Firma konsultingowa zajmująca się inżynierią morską opartą na symulacjach BAR Technologies (BARTech) otrzymała od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV pełny certyfikat projektu homologacji typu (TADC) dla swojej technologii napędu wiatrowego.
Od czasu przyznania w 2021 roku zatwierdzenia zasadniczego (AIP) dla WindWings, wynalazca i projektant BARTech oraz partner przemysłowy Yara Marine Technologies (YMT) skupił się na przejściu projektu na kolejny poziom certyfikacji DNV. Wiązało się to z walidacją zgodności projektu z pełnymi szczegółami dotyczącymi konstrukcji, analizy obciążenia, wykorzystania materiałów i wspierających systemów technicznych oraz ich redundancji. Wraz z przyznaniem certyfikatu TADC (Type Approval Design Certificate) dla WindWings powstaje droga do zainstalowania tej technologii na dowolnym statku zarówno jako modernizacja, jak i składowy element na nowo budowanych jednostkach, dając ich właścicielom i operatorom pewność postępu w programach redukcji emisji CO2 w ramach raportowania i monitorowania wskaźnika jej intensywności.
- TADC jest kluczowym kamieniem milowym dla ewolucji technologii WindWings, ponieważ zmierzamy w kierunku jej instalacji na statku MC Shipping, Pyxis Ocean. Ścisła współpraca z naszymi partnerami projektowymi i DNV zapewniła, że chociaż była to długa podróż do otrzymania certyfikatu, nasza opatentowana technologia jest teraz w stanie szybko wdrożyć, aby wspierać redukcję emisji CO2 na morzu - powiedziała Lauren Eatwell, szefowa projektu WindWings, BAR Technologies.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy przyznać BAR Technologies certyfikat TADC za ich rozwiązanie WIndWings. To była doskonała i rozwijająca się współpraca, zarówno z zespołem BAR, jak i ich partnerami projektowymi. W DNV koncentrujemy się na zapewnianiu naszym klientom możliwości przesuwania granic technologicznych zgodnie z najbardziej innowacyjnym, praktycznym i elastycznym zestawem reguł w branży. Nasz standard techniczny i notacja WAPS stale ewoluują, a dzięki tej nagrodzie BAR Technologies może wykazać, że rozwiązanie WindWings jest pewne oraz opiera się na solidnych fundamentach - zaznaczył powiedział starszy inżynier DNV Hasso Hoffmeister.
Jak przekazała firma, kolejnym po kamsarmaxie Pyxis Ocean, który ma
zostać wyposażony w tę nowoczesną technologię, ma być newcastlemax Berge
Olympus, należący do Berge Bulk. Statki te w zamierzeniu mają być
pierwszymi z wielu, które mają zapewnić oszczędność paliwa wynoszącą
około 1,5 tony na jedno skrzydło technologii WindWings dziennie podczas
pokonywania tras morskich na całym świecie. Ma być to również krok w dekarbonizacji żeglugi, jednocześnie wpisujący
się w rywalizację potentatów branży morskiej w zakresie stworzenia
nowoczesnej technologii umożliwiającej przejście jednostek nawodnych na
zielone paliwa. Dotyczy to także rozwijającej się idei renesansu napędu wiatrowego, tylko że tym razem jest on głównie rozwijany z użyciem nowoczesnych technologii, niemniej pojawiają się też pomysły powrotu do używania żaglowców.
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu