Firma Boskalis przekształci część floty swoich statków do obsługi morskich farm wiatrowych w jednostki z napędem hybrydowym, wyposażając je m.in. w systemy magazynowania energii.
Przebudowa, która wiąże się z koniecznością poniesienia znaczących inwestycji, pozwoli na zmniejszenie zużycie paliwa przez statki, a tym samym ograniczenie emisji dwutlenku węgla i tlenków azotu średnio o 20 procent. Hybrydowe systemy zapewniają możliwość zasilania i magazynowania energii podczas postoju statków w doku. Ponadto nowe napędy przyczynią się do cichszej i bardziej wydajnej pracy na morzu.
Modyfikacje mają zostać wprowadzone na uniwersalnych statkach dźwigowych Bokalift 1 i Bokalift 2, dwóch statkach wsparcia budowlanego i dwóch statkach wsparcia nurkowego, z których wszystkie mają możliwość dynamicznego pozycjonowania DP2 (system dokładnego manewrowania statkiem). Prace nad nowym napędem mają zostać zakończone w ciągu dwóch lat.
Boskalis stosuje już szereg rozwiązań na pokładach swoich statków. Zainstalował specjalne tablice rozdzielcze zwiększające efektywność wykorzystania paliwa oraz stosowanie biopaliw jako alternatywy dla paliw kopalnych. Wykorzystanie powyższych rozwiązań w należącej do firmy flocie pogłębiarek lejowych ssących ze smokiem wleczonym (TSHD) przyczyniło się do zmniejszenia intensywności emisji dwutlenku węgla o 20 proc. w porównaniu do 2011 roku.
Boskalis zobowiązał się do ograniczenia emisji i do osiągnięcia neutralności klimatycznej w całej swojej działalności na świecie w perspektywie do 2050 roku.
Redukcje emisji w żegludze są uzależnione od globalnej dostępności odpowiednich alternatyw dla paliw kopalnych. Z tego powodu, jako członek konsorcjum, Boskalis bierze udział w kompleksowym, wieloletnim programie badawczym, mającym na celu przyspieszenie wykorzystania metanolu jako paliwa alternatywnego w tym sektorze.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów