Norweski Kongsberg Maritime (KM) i fińskie Norsepower podpisały list intencyjny, aby ułatwić integrację pomocniczego napędu wiatrowego z nowymi i istniejącymi statkami na różnych rynkach morskich.
Liderzy branży będą współpracować, aby dodać napęd wiatrowy do zintegrowanych systemów zasilania i napędu KM. Jak ujawniono, armatorzy i stocznie będą mogli wybierać między w pełni zintegrowanymi systemami lub rozwiązaniami zawierającymi samodzielne produkty.
KM oferuje już zintegrowane pakiety wyposażenia obejmujące pędniki, zarządzanie mocą, optymalizację zużycia energii, produkty układu napędowego napędu, systemy odbioru i odbioru mocy (PTO/PTI) oraz magazynowanie energii.
Według firmy, współpraca z Norsepower pomoże KM dodać napęd wiatrowy do swojego portfolio, aby ułatwić bardziej ekologiczne operacje, wspomagane przez rozwiązania CPP (Controlled pitch propeller), które mogą zarządzać zmienną mocą dostarczaną przez systemy rotorowo-żaglowe.
– Istnieje rosnące zapotrzebowanie na wykorzystanie nowoczesnego napędu wiatrowego w żegludze i jesteśmy podekscytowani współpracą z Norsepower, aby to osiągnąć. Wspólnie zaoferujemy wsparcie armatorom i stoczniom poszukującym najbardziej wydajnych i efektywnych sposobów zastosowania technologii żagla rotorowego oraz będziemy współpracować przy nowych projektach statków, aby zintegrować te technologie i poprawić ogólną efektywność energetyczną – powiedział Oskar Levander, z Kongsberg Marine.
Mówi się, że jest to pierwsza zweryfikowana przez niezależną i działająca komercyjnie technologia pomocniczego napędu wiatrowego dla globalnego przemysłu morskiego. Rozwiązanie żagla rotorowego Norsepower jest w pełni zautomatyzowane i wykrywa, kiedy wiatr jest wystarczająco silny, aby zapewnić oszczędności paliwa i emisji, w którym to momencie automatycznie rozpoczyna on pracę.
Jak informowaliśmy, do tej pory Norsepower zakończyło sześć instalacji, w tym instalację pięciu żagli z uchylnym rotorem na masowcu.
Według dyrektora generalnego Norsepower, Tuomas Riski, partnerstwo to pomoże w szybkiej optymalizacji operacji dla armatorów i stoczni opracowujących kompletne rozwiązania w miarę nasilania się presji na dekarbonizację przemysłu żeglugowego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów