Część sektora żeglugowego przygotowuje się do instalacji ogromnych latawców, które wykorzystując siłę wiatru będą ciągnąć jednostki ograniczając przy tym zużycia paliwa, a tym samym zmniejszając wpływ żeglugi na środowisko.
Seawing, latawiec parafoil o powierzchni 500 m2, wyprodukowany przez Airseas, ma na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla (CO2) przez statki żeglugowe poprzez wykorzystanie ,,darmowej i nieograniczonej" energii wiatrowej. Producent nie wskazuje w jakimi stopniu ten wariant produktu może ograniczyć zużycie paliwa. Dane opublikowano w przypadku wersji o powierzchni 1000 m2, które według Airseas może zmniejszyć zużycie paliwa i emisję nawet o 40 proc.
W 2022 roku Seawing zostanie zainstalowany na pokładzie Ville de Bordeaux, 154-metrowego statku odpowiedzialnego za transport komponentów lotniczych dla Airbusa. Seawing będzie wspomagał jednostkę w przeprawach przez Ocean Atlantycki w trakcie zaplanowanych na sześć miesięcy prób i testów, po czym zostanie w pełni wdrożony we flocie statków towarowych Ro-Ro. Dzięki wykorzystaniu tego rozwiązania Airbus będzie mógł ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 8 tys. ton rocznie – informuje portal Tech To See.
Według Vincenta Bernatetsa, prezesa Airbusa, technologia Seawing toruje drogę dla innych pionierskich porozumień na kontenerowcach, masowcach i promach.
Jak przekonuje Airseas jego technologia jest możliwa do zastosowania dla ,,praktycznie wszystkich" typów statków i nie wymaga skomplikowanego instruktażu przy montażu. Latawiec łączy się z jednostkami pływającymi za pomocą prostej skrzynki kontroli lotu i kabla pępowinowego. Kabel pępowinowy umożliwia przesył danych, w tym GPS, a także zasila jednostkę sterującą, która steruje kieruje latawcem, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i wydajność. Statyw kontrolny utrzymuje latawiec na wysokości co najmniej 200 metrów, co pozwala na wykorzystanie silniejszych i bardziej stabilnych wiatrów. Taki poziom kontroli pozwala jednostce na wygenerowanie 10 razy większej siły uciągu niż latawiec statyczny o podobnej wielkości.
Źródło: Techtosee.com
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów