Brytyjska firma BAE Systems zajmująca się bronią, bezpieczeństwem i lotnictwem wprowadziła na rynek morski system zasilania i napędu nowej generacji, aby pomóc operatorom osiągnąć zerową emisję.
Aby poprawić wydajność elektryczną i zasięg statku, zwiększyć moc napędu i uprościć instalację, system zasilania i napędu HybriGen wykorzystuje mniejsze i lżejsze komponenty do statków.
Modułowy system zasilania akcesoriów (MAPS) i modułowy system sterowania mocą (MPCS) pozwalają na skalowalne, dostosowane do indywidualnych potrzeb rozwiązanie, które pasuje do konkretnych wymagań dotyczących mocy i napędu szeregu statków, od żaglówek i holowników po promy pasażerskie.
W zakładzie firmy w Endicott w stanie Nowy Jork prowadzone będą prace nad systemem zasilania i napędu HybriGen.
- Nasza inwestycja w tę technologię nowej generacji zapewni operatorom morskim najnowocześniejsze możliwości tworzenia czystego transportu - powiedział Steve Trichka, wiceprezes i dyrektor generalny Power & Propulsion Solutions w BAE Systems.
- Dzięki konstrukcji modułowej możemy dostosować nasze rozwiązanie do dokładnych potrzeb każdego klienta, upraszczając instalację i poprawiając niezawodność systemu. Zwiększona moc napędu i wydajność elektryczna oznaczają, że nasi klienci mogą teraz przyspieszyć swoją drogę do zerowej emisji.
Według BAE Systems, na świecie funkcjonuje ponad 14 000 systemów zasilania i napędu jej autorstwa. Dzięki nim możliwe jest zaoszczędzenie ponad ponad 30 milionów galonów paliwa i eliminacja 335 000 ton CO2 każdego roku.
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku
Silniki elektryczne są łatwiejsze konstrukcyjnie i bardziej niezawodne. To nasza przyszłość
Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra
Firmy stoczniowe ruszają na łowy pracowników