• <
Nauta_top_1100x200

Kongsberg i Norsepower łączą siły w celu integracji rotora wirnikowego w przemyśle morskim

25.11.2021 16:05
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Kongsberg i Norsepower łączą siły w celu integracji rotora wirnikowego w przemyśle morskim
Kongsberg i Norsepower łączą siły w celu integracji rotora wirnikowego w przemyśle morskim - GospodarkaMorska.pl
Fot. Kongsberg Maritime

Norweski Kongsberg Maritime (KM) i fińskie Norsepower podpisały list intencyjny, aby ułatwić integrację pomocniczego napędu wiatrowego z nowymi i istniejącymi statkami na różnych rynkach morskich.

Liderzy branży będą współpracować, aby dodać napęd wiatrowy do zintegrowanych systemów zasilania i napędu KM. Jak ujawniono, armatorzy i stocznie będą mogli wybierać między w pełni zintegrowanymi systemami lub rozwiązaniami zawierającymi samodzielne produkty.

KM oferuje już zintegrowane pakiety wyposażenia obejmujące pędniki, zarządzanie mocą, optymalizację zużycia energii, produkty układu napędowego napędu, systemy odbioru i odbioru mocy (PTO/PTI) oraz magazynowanie energii.

Według firmy, współpraca z Norsepower pomoże KM dodać napęd wiatrowy do swojego portfolio, aby ułatwić bardziej ekologiczne operacje, wspomagane przez rozwiązania CPP (Controlled pitch propeller), które mogą zarządzać zmienną mocą dostarczaną przez systemy rotorowo-żaglowe.

– Istnieje rosnące zapotrzebowanie na wykorzystanie nowoczesnego napędu wiatrowego w żegludze i jesteśmy podekscytowani współpracą z Norsepower, aby to osiągnąć. Wspólnie zaoferujemy wsparcie armatorom i stoczniom poszukującym najbardziej wydajnych i efektywnych sposobów zastosowania technologii żagla rotorowego oraz będziemy współpracować przy nowych projektach statków, aby zintegrować te technologie i poprawić ogólną efektywność energetyczną – powiedział Oskar Levander, z Kongsberg Marine.

Mówi się, że jest to pierwsza zweryfikowana przez niezależną i działająca komercyjnie technologia pomocniczego napędu wiatrowego dla globalnego przemysłu morskiego. Rozwiązanie żagla rotorowego Norsepower jest w pełni zautomatyzowane i wykrywa, kiedy wiatr jest wystarczająco silny, aby zapewnić oszczędności paliwa i emisji, w którym to momencie automatycznie rozpoczyna on  pracę.

Jak informowaliśmy, do tej pory Norsepower zakończyło sześć instalacji, w tym instalację pięciu żagli z uchylnym rotorem na masowcu.

Według dyrektora generalnego Norsepower, Tuomas Riski, partnerstwo to pomoże w szybkiej optymalizacji operacji dla armatorów i stoczni opracowujących kompletne rozwiązania w miarę nasilania się presji na dekarbonizację przemysłu żeglugowego.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 40250,00 $ tona -1,71% 26 lis
 Cynk 3330,00 $ tona -2,94% 26 lis
 Aluminium 2618,00 $ tona -4,45% 26 lis
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.