• <
Proteh GlassDeep_top

Gigantyczny latawiec pociągnie statek. Rozwiązanie ma ograniczyć zużycie paliwa

26.12.2021 16:30 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Gigantyczny latawiec pociągnie statek. Rozwiązanie ma ograniczyć zużycie paliwa
Gigantyczny latawiec pociągnie statek. Rozwiązanie ma ograniczyć zużycie paliwa  - GospodarkaMorska.pl
Fot. airseas.com

Część sektora żeglugowego przygotowuje się do instalacji ogromnych latawców, które wykorzystując siłę wiatru będą ciągnąć jednostki ograniczając przy tym zużycia paliwa, a tym samym zmniejszając wpływ żeglugi na środowisko.

Seawing, latawiec parafoil o powierzchni 500 m2, wyprodukowany przez Airseas, ma na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla (CO2) przez statki żeglugowe poprzez wykorzystanie ,,darmowej i nieograniczonej" energii wiatrowej. Producent nie wskazuje w jakimi stopniu ten wariant produktu może ograniczyć zużycie paliwa. Dane opublikowano w przypadku wersji o powierzchni 1000 m2, które według Airseas może zmniejszyć zużycie paliwa i emisję nawet o 40 proc.

W 2022 roku Seawing zostanie zainstalowany na pokładzie Ville de Bordeaux, 154-metrowego statku odpowiedzialnego za transport komponentów lotniczych dla Airbusa. Seawing będzie wspomagał jednostkę w przeprawach przez Ocean Atlantycki w trakcie zaplanowanych na sześć miesięcy prób i testów, po czym zostanie w pełni wdrożony we flocie statków towarowych Ro-Ro. Dzięki wykorzystaniu tego rozwiązania Airbus będzie mógł ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 8 tys. ton rocznie – informuje portal Tech To See.

Według Vincenta Bernatetsa, prezesa Airbusa, technologia Seawing toruje drogę dla innych pionierskich porozumień na kontenerowcach, masowcach i promach.

Jak przekonuje Airseas jego technologia jest możliwa do zastosowania dla ,,praktycznie wszystkich" typów statków i nie wymaga skomplikowanego instruktażu przy montażu. Latawiec łączy się z jednostkami pływającymi za pomocą prostej skrzynki kontroli lotu i kabla pępowinowego. Kabel pępowinowy umożliwia przesył danych, w tym GPS, a także zasila jednostkę sterującą, która steruje kieruje latawcem, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i wydajność. Statyw kontrolny utrzymuje latawiec na wysokości co najmniej 200 metrów, co pozwala na wykorzystanie silniejszych i bardziej stabilnych wiatrów. Taki poziom kontroli pozwala jednostce na wygenerowanie 10 razy większej siły uciągu niż latawiec statyczny o podobnej wielkości.



Źródło: Techtosee.com

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 43350,00 $ tona -1,14% 24 sty
 Cynk 3641,00 $ tona -1,19% 24 sty
 Aluminium 3044,00 $ tona -1,14% 24 sty
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.