Brytyjska firma BAE Systems zajmująca się bronią, bezpieczeństwem i lotnictwem wprowadziła na rynek morski system zasilania i napędu nowej generacji, aby pomóc operatorom osiągnąć zerową emisję.
Aby poprawić wydajność elektryczną i zasięg statku, zwiększyć moc napędu i uprościć instalację, system zasilania i napędu HybriGen wykorzystuje mniejsze i lżejsze komponenty do statków.
Modułowy system zasilania akcesoriów (MAPS) i modułowy system sterowania mocą (MPCS) pozwalają na skalowalne, dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązanie, które pasuje do konkretnych wymagań dotyczących mocy i napędu szeregu statków, od żaglówek i holowników po promy pasażerskie.
W zakładzie firmy w Endicott w stanie Nowy Jork prowadzone będą prace nad systemem zasilania i napędu HybriGen.
- Nasza inwestycja w tę technologię nowej generacji zapewni operatorom morskim najnowocześniejsze możliwości tworzenia czystego transportu - powiedział Steve Trichka, wiceprezes i dyrektor generalny Power & Propulsion Solutions w BAE Systems.
- Dzięki konstrukcji modułowej możemy dostosować nasze rozwiązanie do dokładnych potrzeb każdego klienta, upraszczając instalację i poprawiając niezawodność systemu. Zwiększona moc napędu i wydajność elektryczna oznaczają, że nasi klienci mogą teraz przyspieszyć swoją drogę do zerowej emisji.
Według BAE Systems, na świecie funkcjonuje ponad 14 000 systemów zasilania i napędu jej autorstwa. Dzięki nim możliwe jest zaoszczędzenie ponad ponad 30 milionów galonów paliwa i eliminacja 335 000 ton CO2 każdego roku.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek