówienie od duńskiego operatora Tärntank na zaprojektowanie i wyposażenie kolejnego, hybrydowego chemikaliowca, który będzie wspomagany wiatrem. To ostatnie zamówienie zwiększa łączną, aktualną liczbę statków zamówionych przez tę firmę do 11, przy czym pięć ostatnich jest wyposażonych w technologię wspomagania napędu przy użyciu wiatru.
30.07.2024

Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy

Japońska firma transportowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) przekazała, że 10 lipca br. w stoczni Oshima Shipbuilding w Saikai (prefektura Nagasaki) zakończono budowę masowca ultramax o nazwie Green Winds. Jego wyjątkowość polega na tym, że jest drugą jednostką wyposażoną w system napędu wiatrowego Wind Challneger.
11.07.2024

Największe zielone rorowce wyszły w swój pierwszy rejs

Chińska firma transportowa Cosco Shipping Lines poinformowała, że w morze wyszły jej dwa nowe nabytki, statki ro-ro z napędem dwupaliwowym Liao He Kou (IMO: 9991757) i Min Jiang Kou (IMO: 9991771). Mają być one największymi jednostkami tego typu, posiadającymi silniki zgodne z ideą dekarbonizacji branży morskiej.
11.07.2024

Ekologiczny statek do transportu ciekłego CO2. Nowa koncepcja Remontowa Marine Design & Consulting

Biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting z siedzibą w Gdańsku zaprezentowało swoją koncepcję ekologicznego statku przeznaczonego do transportu ciekłego dwutlenku węgla CO2. RMDC 4580 LCO2 Carrier 12000m3 ma wpisywać się w koncepcje dekarbonizacji żeglugi, wykorzystując nowoczesne rozwiązania związane z wykorzystaniem nisko- i zeroemisyjnych środków napędu. W ten sposób jednostka transportowa ma jednocześnie wykonywać obowiązki zgodnie z przeznaczeniem oraz pozostawać przyjazną środowisku naturalnemu.
03.07.2024

Ceremonia chrztu statku Polskiej Żeglugi Morskiej, M/s Polsteam Dąbie

W holenderskim porcie w Rotterdamie odbyła się uroczystość chrztu nowego jeziorowca Polskiej Żeglugi Morskiej. Jest pierwszym z najnowszej serii, liczącej 12 jednostek, które mają wpływać przez system kanałów i śluz na Wielkie Jeziora Amerykańskie.
25.06.2024

Mitsubishi Shipbuilding otrzymuje zamówienia na pierwsze w Japonii statki ro-ro napędzane metanolem

Mitsubishi Shipbuilding, część grupy Mitsubishi Heavy Industries (MHI), otrzymała zamówienia od Toyofuji Shipping i Fukuju Shipping na pierwsze w Japonii statki towarowe typu roll-on/roll-off (ro-ro) napędzane metanolem. Oba statki zostaną zbudowane w zakładzie Enoura stoczni MHI Shimonoseki Shipyard & Machinery Works w prefekturze Yamaguchi, a ich ukończenie i dostawa są planowane na 2027 rok.
21.06.2024

Damen wprowadza do oferty w pełni elektryczny statek do operacji offshore

Podczas tegorocznych targów Seawork, które odbyły się 11 czerwca w brytyjskim Southampton, Damen zaprezentował swój najnowszy statek, w pełni elektryczny Fast Crew Supplier (FCS) 3210 E. Ma on stanowić kolejny krok naprzód w rozwiązaniach transferu załogi, torując drogę do zeromisyjnego transportu pracowników oraz ładunków do lokalizacji morskich, takich jak platformy wydobywcze i morskie farmy wiatrowe.
17.06.2024

Kongsberg Maritime prezentuje paliwooszczędny projekt masowca

Jak poinformowała 13 czerwca norweska firma, prezentowana w projekcie konstrukcja jest oparta jest na masowcu Kamsarmax o nośności 82 000 DWT. Ma zapewniać oszczędność kosztów paliwa na poziomie 40-50%, pozwalając właścicielom statków osiągnąć surowe przyszłe cele w zakresie emisji przy użyciu konwencjonalnych paliw. Koncept "Super-Efficient Bulker" ma na nowo zdefiniować standardy branżowe, oferując właścicielom statków środki do spełnienia rygorystycznych przyszłych celów zgodności bez rezygnacji z paliw konwencjonalnych.
14.06.2024

Trzy japońskie firmy zacieśniają współpracę przy opracowaniu innowacyjnyego napędu wiatrowego dla statków

Tsuneishi Shipbuilding, Mitsui E&S Shipbuilding i Akishima Laboratories podkreśliły we wspólnym oświadczeniu, że ich celem jest opracowanie systemu sztywnych żagli, dzięki czemu zapewnią statkom oszczędzanie zarówno paliwa, jak i energii. Na projekt ma składać się żagiel w kształcie skrzydła, który zachowuje kształt nawet przy silnym wietrze. Ma być to pomocnicze wyposażenie napędowe, generujące siłę napędową, sięgając po rozwiązanie przez tysiące lat było głównym sposobem poruszania się jednostek morskich.
13.06.2024

Berg z kontraktem na pakiet napędowy dla rorowców wspomaganych wiatrem

Firma Berg Propulsion wygrała kontrakt obejmujący hybrydowe rozwiązanie napędowe, które zapewni, że trzy wspomagane wiatrem statki typu ro-ro Louis Dreyfus Armateurs (LDA) zmaksymalizują wydajność niezależnie od trybu pracy. Po dostarczeniu przez chińską stocznię Wuchang Shipbuilding od 2026 roku innowacyjne statki będą przewozić podzespoły samolotów odrzutowych Airbus A320 Family z francuskiego Saint-Nazaire do końcowej linii montażowej w amerykańskiej stoczni w Mobile, w stanie Alabama.
12.06.2024

Technologie Wärtsilä zminimalizują emisje na dwóch nowych promach CMA CGM

Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy silniki, system zasilania paliwem gazowym i pędniki do dwóch nowych promów ro-pax budowanych dla francuskiego operatora La Méridionale, spółki zależnej CMA CGM. Statki, które zostały specjalnie zaprojektowane w celu zminimalizowania emisji. Zostaną zbudowane w stoczni China Merchants Jinling Shipyard w Weihai i będą kursować między Marsylią a Korsyką. Umowa z Wärtsilä została zaksięgowana w kwietniu 2024 roku.
05.06.2024

Testy fabryczne pierwszej przekładni przyszłego ORP Wicher

W fabryce RENK Group w Augsburgu odbyły się testy fabryczne pierwszej z przekładni dla budowanej, wielozadaniowej fregaty programu "Miecznik". Za kilka miesięcy zostanie ona zamontowana w siłowni okrętowej jednostki powstającej w PGZ Stocznia Wojenna.
29.05.2024

Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków

Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Electric Power Development (J-Power) porozumiały się w sprawie instalacji systemu napędowego Wind Challenger, który przekształca energię wiatru w siłę napędową, na masowcu Kurotakisan Maru III. Instalacja żagla jest zaplanowana na II poł. 2025 roku.
24.05.2024

Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski

Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.
24.05.2024

Testy napędu fregaty programu "Miecznik" w fabryce Rolls-Royce

Przez cały tydzień specjaliści z niemieckiej fabryki Rolls-Royce Solutions GmbH w Friedrichshafen wraz z przedstawicielami PGZ Stocznia Wojenna z Gdyni testowali wyposażenie przyszłej fregaty ORP Wicher. Przeprowadzono test głównych jednostek napędowych oraz silników napędzających generatory.
21.05.2024

W Porcie Antwerpia-Brugia do użytku wszedł pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem

Port Antwerpia-Brugia zaprezentował 14 maja holownik Methatug. Jednostka napędzana metanolem, jest częścią programu ekologizacji floty portowej i ważnym krokiem w kierunku przejścia na port neutralny dla klimatu do 2050 roku. Projekt jest finansowany przez europejski program badawczy Horyzont 2020 i jest częścią projektu FASTWATER, który ma na celu wykazanie możliwości wykorzystania metanolu jako zrównoważonego paliwa dla branży morskiej.
15.05.2024

Tak powstaje napęd "Miecznika". Zakończono próby fabryczne silnika dla przyszłego ORP Wicher

Zakończyły się próby fabryczne silnika wysokoprężnego MTU 20V8000M71 przeznaczonego na pierwszą z trzech fregat Miecznik, budowanej od sierpnia ub. r. W niedalekiej przyszłości zostanie on dostarczony do gdyńskiej stoczni celem umieszczenia go w siłowni okrętowej.
26.04.2024

Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii

Torghatten Nord wybrał norweską firmę Myklebust Verft do budowy dwóch promów wodorowych, które będą przewozić do 120 samochodów na najdłuższej norweskiej trasie promowej między miejscowościami Bodø a Lofotami. Promy będą największymi na świecie statkami napędzanymi wodorem produkowanym w zakładzie mieszczącym się we wspomnianym Bodø.
19.04.2024

Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"

Damen Naval wybrał Kongsberg Maritime Sweden na dostawcę śrub napędowych o regulowanym skoku i wałów okrętowych dla czterech fregat zwalczania okrętów podwodnych (ASW, Anti-Submarine Warfare) dla Holandii i Belgii.
19.04.2024

Nowy pakiet sprzętowy od Wärtsilä ma zwiększyć możliwości dynamicznego pozycjonowania na morzu

Nowy pakiet rozwiązań w postaci steru strumieniowego i systemu sterowania napędem firmy Wärtsilä ma stanowić innowacyjne rozwiązanie w zakresie prowadzenia dynamicznego pozycjonowania na morzu, co jest współcześnie istotne przy prowadzeniu prac w ramach offshore, gdzie jest istotne utrzymywanie pozycji statku przez długi czas w jednym miejscu. Ma to zapewnić lepszą wydajność operacyjną.
16.04.2024

Crowley zapowiada przyjęcie do floty czterech kontenerowców z napędem LNG

Firma Crowley zapowiedziała, że w 2025 roku przyjmie do działalności cztery statki klasy Advance, wyposażone w innowacyjny napęd LNG. Otrzymają nazwy Quetzal, Copan, Tiscapa i Torogoz. Mają wzbogacić flotę przedsiębiorstwa, obsługujące porty w Ameryce Północnej i Środkowej.
04.04.2024

Damen Naval zamawia kolejne wyposażenie dla fregat zwalczania okrętów podwodnych

Damen Naval zlecił firmie RENK dostawę przekładni dla nowych fregat do zwalczania okrętów podwodnych (ASW, Anti-Submarine Warfare). Holenderska stocznia buduje cztery nowe fregaty, po dwie dla Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine) i Marynarki Wojennej Belgii (Marinecomponent). Kontrakt obejmuje łącznie osiem systemów wchodzących w skład układu napędowego CODLAD (Combined Diesel-eLectric And Diesel).
04.04.2024

Höegh Autoliners otrzymuje dofinansowanie budowy dwóch statków napędzanych amoniakiem

Przedsiębiorstwo żeglugowe Höegh Autoliners czyni znaczne postępy w realizacji swoich ambicji uczynienia z planowanych jednostek klasy Aurora pierwszymi na świecie statkami PCTC (Pure Car, Truck Carrier) zasilanych amoniakiem. 5 marca otrzymało prawie 14 mln dolarów (146 mln NOK) z funduszy Enova w ramach wdrażania rozwiązań zapewniających im wykorzystanie alternatywnego i zrównoważonego paliwa w dwóch swoich zaplanowanych statkach.
06.03.2024

Norwegowie chcą pierwszego metanolowego statku CSV

Dwóch norweskich armatorów współpracuje przy budowie statku, który ma się stać pierwszą na świecie jednostką CSV (Construction Support Vessel) zasilaną metanolem.
19.02.2024

Działalność rozpoczyna CMA CGM Mermaid, pierwszy kontenerowiec francuskiego giganta napędzany LNG

Francuski gigant branży żeglugowej poinformował 15 lutego o odbiorze pierwszego statku z serii 10 kontenerowców o nośności 2000 TEU zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG. Będą one stopniowo wdrażane w regionie Morza Śródziemnego i Europie Północnej.
15.02.2024

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
13.02.2024

2023 rok z punktu widzenia Alfa Laval

Przygotowując się do wejścia w nowy rok Alfa Laval podsumowuje istotne wydarzenia z 2023 r. w dziale morskim.
12.01.2024

OOCL wprowadza pierwszy ekologiczny statek o pojemności 24 188 TEU w 2024 roku. Nazwano go OOCL Valencia

Podczas ceremonii, która odbyła się dzisiaj w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (NACKS) zaprezentowano najnowszy statek firmy Orient Overseas Container Line Ltd. („OOCL”) o nośności 24 000 TEU. Jest także siódmą jednostką o ekologicznym napędzie i tak dużej wyporności z zaplanowanej serii dwunastu. To także pierwszy z nich, który będzie obsługiwał trasę między Europą a Azją.
05.01.2024

Pożar na rosyjskim nuklearnym kontenerowcu. Rosja nabrała wody w usta

24 grudnia na Telegramie pojawiły się doniesienia o pożarze na zacumowanym w Murmańsku kontenerowcu Sevmorput o zasilaniu nuklearnym. Rosatom i Atomflot, właściciel i operator jednostki, nie komentują wydarzenia.
02.01.2024

Silniki Rolls-Royce będą napędzać fregaty programu "Miecznik". PGZ Stocznia Wojenna podpisuje umowę

20 grudnia 2023 roku PGZ Stocznia Wojenna podpisała Umowę z Rolls-Royce Solutions GmbH na zakup silników głównych, zespołów prądotwórczych i systemu zarządzania układem napędowym dla trzech wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
22.12.2023

Chiny chcą atomowego kontenerowca

China State Shipbuilding Corporation (CSSC) planują wybudowanie dużego kontenerowca o napędzie atomowym.
06.12.2023

59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis

Wedle długoterminowej współpracy z saudyjskim dostawcą usług na rynku offshore Praxis Automation ma zająć się wyposażeniem kilkudziesięciu jednostek w nowoczesne systemy umożliwiające skuteczne kontrolowanie pozycji statku na wodzie (Dynamic Position, DP).
29.09.2023

Stena Line i Wärtsilä współpracują nad przystosowaniem statków do zasilania metanolem

Stena Line, szwedzki operator promowy, ogłosił zawarcie współpracy z firmą technologiczną Wärtsilä w celu konwersji niektórych swoich statków na zasilanie metanolem. Ta innowacyjna inicjatywa ma na celu zwiększenie zrównoważoności operacji żeglugowych i przyczynienie się do dekarbonizacji sektora morskiego.
30.06.2023

"Wietrzne skrzydła" od Bar Technologies otrzymują zatwierdzenie od DNV

Firma konsultingowa zajmująca się inżynierią morską opartą na symulacjach BAR Technologies (BARTech) otrzymała od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV pełny certyfikat projektu homologacji typu (TADC) dla swojej technologii napędu wiatrowego.
20.06.2023

Kongsberg zaopatrzy filipińskie okręty patrolowe w nowe systemy napędowe

Kongsberg Maritime sprzedaje sześć zestawów regulowanych systemów napędowych dla Hyundai Heavy Industries celem instalacji w nowych okrętach patrolowych dla Marynarki Wojennej Filipin.
07.03.2023

Koreańczycy pracują nad statkami z napędem nuklearnym

Dziewięć instytucji z Korei Południowej chce wspólnie opracować i wprowadzić na rynek statki handlowe napędzane małymi modułowymi reaktorami jądrowymi (SMR).
15.02.2023

Incat dostarczy pierwszy na świecie duży prom elektryczny

Australijski konstruktor szybkich promów Incat Tasmania ujawnił, że prowadzi rozmowy z południowoamerykańskim operatorem Buquebus na temat dostawy największego na świecie bezemisyjnego, lekkiego promu typu ro-pax.
23.01.2023

Projekt zeroemisyjnych wodorowych ogniw paliwowych bliższy komercjalizacji

Wspólny projekt zeroemisyjnych wodorowych ogniw paliwowych, realizowany od 2018 roku przez ABB i Ballard Power Systems (Ballard) otrzymał aprobatę AiP, dzięki czemu może zostać ukończony w ciągu najbliższych lat i zostać skomercjalizowany. Technologia posiada potencjał, jeśli chodzi o żeglugę na Bałtu.
19.08.2022

Flota statków Boskalis zostanie wyposażona w napędy hybrydowe

Firma Boskalis przekształci część floty swoich statków do obsługi morskich farm wiatrowych w jednostki z napędem hybrydowym, wyposażając je m.in. w systemy magazynowania energii.
23.04.2022

Gigantyczny latawiec pociągnie statek. Rozwiązanie ma ograniczyć zużycie paliwa

Część sektora żeglugowego przygotowuje się do instalacji ogromnych latawców, które wykorzystując siłę wiatru będą ciągnąć jednostki ograniczając przy tym zużycia paliwa, a tym samym zmniejszając wpływ żeglugi na środowisko.
26.12.2021

BAE Systems przedstawiło niskoemisyjny system zasilania i napędu nowej generacji

Brytyjska firma BAE Systems zajmująca się bronią, bezpieczeństwem i lotnictwem wprowadziła na rynek morski system zasilania i napędu nowej generacji, aby pomóc operatorom osiągnąć zerową emisję.
26.11.2021

Kongsberg i Norsepower łączą siły w celu integracji rotora wirnikowego w przemyśle morskim

Norweski Kongsberg Maritime (KM) i fińskie Norsepower podpisały list intencyjny, aby ułatwić integrację pomocniczego napędu wiatrowego z nowymi i istniejącymi statkami na różnych rynkach morskich.
25.11.2021

InnoDays '21

Fundacja Motus zaprasza 29 września br. na wydarzenie InnoDays ’21. Obecna czwarta edycja jest organizowana przez Fundację Motus z firmą konsultingowo-eventową Actia Forum, a patronat merytoryczny objęła organizacja portów bałtyckich „Baltic Ports Organization”.
22.09.2021

Największy elektryczny wycieczkowiec powstaje w Chinach

Chińczycy budują największy na świecie, zasilany w pełni elektrycznie wycieczkowiec. Ma on obsługiwać rejsy po rzece Jangcy.
20.08.2021

Rosyjskie masowce z napędem Schotella

Niemiecki dostawca systemów napędowych, Schottel, dostarczył jednostki napędowe na dziewięć nowych statków towarowych.
15.02.2021

DFDS zbuduje prom napędzany wodorem

Europejski armator promowy, DFDS, ujawnił plany współpracy w celu zaprojektowania zasilanego wodorem promu, najpóźniej do 2027 roku. W skład partnerstwa ma wejść: DFDS, ABB, Ballard Power Systems Europe, Hexagon Purus, Lloyd’s Register, Knud E. Hansen, Ørsted oraz Danish Ship Finance.
30.11.2020

ELEKTRO-PLUS Sp. z o.o.

instalacje elektryczne,automatyka,elektronika,energetyka,sterowanie,generatory,kotły,serwis,wyłączniki zwarciowe,zabezpieczenia generatorów,systemy wykrywania pożarów,sygnalizacja,pomiary,kalibracja,monitoring siłowni okrętowych,pneumatyka,projekty,dynamiczne pozycjonowanie,napędy AC/DC,GTR,rozdzielnica,jacht,silniki elektryczne,przezwajanie,instalacje elektryczne na statkach,okrętowe instalacje elektryczne. elektro plus,elektro-plus,elektro - plus

Poweras Agata Szulc

Wyłączny dystrybutor silników marine firmy MAN Truck&Bus oraz Nanni Diesel
remonty i przeglądy morskich silników wysokoprężnych,remonty i przeglądy agregatów prądotwórczych,remonty pomp,przeglądy pomp,pompy,silniki wysokoprężne,agregaty prądotwórcze,remonty systemów automatyki,przeglądy i remonty energetyczne statków,serwis gwarancyjny i pogwarancyjny silników morskich wysokoprężnych wysokoobrotowych firmy MAN Truck & Bus,dystrybucja silników morskich wysokoprężnych wysokoobrotowych firmy MAN Truck & Bus,serwis silników morskich,serwis silników morskich MAN,serwis pogwarancyjny silników morskich,serwis pogwarancyjny silników morskich MAN,serwis gwarancyjny silników morskich,serwis gwarancyjny silników morskich MAN,Poweras,Poweras Agata Szulc,MAN,MAN Bus & Truck,systemy napędowe,systemy hybrydowe,kompletne zespoły do napędu jednostek pływających,systemy sterowania napędów,integrator systemów napędowych jednostek pływających,Woodward,Selco,Aventics,elementy systemów sterowania napędów,kompletne systemy sterowania napędów,części zamienne do silników morskich MAN

ENAMOR Sp. z o.o.

ENAMOR jest polskim producentem i dostawcą nowoczesnych układów elektroniki, nawigacji i automatyki okrętowej oraz usług serwisowych i projektowych.
elektronika,symulator,symulatory,nawigacja,automatyka morska,automatyka lotnicza,serwis,R&D,prace badawczo- rozwojowe,systemy elektroniki,systemy nawigacji,automatyka okrętowa,systemy satelitarne,radiokomunikacja,łączność wewnętrzna,systemy napędu,termokalibrator,VSAT,FBB,radar,ECDIS,WECDIS,GPS,DGPS,RTK,Echosonda,Log,Żyrokompas,AIS,WAIS,LRIT,SSAS,BNWAS,GMDSS,Inmarsat,VHF,MF,HF,Wartsila,Marlink,Jotron AS,Primar,Interschalt Maritime Systems,R2Sonic,Klein Mind,Sonardyne,Gavia,Flir,SevenCs,Raython Anschuetz,Furuno,Trimble,Sealite,Eaton,KODEN,Caris,Hatteland,Lambrecht,Gill,Intelian,Cobham,Sailor,KVH,NABTESCO MARINE,Navis Engineering,Netwave Systems B.V.,Danelec,Skipper Electronics AS,Ben Marine,WinGD,Cryptomind,THALES,ELAC,Raytheon Company

Bota Technik

marine propulsion service,marine propulsion systems,napędy morskie,overhauls,maintanance,retrofits,serwis napędów morskich,Jastram GmbH & Co.,KEMEL Company,Jastram Engineering,VULKAN Couplings,Masson Marine,Zamech,ABB Zamech,propulsion,rudder,śruby nastawne,przekładnie,silniki strugowodne,stery azymutalne,łożyska linii wałówmarine gear service,thruster service,cpp propeller service,seals service,bonding service,seals marine propulsion equipment devices,water jet seals and service,marine couplings,offshore,shaft seals,seals service shaft seals,cardan shaft,water shaft seals,bonding shaft seals,serwis sterów strumieniowych,serwis pędników strugo wodnych,serwis śrub napędowych nastawnych,serwis uszczelnień,serwis przekładni napędu głównego i pomocniczego,serwis sprzęgieł SKF,serwis sprzęgieł podatnych gumowych,dokowe remonty układów napędowych,remonty dokowe linii wałów,układy sterowania sterami strumieniowymi,nadzory,maszyny sterowe,trzony sterowe,regeneracja płatów śrub

MAN ENERGY SOLUTIONS POLAND SP. Z O.O.

Układy napędowe morskie MAN ENERGY SOLUTIONS
MAN,man,Man,B&W,Holeby,PrimeServ,silniki morskie,układy napędowe,serwis silników,MAN ENERGY SOLUTIONS,MAN DIESEL TURBO,silniki główne,silniki pomocnicze,silniki dwusuwowe,turbokompresory,turbina gazowa,turbina parowa

HYDROSHIP

hydraulika siłowa, pneumatyka, mechanika precyzyjna
instalacje hydrauliczne,hydraulika siłowa,remonty dzwigów hydraulicznych,prefabrykacja rur,obróbkę metali,toczenie,frezowanie,szlifowanie płaszczyzn,remonty maszyn i urządzeń hydraulicznych,pneumatyka,mechanika precyzyjna,automatyka,projektowanie i modernizacja układów napędu sterowania hydraulicznego,hydraulika okrętowa,hydraulika morska,hydrobalasting,

Eneria Sp. z o.o.

Silniki morskie
AGREGATY PRĄDOTWÓRCZE,SILNIKI,SPRĘŻARKI PRZEWOŹNE,SILNIKI GŁÓWNE I POMOCNICZE CAT,UKŁADY NAPĘDOWE CAT,ŚRUBY NASTAWNE,PĘDNIKI AZYMUTALNE,STERY STRUMIENIOWE,TWIN FIN,SYSTEMY STEROWANIA

AMEK Offshore Sp. z o.o.

Projektowanie i produkcja wciągarek wielozadaniowych
wciągarki wielozadaniowe,Elektro-hydrauliczne zespoły napędowe,Projektowanie i produkcja wciągarek wielozadaniowych,Hydrauliczne Zespoły Napędowe,kontenery typu offshore,osprzęt pomocniczy dźwignicowy,Wciągarki,obróbka mechaniczna,obróbka spawaniem,frezowanie,toczenie, wytaczanie,dłutowanie,szlifowanie,cięcie mechaniczne i gazowe,spawanie MIG/MAG/TIG,wciągarki o udźwigu do 120 ton,kontenery specjalistyczne,wciągarki hydrauliczne,wciągarki elektryczne,wciągarki offshore,wciągarki kotwiczne,wciągarki holownicze,wciągarki pomocnicze,wciągarki cumownicze,wciągarki oceanograficzne,wciągarki specjalistyczne,żurawie przeładunkowe,zurawiki przeładunkowe,żurawie i żurawiki przeładunkowe,bębny magazynujące,zasilacze hydrauliczne,ATEX,EX,urządzenia do eksploatacji miejsc zagrożonych wybuczem

Alfa Laval Polska

wirówki,wymienniki ciepła,wyparowniki,filtry,pompy,IMO,moduły wirówkowe,moduły paliwowy,serwis,części zamienne,kotły,systemy oczyszczania wód balastowych,przemysł morski,morskie,statki,Aalborg,wirówka,wirowanie,Flex,Pure,separator odśrodkowy,separatory,separacja,oczyszczanie paliwa,oddzielanie odśrodkowe,oczyszczanie oleju,blok paliwowy,moduły paliwowe,przygotowanie paliwa,paliwo,pompa,pompy śrubowe,paliwowe,olejowe,olej smarny,olej opałowy,olej napędowy,filtry paliwa,filtry do olejów,automatyczne filtry,wymienniki płytowe,chłodnice,podgrzewacze,skraplacze,rurowe wymienniki,ogrzewanie,chłodzenie,odsalanie,odparowanie,odsalanie wody morskiej,wyparownik ,systemy oczyszczania,pureballast,system balastowy,systemy wód balastowych,obróbka odpadów,wody zaolejone,wody zenzowe,oczyszczanie zbiorników,maszyny do mycia zbiorników,recyrkulacja spalin,spaliny,kontrola emisji,skruber,skrubery,scrubber,oczyszczanie spalin,odzysk ciepła odpadowego,ekonomizer,generatory gazów obojętnych,jednostki spala

VETUS Sp. z o.o.

Silniki oraz ich osprzęt Systemy napędów rufowych Systemy wydechowe Systemy paliwowe Systemy wody pitnej Systemy sanitarne Systemy manewrowania Elektryka pokładowa Hydrauliczne systemy sterowania Systemy okienne Wentylacja Systemy kotwiczenia Maxwell Engines and around the engine Stern gear systems Exhaust systems Boat instruments Fuel systems Fresh water systems Waste water systems Manoeuvring systems Power hydraulics Electricity on board Steering systems Boat windows Ventilation Maxwell anchoring systems V-Quipment Spare parts

MMAD PROPULSION MOTOR

NAPRAWA SILNIKÓW GŁÓWNYCH I POMOCNICZYCH NA STATKACH,WSZELKIE NAPRAWY ZWIĄZANE Z EKSPLOATACJĄ JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH,NAPRAWA SILNIKÓW SPALINOWYCH NAPĘDZAJĄCYCH JEDNOSTKI PŁYWAJĄCE,NAPRAWA AGREGATÓW PRĄDOTWÓRCZYH STACJONARNYCH I JEZDNYCH,NAPRAWA SILNIKÓW NAPĘDZAJĄCYCH SPRĘZARKI POWIETRZA I MASZYNY PRZEMYSŁOWE,REGENERACJA CZĘŚCI METODĄ CHEMOUTWARDZALNĄ

Air-Tech Jarosław Krzemiński

BUDOWA I REMONTY JACHTÓW TO NASZA PASJA
akcesoria jachtowe,budowa i remonty jachtów,produkcja osprzętu jachtowego,regeneracja śrub napędowych,renowacja pokładów,zabezpieczenia antykorozyjne,zimowanie jachtów,piaskowanie,wymiana poszycia jachtów stalowych laminatowych,remonty silników głównych i pomocniczych,

MG Sp. z o.o. Sp.k.

Kompleksowe rozwiązania dla silników morskich Cat.
morskie silniki napędu głównego od 93 do 5420 KW,silniki pomocnicze,morskie agregaty prądotwórcze,silnik,sprzęgło,przekładnia,śruba napędowa,siłownie okrętowe,silniki morskie caterpillar,silniki morskie cat,naprawa silników morskich,remonty silników morskich,remonty silników CAT,remonty silników morskich caterpillar,części do silników morskich,części do silników caterpillar,części do silników cat,mg,CAT,Caterpillar,CAT Marine,Caterpillar Marine,CAT Engines,CAT Marine Engines,CAT spares,CAT spares Gdynia,CAT spares Poland

Nelton Sp. z o.o.

M e m b e r o f G S M D e s I g n G r o u p
biuro projektowe,projektowe biura,projektowanie statków,napęd elektryczny,

P.U.H. BJT

BOAT & YACHT POWER
bjt,jachyt,łodzie,boat,yacht,power,nanni diesel,skippi yachts,holt,alamarin jet,selva,gimotors,fnm,marinediesel,diesel,silniki hybrydowe,steyermotors,silniki stacjonarne,silniki zaburtowe,osprzęt żeglarski,zestawy napędowe,okucia pokładowe,wyposażenie jachtów,pędniki,okucia masztowe,bloki kabestanowe,taśmy,antyslip,optimist akcesoria do jachtów,dekle holt,kabestany,wózki,szyny,bloczki,pontony typu Rib,osprzęt pokładowy

Zakład Mechaniczny ELTECH Sp. z o.o.

obróbka toczeniem,obróbka mechaniczna,przemysł okrętowy,zakład mechaniczny,obróbka skrawaniem,obróbka metalu,odlewy staliwne i żeliwne,ramy i piasty siłowni wiatrowych,korpusy turbin energetycznych,urządzenia dźwigowe,elementy statków,wały główne napędu statków,trzony i czopy sterowe,nakrętki trzonów,czopów i wałów śrubowych,wspólne owiercanie kołnierzy wałów,parowanie linii wałów,elementy siłowni wiatrowych,wielkogabarytowe konstrukcje spawane,

Techno Marine Sp. z o.o.

PROFESJONALNE ŁODZIE HYBRYDOWE
produkcja laminatów poliestrowo szklanych,łodzie produkcja,profesjonalne łodzie hybrydowe,konstrukcja jednostek pływających,tuby pneumatyczne,montaż elementów tapicerskich,montaż systemów napędowych,instalacja systemów radiowo-nawigacyjnych,projektowanie,regeneracja łodzi,montaż i serwis silników motorowych,łodzie patrolowe,łodzie turystyczne,łodzie dla ratownictwa brzegowego,łodzie do zadań specjalnych,łodzie robocze,łodzie na indywidualne zamówienia,

WyposazenieJachtow.pl (DIMI-SILVER)

Kompletne wyposażenie do jachtów.
barometry,boje,elektronika jachtowa,elektryka jachtowa,elementy matalowe jachtowe,kombinezony ratunkowe,kombinezony wypornościowe,kompasy,napęd spalinowe,odbijacze,przechyłomierze,przyrządy kreślarskie,pływaki,kambuz,sprzęt ratunkowy,sygnalizacja nawigacyjna,sygnalizacja pirotechniczna,tratwy,akcesoria żeglarskie,ubrania żeglarskie,ekwipunek żeglarski,wiatromierze,zegary okrętowe,bosak teleskopowy,Wyposażenie Jachtów,Kompasy Ritchie,Zegary,barometry,przechyłomierze,Hanseatic,liny,pirotechnika sygnalizacyjna,rakiety spadochronowe,pławki,race,boje,odbijacze,tratwy,pławki,knagi,beczki,kotwice,pelikany,kombinezony ratownicze,kombinezony robocze,kombinezony ratowniczo-robocze,silniki zaburtowe,silniki stacjonarne,kamizelki asekuracyjne,kamizelki pneumatyczne,koła ratunkowe,rzutki,uprzęże,Eval,pasy ratunkowe,liny asekuracyjne,oświetlenie nawigacyjne oraz wiele innych artykułów potrzebnych do wyposażenia jednostek pływających (jachtów,motorówek,kutrów,itd.)

Avio Polska Sp. z o.o.

napędy morskie,turbiny,turbiny morskie

Scania Polska S.A.

Silniki morskie !!!
silniki morskie,silnik morski,silniki,silniki napędowe,silniki pomocnicze

Wartsila Polska Sp. z o.o.

Serwis silników,przeglądy silników,naprawy silników,naprawy systemów elektrycznych,naprawy systemów automatycznych,części zamienne do silników,pomiary dynamiki,silniki dwupaliwowe,silniki gazowe,oczyszczanie wód balastowych,scrubery,systemy napędowe,separator wód zaolejonych,kontrola i redukcja emisji spalin,optymalizacja zużycia paliwa,umowy serwisowe,czyszczenie chłodnic,wał śrubowy,śruba nastawna,ster strumieniowy,centrowanie,rozwiercanie pochwy wału śrubowego,mobilna obróbka na obiekcie,usuwanie awarii systemów napędowych,klejenie uszczelnień,zrównoważone środowisko,inteligentne technologie,terminal LNG,silniki LNG,diesel,Sulzer,modernizacja silnika,mobilna obróbka skrawaniem,pomiary liniowości,naprawa turbin,honowanie tulei,roztaczanie linii wału,regeneracja czopów,centrowanie,legalizacja płaszczyzn stykowych,roztaczanie pochew wału,szlifowanie powierzchni stykowych

AMEX Sp.z o.o. Puckie Zakłady Mechaniczne

Części zespołów napędowych,napędy morskie,silniki morskie,układy chłodzenia tablice kontrolno pomiarowe Przekładnie morskie redukcyjno-nawrotne,hydrauliczne Pompy wysokociśnieniowe nurnikowe pompy tłoczące Hydromonitory offshore konstrukcje dla offshore wciągarki dla offshore części do silników wysokoprężnych

Technoinstal Sp. z o.o.

izolacje rurociągów wraz z wszelkiego typu armaturą,izolacje zbiorników,izolacje kotłów,izolacje kanałów i szybów wentylacyjnych,termoizolacja,szyby spalinowe,chłodnie,instalacje klimatyzacyjne,instalacje ciepłownicze,stolarka okrętowa,dostawa i montaż mebli okrętowych,budowa,remonty i wyposażenie kabin oraz pomieszczeń na statkach,prace ślusarsko-blacharskie,prace izolacyjne,prace ogólno budowlane,remonty i rozruch siłowni okrętowych,montaż i demontaż okrętowych urządzeń pokładowych,montaż i demontaż maszyn i urządzeń siłowni okrętowych,remonty maszyn i urządzeń okrętowych,centrowanie układów napędowych,maszyn i urządzeń,prace ślusarsko-spawalnicze

IOW SERVICE sp z.o.o

Hydraulika siłowa.
Mosty,zmienniki i przekładnie Hydraulika siłowa Filtracja Przekładnie przemysłowe Układy przeniesienia napędu Silniki wysokoprężne Cięgna sterujące Łańcuchy ochronne i trakcyjne Łańcuchy śnieżne

NAMAROL S.A.

Budowa-Montaż Maszyn i Urządzeń Przemysłowych
budowa,remonty,konserwacja obiektów pływających,pchacze,holowniki,barki,pogłębiarki,łodzie motorowe dla służb portowych,montaż napędów,instalację osprzętu

PIMP MY BOAT

PROFFESIONAL BOAT CARE
polerowanie jachtów,kosmetyka jachtowa,naprawa żelkotu,malowanie dna,detailing,polerowanie,mycie jachtów,mycie łodzi,czyszczenie,skrobanie,szlifowanie dna jachtu oraz elementów napędowych,malowanie farbą antyporostową (antifouling),nakładanie warstwy epoksydowej,usługi szkutnicze

Rialex Sp. z o.o.

Przedsiębiorstwo Usług Inżynierskich
urządzenia transportu bliskiego,suwnice,żurawiki,wciągniki,wciągarki,wciągarki bramowe,kabiny sterownicze,uchwyty,trawersy,przenośniki,szyny podsuwnicowe,podtorza betonowe Rialex SEMS,podtorze stalowe,konstrukcje stalowe,estakady,konstrukcje hal,zasilanie,automatyka,sterowanie i napędy,rezystory

INTER - HYDRO Sp. z o.o.

konstrukcje stalowe,osprzęt okrętowy,wyposażenie okrętowe,pokrywy,wyposażenie kontenerów,drzwi grodziowe,napędy urządzeń dźwigowych,części dźwignic i żurawi,przenośniki taśmowe,listwy zębate,koła zębate,cięcie laserowe,hydraulika siłowa,cylindry hydrauliczne,zasilacze hydrauliczne,bloki zaworowe,zespoły napędowe,napędy urządzeń specjalnych,wysokociśnieniowe złącza hydrauliczne,

BALTINA s.c.

ARMATURA DLA PRZEMYSŁU MORSKIEGO
pompy,zawory,elektrozawory,napędy,reduktory,filtry,zawór kulkowy,zawory kulkowe,olej,gaz ziemny,kondensat,przyłącza do spawania,przyłącza kołnierzowe,przyłącza gwintowane,korpus kuty,stal węglowa,stal nierdzewna,uszczelnienie,kula łożyskowana,kriogeniczne,zawory wielodrożne,przepustnice,napęd,siłownik,cewka,elektrozawór,zawór elektromagnetyczny,do mediów agresywnych,materiałów sypkich,starline,zawory szybkoodcinające,zawory sterowane,korpus odlewany

NAUTEX Sp. z o.o.

Remonty silników
silników spalinowych głównych i pomocniczych wszystkich typów przekładni napędu głównego i pomocniczego mechanizmów pomocniczych : pomp wirówek sprężarek mechanizmów pokładowych : wciągowych z napędem hydraulicznym i elektrycznym : kotwicznych holowiczych cumowniczych maszyn sterowych haków holowniczych wymienników ciepła zbiorników powietrza zaworów bezpieczeństwa,zwrotnych i innych

Intelimare Sp. z o.o.

Elektryka,elektrotechnika Generatory prądu Napęd Linia wału Osprzęt silnika Przekładnie Silniki morskie Śruby napędowe Pompy Systemy ciśnieniowe Systemy wentylacyjne Akcesoria wentylacyjne Elementy pomocnicze Elementy rewizyjne Filtry powietrza Galanteria wentylacyjna Kanały i kształtki okrągłe Kanały prefabrykowane Klapy przeciwpożarowe Nagrzewnice kanałowe Przepustnice Przewody antybakteryjne/antyalergiczne Przewody elastyczne System izolowany Tłumiki wentylacyjne Wentylatory Układ sterowania Uncategorized Węże techniczne

AB MARINE ENGINEERING

silnik marynistyczny,silnik zaburtowy,silniki stacjonarne,silnik Mercury,FNM,JLM,przegląd,koło ratunkowe,bosak,pagaj,bojka,wirnik,Mercury,Mercruiser,silniki,Honda,Suzuki,diesel,cummins,yanmar,osculati,ultraflex,remonty,naprawa,akcesoria do łodzi,vetus,quicksilver,części zamienne,filtry,olej,tohatsu,envirude,perkins,bukh,sisu,honda,jcb,ftp,łodzie,silniki do łodzi,silniki zaburtowe,silniki gazowe,napędy Mercruiser,przekładnie mechaniczne,przekładnie hydrauliczne,napędy typu JET

Pres – Kol Sp. z o.o.

Hydraulika siłowa,Przemysł stoczniowy,Produkcja dla offshore,Produkcja dla stoczni,Cylindry hydrauliczne,Agregaty hydrauliczne,Obróbka skrawaniem,Konstrukcje stalowe,Prasy hydrauliczne,Chwytaki,Frezowanie,Wytaczanie,Siłowniki hydrauliczne,Zasilacze hydrauliczne,Konstrukcje offshore,Farmy Wiatrowe Offshore,wysokociśnieniowa hydraulika siłowa,napędy suwnicy bramowej na statku,energia wiatrowa,elementy systemu załadowczego statku,agregat hydrauliczny,obrotnica taśmociągu transportowego,konstrukcje stalowe offshore,konstrukcje stalowe mostów,konstrukcje stalowe hal przeznaczone dla rolnictwa,konstrukcje stalowe hal przeznaczone dla handlu,konstrukcje stalowe hal przeznaczone dla sportu,konstrukcje stalowe hal przeznaczone dla przemysłu,napędy suwnicy bramowej na statki,wózki do transportu kolumn wiatraka elektrowni wiatrowej,chwytaki do złomu,obróbka skrawaniem,wytaczanie,frezowanie,toczenie,wiercenie,szlifowanie,urządzenia do transportu konstrukcji dużych gabarytów,elementy systemu załado

Rockfin Sp. z o.o.

systemy olejowe,układy smarowania,układy hydraulicznego napędu,układy hydraulicznego sterowania,układy filtracji olejów,układy pielęgnacji olejów przemysłowych

JP Marine Sp z o.o.- SK

morskie silniki diesla,układy napędowe,śruby,

Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Bosch Rexroth. The Drive & Control Company.
regulowane napędy elektryczne i sterowania,hydraulika przemysłowa,pneumatyka,automatyka,technika przemieszczeń liniowych i montażu

HYDRO-NAVAL Sp. z o.o.

Produkcja dla przemysłu offshore i Marynarki Wojennej, produkcja wind okrętowych
windy kotwiczne i łańcuchowe windy rybackie windy hydrograficzne windy sejsmiczne,CTD windy badawcze,kablowe windy ładunkowe wyposażenie dla offshore: kosze inspekcyjne systemy obsługi rur wiertniczych żurawie specjalne windy dźwigowe urządzenia dla Marynarki Wojennej systemy RAS systemy podawania paliwa i wody urządzenia do obsługi łodzi abordażowych napędy sonarów podkadłubowych

Marine Works

KOMPLEKSOWE WYPOSAŻENIE JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH
Marine Works,Generatory Morskie,Odsalarki wody morskiej,Śruby Napędowe,Klimatyzacje,Systemy Sanitarne,Elektryka Pokładowa,Sterowania Hydrauliczne,Systemy Antywibracyjne,ZF Marine,Selden,Volvo Penta,Dometic,Parker Sea Recovery,Mercruiser,Mercury,Mase Generators,HRO Horizon Reverse Osmosis,Kabola Heating,EXIDE,Martyr,Roca,Parker Racor,RWO Veolia,odsalarki

HYDAC Sp. z o.o

Hydraulika siłowa.
filtry hydrauliczne,systemy filtracji oleju,agregaty filtrująco-chłodzące (układy bocznikowe),agregaty uniwersalne (HYBOX),systemy filtracji wody przemysłowej wraz z filtrami samoczyszczącymi,hydroakumulatory,elektroniczne systemy monitoringu,czujniki pomiarowe,chłodnice hydrauliczne,wymienniki ciepła,układy chłodzące,rozdzielacze hydrauliczne,zawory sterujące,bloki hydrauliczne,agregaty kompaktowe,armatura hydrauliczna,pompy hydrauliczne,konsole do pomp hydraulicznych,agregaty hydrauliczne,-> (www.agregaty-hydrauliczne.com.pl),agregaty smarne,napędy,sterowania,układy regulacji,diagnostyka i serwis układów hydraulicznych,obejmy hydrauliczne,zawory kulowe

SCANA ZAMECH Sp. z o.o.

śruby napędowe,linie wałów,stery strumieniowe,urządzenia sterowe,pakiety napędowe

TECHNIK Artur Andrzejewski

Przeglądy i remonty silników wysokoprężnych.
naprawa,montaż silników dieslowskich,serwis Nannidiesel,regeneracja materiałami kompozytowymi BELZONA,montaż,remonty układów napędowych na jednostkach pływających,technik,serwis pędników alamarin jet,pędniki alamarin-jet,autoryzowany serwis silników steyrmotors,silniki steyrmotors,przeglądy silników diesla,silniki wysokoprężne,remonty silników wysokoprężnych,

BTT AUTOMATYKA Sp. z o.o.

Technika podwodna.
btt,bttautomatyka,btt automatyka,technika podwodna,wyposażenie i sprzęt nurkowy,pojazdy podwodne,sonary,echosondy,automatyka,napędy elektryczne,nagrzewanie indukcyjne,falowniki,FALOWNIK,NAPĘD,SERWIS,TECHNIKA PODWODNA,NAGRZEWANIE INDUKCYJNE,PARUEX,EUROTHERM,SERWONAPĘD,FALOWNIKI,ZASILACZE,SERWONAPĘDY,PRZEMIENNIKI,NAPĘDY,AUTOMATYKA,

Albakora

Remonty kapitalne statków,kutrów i łodzi,Usuwanie osmozy,Finishing,Malowanie farbami antyosmozowymi,,zeciwporostowymi (antyfoulingami),Remonty główne silników wszystkich typów,Remonty,zakładanie i centrowanie linii wału,Remonty przekładni (rewersów) hydraulicznych i mechanicznych,Montaż instalacji elektrycznej i elektroniki,Naprawa i rozbudowa instalacji,Naprawa i montaż hydrauliki siłowej (wyciągarki sieciowe,żurawiki,stery strumieniowe,windy kotwiczne,kompletne napędy hydrauliczne)

BIBUS MENOS Sp. z o.o

BIBUS MENOS Sp. z o.o. jest firmą polsko – szwajcarską wywodzącą się z działającej na polskim rynku od 1994 roku spółki MENOS oraz ze szwajcarskiej firmy rodzinnej BIBUS AG.
automatyzacja produkcji ,camozzi ,chwytaki pneumatyczne ,ckd ,elektrozawory ,filtracja ,filtroreduktory ,filtry powietrza ,hydraulika ,mechatronika ,napędy liniowe ,pneumatyczne ,pneumatyczny ,pneumatycznych ,pneumatyka ,pneumatyka przemysłowa ,pneumatyki ,prototypowanie ,przygotowanie powietrza ,reduktory ciśnienia ,rozdzielacze pneumatyczne ,silniki pneumatyczne ,siłowniki beztłoczyskowe ,siłowniki liniowe ,siłowniki nierdzewne ,siłowniki obrotowe ,siłowniki pneumatyczne ,wyspy zaworowe ,zawory dławiące ,zawory pneumatyczne ,zawory sterowanie mechanicznie ,zawory zwrotno dławiące ,złącza wtykowe

mPower Sp. z o.o.

NAPĘDZAMY REVOLUCJĘ
komponenty systemów napędowych do pojazdów bezemisyjnych,Wysokosprawne falowniki napędowe SiC,Kompletne układy napędowe różnych klas mocy i do różnych aplikacji,Kontrolery ogniw paliwowych do zastosowań w pojazdach wodorowych,Zestaw napędowy MotionPower110,Zestaw napędowy MotionPower220,Kontroler ogniwa paliwowego H2Control30,Wodorowy zestaw zasilający HydroBuffer2

Konferencja Marine Green Propulsion Solutions

Żeglugę, a tym samym przemysł stoczniowy, czekają w najbliższych latach nie lada wyzwania związane z dekarbonizacją. Inicjatyw nie brakuje, a jedną z tych, które znalazły się w centrum dyskursu, są nisko- i zeroemisyjne napędy statkowe i takież paliwa. Tego typu rozwiązaniom poświęcone były konferencje z cyklu Marine Green Propulsion Solutions, które w połowie marca odbyły się najpierw w Szczecinie, a następnie w Gdańsku.
29.03.2023

Wärtsilä i Nauta wspólnie na rzecz innowacyjnych rozwiązań na rynku morskim

Wärtsilä i Nauta razem na rzecz innowacyjnych rozwiązań na rynku morskim. Obie firmy podpisały w czwartek umowę o współpracy. Tworzone przez nie jednostki będą teraz zaawansowane technologicznie oraz przyjazne dla środowiska.
20.04.2017

Pływające domy hitem wodnej turystyki. Powstają na Żuławach

Można w nich zwiedzać świat bez wychodzenia z domu. To pływające domy z napędem – hit wodnej turystyki. Są ekologiczne, nowoczesne i luksusowe. Dodatkowo ich wyposażenie można dobrać indywidualnie. Jednostki produkowane są w fabryce tuż obok przystani w Błotniku na Żuławach.
17.10.2016

Dziękujemy za wysłane grafiki.