Norweski Kongsberg Maritime (KM) i fińskie Norsepower podpisały list intencyjny, aby ułatwić integrację pomocniczego napędu wiatrowego z nowymi i istniejącymi statkami na różnych rynkach morskich.
Liderzy branży będą współpracować, aby dodać napęd wiatrowy do zintegrowanych systemów zasilania i napędu KM. Jak ujawniono, armatorzy i stocznie będą mogli wybierać między w pełni zintegrowanymi systemami lub rozwiązaniami zawierającymi samodzielne produkty.
KM oferuje już zintegrowane pakiety wyposażenia obejmujące pędniki, zarządzanie mocą, optymalizację zużycia energii, produkty układu napędowego napędu, systemy odbioru i odbioru mocy (PTO/PTI) oraz magazynowanie energii.
Według firmy, współpraca z Norsepower pomoże KM dodać napęd wiatrowy do swojego portfolio, aby ułatwić bardziej ekologiczne operacje, wspomagane przez rozwiązania CPP (Controlled pitch propeller), które mogą zarządzać zmienną mocą dostarczaną przez systemy rotorowo-żaglowe.
– Istnieje rosnące zapotrzebowanie na wykorzystanie nowoczesnego napędu wiatrowego w żegludze i jesteśmy podekscytowani współpracą z Norsepower, aby to osiągnąć. Wspólnie zaoferujemy wsparcie armatorom i stoczniom poszukującym najbardziej wydajnych i efektywnych sposobów zastosowania technologii żagla rotorowego oraz będziemy współpracować przy nowych projektach statków, aby zintegrować te technologie i poprawić ogólną efektywność energetyczną – powiedział Oskar Levander, z Kongsberg Marine.
Mówi się, że jest to pierwsza zweryfikowana przez niezależną i działająca komercyjnie technologia pomocniczego napędu wiatrowego dla globalnego przemysłu morskiego. Rozwiązanie żagla rotorowego Norsepower jest w pełni zautomatyzowane i wykrywa, kiedy wiatr jest wystarczająco silny, aby zapewnić oszczędności paliwa i emisji, w którym to momencie automatycznie rozpoczyna on pracę.
Jak informowaliśmy, do tej pory Norsepower zakończyło sześć instalacji, w tym instalację pięciu żagli z uchylnym rotorem na masowcu.
Według dyrektora generalnego Norsepower, Tuomas Riski, partnerstwo to pomoże w szybkiej optymalizacji operacji dla armatorów i stoczni opracowujących kompletne rozwiązania w miarę nasilania się presji na dekarbonizację przemysłu żeglugowego.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru