Firma Boskalis przekształci część floty swoich statków do obsługi morskich farm wiatrowych w jednostki z napędem hybrydowym, wyposażając je m.in. w systemy magazynowania energii.
Przebudowa, która wiąże się z koniecznością poniesienia znaczących inwestycji, pozwoli na zmniejszenie zużycie paliwa przez statki, a tym samym ograniczenie emisji dwutlenku węgla i tlenków azotu średnio o 20 procent. Hybrydowe systemy zapewniają możliwość zasilania i magazynowania energii podczas postoju statków w doku. Ponadto nowe napędy przyczynią się do cichszej i bardziej wydajnej pracy na morzu.
Modyfikacje mają zostać wprowadzone na uniwersalnych statkach dźwigowych Bokalift 1 i Bokalift 2, dwóch statkach wsparcia budowlanego i dwóch statkach wsparcia nurkowego, z których wszystkie mają możliwość dynamicznego pozycjonowania DP2 (system dokładnego manewrowania statkiem). Prace nad nowym napędem mają zostać zakończone w ciągu dwóch lat.
Boskalis stosuje już szereg rozwiązań na pokładach swoich statków. Zainstalował specjalne tablice rozdzielcze zwiększające efektywność wykorzystania paliwa oraz stosowanie biopaliw jako alternatywy dla paliw kopalnych. Wykorzystanie powyższych rozwiązań w należącej do firmy flocie pogłębiarek lejowych ssących ze smokiem wleczonym (TSHD) przyczyniło się do zmniejszenia intensywności emisji dwutlenku węgla o 20 proc. w porównaniu do 2011 roku.
Boskalis zobowiązał się do ograniczenia emisji i do osiągnięcia neutralności klimatycznej w całej swojej działalności na świecie w perspektywie do 2050 roku.
Redukcje emisji w żegludze są uzależnione od globalnej dostępności odpowiednich alternatyw dla paliw kopalnych. Z tego powodu, jako członek konsorcjum, Boskalis bierze udział w kompleksowym, wieloletnim programie badawczym, mającym na celu przyspieszenie wykorzystania metanolu jako paliwa alternatywnego w tym sektorze.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth