• <

Wynik wyszukiwania - "rotor" - Wiadomości

Podpisano umowę dt. budowy multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego w Porcie Szczecin

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. podpisał umowę o dofinansowanie dla projektu pt. „Budowa multimodalnego kolejowego węzła przeładunkowego na Półwyspie Ostrów Grabowski w Porcie Szczecińskim”. Dofinansowanie uzyskano w ramach konkursu CEF Transport: Adaptacja sieci TEN-T do podwójnego zastosowania cywilnego i obronnego. Całkowita wartość projektu wynosi 8,7 mln euro, dofinansowywanie wyniesie 4,3 mln euro.
10.05.2024

W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji

We francuskim Lorient odbyła się 15 kwietnia ceremonia położenia stępki pod przyszły HS Formion (F-603). To trzecia, przeznaczona dla Grecji fregata serii FDI HN, która ma wzmocnić morski potencjał kraju.
23.04.2024

Nietypowy transport we francuskiej stoczni. Tak powstaje kolejna fregata dla sił morskich Grecji

W stoczni Naval Group w Lorient trwa budowa fregaty Nearchos (F-602). 4 kwietnia odbył się wyjątkowy transport elementu nadbudówki, który w przyszłości będzie tworzył antenomaszt okrętu. Budowa jednostki trwa od 2022 roku, a przekazanie zamawiającemu jest zaplanowane na końcówkę 2025 roku.
09.04.2024

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
13.02.2024

LDA i Norsepower łączą siły w transporcie dużych komponentów samolotów Airbus

Francuski armator Louis Dreyfus Armateurs SAS (LDA) i fiński producent żagli mechanicznych Norsepower Oy Ltd ogłosiły, że technologia Norsepower Rotor Sail™ zostanie zainstalowana na nowej niskoemisyjnej flocie RoRo, która będzie czarterowana przez firmę Airbus.
11.02.2024

Rekordowe zamówienia na eko statki. Porty morskie pod presją modernizowanych flot

Dekarbonizacja floty rozpędza się wraz z zamówieniami na nowe statki. I choć to w stoczniach europejskich powstaje wiele innowacyjnych konstrukcji, beneficjentami wydatków armatorów na dekarbonizację flot są stocznie azjatyckie. Głównie to chińskie i koreańskie, które otrzymują na tacy nowe technologie. Porty morskie muszą wciąż inwestować w obsługę statków zasilanych energią z nabrzeża i bunkrowanych paliwami alternatywnymi.
28.01.2024

Żegluga w 2024 bez kompasu (moralnego). Niepewny scenariusz dla żeglugi liniowej i terminali kontenerowych

Nie czarny piątek, nie czarny tydzień, a nawet nie miesiąc, lecz czarny rok szykuje się w transporcie kontenerowym. I to nie jeden. Taki wniosek wynika z najnowszych informacji firm analitycznych i zapowiedzi niektórych operatorów. Klienci Xeneta pytają wprost: Czy żegluga morska straciła swój kompas moralny?
22.11.2023

Zainstalowano pierwszą turbinę morskiej farmy wiatrowej South Fork, która zasili Nowy Jork

Pierwszy z 12 generatorów turbin wiatrowych Siemens Gamesa dla morskiej farmy wiatrowej South Fork został 20 listopada br. postawiony na miejscu przeznaczenia przez zespół budowniczych na miejscu realizacji projektu, 55 mil od Montauk w stanie Nowy Jork.
21.11.2023

To będzie największe przedsięwzięcie w zakresie instalacji nowoczesnego ożaglowania na statku. Czegoś takiego jeszcze nie było

Brazylijski gigant górniczy Vale S.A. ogłosił, że zainstaluje pięć żagli Rotor Sails od firmy Anemoi Marine Technologies Ltd., jednego z wiodących na świecie dostawców technologii napędu wspomaganego wiatrem dla statków komercyjnych. Znajdzie się on na statku statku typu valemax o wyporności 400 000 ton, należącego do omańskiego armatora Asyad.
08.11.2023

Naval Group zwodował fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji, przyszły HS Kimon

W stoczni Naval Group w DCNS Lorient odbyła się 4 października 2023 roku ceremonia wodowania kadłuba najnowszego okrętu dla greckich sił morskich. To pierwsza z zaplanowanych trzech jednostek, która ma wzmocnić potencjał sił morskich tego śródziemnomorskiego państwa.
06.10.2023

Biopaliwo na bilety (promowe). Innowacje na i pod pokładami promów

Pasażerowie fińscy korzystający z transportu morskiego po raz drugi z rzędu uznali Viking Line za najbardziej zrównoważoną firmę żeglugową obsługującą połączenia między Finlandią a Szwecją. Prawie połowa osób, które wypełniły ankietę, wybierze w przyszłości jeszcze bardziej przyjazne dla klimatu środki transportu, a dwie trzecie są gotowe dopłacić do biletu, aby zmniejszyć niekorzystny wpływ statku na środowisko – wynika z najnowszego badania EPSI linii promowych Passenger Transport Ferries 2023.
17.09.2023

Zielona rewolucja w shippingu nabiera tempa. 6,5 tys. statków na paliwa alternatywne w 2025 r.

Badanie Clarksons Green Technology Tracker z maja wskazuje, że armatorzy przeznaczyli znaczną kwotę inwestycji tonażowych w niskoemisyjne technologie. Statki z silnikami przystosowanymi do stosowania dwóch lub trzech rodzajów paliw są coraz powszechniej zamawiane przez operatorów i stanowią obecnie 48% całkowitego portfela zamówień. Oznacza to, że operatorzy wprowadzą w najbliższym czasie na rynek 843 statki z instalacjami LNG – wyliczyli dokładnie eksperci Clarksons.
05.09.2023

Ørsted rozpoczyna budowę 2 nowych farm wiatrowych na Morzu Północnym

Aktualnie Ørsted realizuje projekt budowy 2 nowych farm wiatrowych na Morzu Północnym. Przygotowane już fundamenty dla Gode Wind 3 oraz Riffgrund 3 wyznaczają pierwszy etap tego przedsięwzięcia. Docelowo obie farmy będą dostarczać łączną moc 1,1 gigawata mocy już od 2025 r.
15.08.2023

Napęd wiatrowy na statkach handlowych. Szansa dla polskich stoczni remontowych

Sukcesem zakończył się Projekt EU Wind Assisted Ship Propulsion (WASP). Projekt WASP (statku z napędem wspomaganym wiatrem) został sfinansowany kwotą 5,4 mln euro z programu Interreg North Sea Europe, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
04.07.2023

MARPOL ma 50 lat i wiele do zrobienia. Prawo nie nadąża za praktyką i nowymi technologiami [XI Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego]

XI Ogólnopolska Konferencja Prawa Morskiego za temat przewodni obrała sobie problem zapobiegania zanieczyszczaniom morza przez statki w kontekście funkcjonowania 50 lat MARPOL – konwencji wciąż modyfikowanej, ale nie uwzględniającej wielu nowych zagrożeń i wciąż uzupełnianej o nowe regulacje. W kwietniowej konferencji wzięli udział przedstawiciele nauki i biznesu, firm ubezpieczeniowych i kancelarii prawnych, co znakomicie wzbogaciło dyskusję i podniosło wielokrotnie jej temperaturę podczas paneli tematycznych.
02.05.2023

Deltamarin uczestniczy w projekcie konwersji żaglowej dla jednostek firmy Socatra

Deltamarin i Socatra podpisały umowę na podstawowy pakiet projektowy dotyczący konwersji w celu zainstalowania dwóch żagli rotorowych Norsepower na pokładzie statku dostarczającego chemikalia o nośności 50 000 dwt.
31.01.2023

Thialf instaluje pierwszą turbinę V174-9,5 MW na MFW Arcadis Ost 1 przy użyciu innowacyjnej metody RNA [ZDJĘCIA]

Pierwsza z 27 turbin wiatrowych V174-9,5 MW firmy Vestas, które zostaną zainstalowane na morskiej farmie wiatrowej Arcadis Ost 1 na Morzu Bałtyckim, jest już w górze.
27.11.2022

StoGda ma 25 lat. Projektuje światowej klasy jack-upy, buduje świadomość ekologiczną kolejnego pokolenia inżynierów

Historia StoGdy sięga 1997 roku, do momentu likwidacji Stoczni Gdańskiej. Decyzję o założeniu biura projektującego obiekty pływające podjęli byli pracownicy stoczni: Adam Świst, Tadeusz Kuczkowski, Marian Urban oraz Henryk Krause, którzy w kwietniu 1997 roku zarejestrowali firmę o nazwie StoGda Ship Design & Engineering sp. z o. o.
05.06.2022

Całe turbiny wiatrowe wytwarzane pod jednym dachem. Siemens Gamesa otwiera zintegrowaną fabrykę

Siemens Gamesa otwiera pierwszą na świecie zintegrowaną fabrykę turbin wiatrowych. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii wszystkie komponenty turbin dla morskich farm wiatrowych będą powstawały pod jednym dachem.
04.04.2022

Siemens Gamesa dostawcą turbin na pierwsze polskie, morskie farmy wiatrowe MFW Baltyk II i MFW Baltyk III

Podpisano dwie warunkowe umowy na dostawę turbin, które zostaną zainstalowane na morskich farmach wiatrowych MFW Baltyk II i MFW Baltyk III pomiędzy Siemens Gamesa a Equinorem i Polenergią. Na farmach o łącznej mocy 1,44 GW pracować będą turbiny SG 14-236 DD.
22.02.2022

Fit For 55 w Gdyni. Refleksje po konferencji. Nie zapomnijmy o efektywności ekonomicznej

Na konferencji PRS i Uniwersytetu Morskiego dotyczącej Fit For 55, w ostatnim panelu zwrócono uwagę na efektywność układów napędowych, a także efektywność energetyczną. Problem dotyczy praktycznie całej branży transportu morskiego, na co zwraca uwagę w najnowszym opracowaniu Joey Daly, analityk Vessel Value.
11.02.2022

Hybryda z żaglami wyrusza na Morze Północne. Polskie stocznie są gotowe do realizacji takich zleceń

Na morze wyruszył kolejny statek, w którym napęd tradycyjny wspomagany jest przez siłę wiatru. Przebudowę jednostki wykonano w stoczni pod Rotterdamem. W polskich stoczniach bez problemów można by również zrealizować taki projekt.
30.01.2022

Ruszyła produkcja gondoli wiatrowych 11 MW dla morskiej farmy wiatrowej Hollandse Kust Zuid

Hiszpański producent Siemens Gamesa rozpoczął seryjną produkcję morskiej turbiny wiatrowej SG 11.0-200 DD o mocy 11 MW. Pierwsza gondola opuściła halę fabryczną w Cuxhaven w północnych Niemczech 14 stycznia 2022 roku. Turbiny posłużą produkcji energii na terenie farmy morskiej Hollandse Kust Zuid.
27.01.2022

PGE i Ørsted poszukują wykonawcy projektu budowlanego dla Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica

PGE i Ørsted rozpoczęły przetarg na przygotowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla dwóch etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica tj. Baltica 3 o mocy ok. 1045 MW i Baltica 2 o mocy ok. 1500 MW.
17.01.2022

Siemens Gamesa zainstaluje w Niemczech pierwsze morskie turbiny o mocy jednostkowej 11 MW

Siemens Gamesa dostarczy turbiny o mocy 11 MW każda do realizowanej przez Ørsted morskiej farmy wiatrowej Gode Wind 3 o mocy 242 MW. Będzie to pierwsza instalacja tych turbin na wodach niemieckich. Projekt jest realizowany na Morzu Północnym, 40 km na północ od wyspy Norderney przy granicy niemiecko-holenderskiej.
25.12.2021

Kongsberg i Norsepower łączą siły w celu integracji rotora wirnikowego w przemyśle morskim

Norweski Kongsberg Maritime (KM) i fińskie Norsepower podpisały list intencyjny, aby ułatwić integrację pomocniczego napędu wiatrowego z nowymi i istniejącymi statkami na różnych rynkach morskich.
25.11.2021

Rotorowiec Copenhagen w Remontowej

Gdańska Stocznia Remontowa po raz pierwszy wykona prace na statku wyposażonym w wirnik Rotor Sails, czyli tak zwanym rotorowcu. Prom Copenhagen jest już w stoczni.
12.11.2021

Scandlines: Kolejny prom hybrydowy zostanie wyposażony w rotor Norsepower

Po udanej instalacji żagla rotorowego Norsepower na promie hybrydowym M/V Copenhagen w 2020 roku, duński operator promowy Scandlines przygotował siostrzany prom M/V Berlin do takiej samej operacji.
19.10.2021

Masowiec VLOC Sea Zhoushan największym statkiem z Rotor Sails

Norsepower z siedzibą w Finlandii ogłosił instalację pięciu pędników wiatrowych Rotor Sails na pokładzie nowo zbudowanego bardzo dużego statku typu VLOC, budowanego w Chinach.
14.05.2021

Pomyślne zakończenie testów technologii Rotor Sail na promie MS Viking Grace

Fińska firma technologiczna Norsepower zakończyła testy żagli wirnikowych zainstalowanych na pokładzie Viking Grace w 2018 roku.
27.04.2021

Decyzja środowiskowa a Morska Farma Wiatrowa

W poprzednim artykule przedstawiającym problematykę wpływu lokalizacji morskich farm wiatrowych na bezpieczeństwo na Morzu Bałtyckim podkreślono doniosłe konsekwencje wyboru lokalizacji inwestycji energetycznej, nie tylko z punktu widzenia obronności czy ochrony granicy państwowej na morzu, lecz również bezpieczeństwa nawigacyjnego.
09.04.2021

Oldendorff Carriers realizuje projekt napędu wiatrowego do masowców

Oldendorff Carriers (OC) to firma, która w bieżącym roku obchodzi 100-lecie działalności. Niedawno wraz z Anemoi Marine Technologies (Anemoi), Lloyd's Register (LR) i Shanghai Merchant Ship Design and Research Institute (SDARI), podpisali wspólny projekt rozwojowy (JDP) z w celu opracowania dla masowców napędu wspomaganego.
02.03.2021

Norsepower: Pierwsze na świecie dwa rotory Flettnera zainstalowano na jednostce RoRo [wideo]

Firma Norsepower zakończyła instalację dwóch 35-metrów rotorów Flettnera na statku RoRo należącym do Sea-Cargo – dostawcy usług logistycznych na rynku Morza Północnego.
03.02.2021

Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o brexicie, który niektórym przyniósł... gigantyczne wzrosty

W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie Promy SKAT informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o olbrzymich wzrostach, które osiąga port w Rosslare. Po brexicie wielu operatorów wzmocniło lub zainicjowało tam swoją działalność.
28.01.2021

Zobacz Eclipse – pływającą fortecę Romana Abramowicza

Należący do rosyjskiego oligarchy, Romana Abramowicza, Eclipse nie jest już największym jachtem na świecie. Wybudowany w 2009 roku statek wciąż jednak robi wrażenie. Za swoje cacko Rosjanin zapłacił 340 mln euro.
14.11.2020

Przegląd promowy: podsumowanie tygodnia a w nim m.in. o wspólnych planach Unity Line i PŻB. Powstanie jedna firma?

W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o planach utworzenia wspólnej spółki przez dwóch polskich armatorów oraz o zwodowaniu kolejnego gigantycznego promu dla Grimaldi Lines.
25.08.2020

Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swojej jednostce

Fińska firma Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swoim statku ro-ro.
29.06.2020

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin

Najnowsza instalacja żagla rotorowego na promie Scandlines ukończona w kilka godzin czyni go jednym z najbardziej energooszczędnych promów na świecie. Duży, 30-metrowy Rotor Sail zmniejszy emisje statku o około 4-5%.
26.05.2020

ABB: Dobre wiatry dla wiatraków

Luty był rekordowym miesiącem dla elektrowni wiatrowych, ale niewykorzystany potencjał jest ogromny. Gdy lądowa energetyka wiatrowa czeka na zmianę tzw. ustawy odległościowej, sektor OZE z nadzieją zerka w stronę wybrzeża. W perspektywie dwóch dekad będziemy mogli mówić o ponad 10 GW energii generowanej na polskim morzu, ale potencjał Bałtyku jest dwa razy większy.
12.03.2020

Futurystyczny E-Ship 1 po raz pierwszy w Polsce

Nie lada gratka dla shipspotterów i miłośników statków. Dziś rano, do portu w Świnoujściu przybył charakterystyczny rotorowiec E-Ship 1. To jego pierwsza wizyta w naszym kraju.
04.02.2020

W Nowy Rok z zieloną energią. Unia Europejska nie szczędzi grosza na proekologiczne projekty

Kolejny rok będzie obfitował w kolejne ekologiczne inwestycje. Znaczące środki na rozwój zielonych technologii przeznaczy znów Unia Europejska. Konkretne środki zostaną przekazane m.in. na rozwiązania wykorzystujące siłę wiatru do wspierania żeglugi.
03.01.2020

Norsepower zakończył projekt stworzenia energooszczędnego tankowca VLCC

Norsepower, fiński dostawca pomocniczych systemów napędu na wiatr dla statków, ukończył wspólny projekt z chińskim Szanghajskim Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) w celu opracowania energooszczędnego dwupaliwowego tankowca VLCC o nośności 300 000 dwt.
04.12.2019

W stoczni Remontowa zakończył się remont promu Copenhagen

Proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie na promie Copenhagen coraz bliżej. W zeszłym tygodniu, w Gdańskiej Stoczni Remontowa zakończył się remont jednostki niezbędny do przeprowadzenia modernizacji. Samo urządzenie (rotor) zostanie zamontowane na promie w II kwartale 2020 roku.
17.11.2019

Rotory Flettnera dostarczają ogromne oszczędności paliwa

Firma Norsepower ogłosiła w tym tygodniu, że próba zaawansowanych wirników Flettner na pokładzie tankowca przyniosła wyjątkowe wyniki: zmniejszenie zużycia paliwa o 8,2 procent od września 2018 do września 2019 roku. Wynik mieści się w przewidywanym zakresie 7-10 procent oszczędności zużycia paliwa, których Norsepower spodziewał się na początku próby.
27.10.2019

Wärtsilä i Norsepower połączyły siły nad rozwojem systemów napędu wiatrowego dla żeglugi

Fińska grupa technologiczna Wärtsilä podpisały umowę o współpracy z rodzimą firmą Norsepower, dostawcą systemów napędu wiatrowego dla żeglugi.
14.10.2019

Popularne wśród armatorów ekologiczne rozwiązanie ze wsparciem koncernów paliwowych

Coraz popularniejsze wśród przewoźników promowych rotory, produkowane przez fiński koncern Norsepower, będą rozwijane dzięki wsparciu koncernów paliwowych. Firmy reprezentujące tę branżę kładą coraz większy nacisk na rozwój zielonych technologii.
30.09.2019

Tian Hui w Porcie Gdynia. Zakończył się rekordowy rozładunek elementów turbin wiatrowych (foto, wideo)

Aż 115 elementów turbin wiatrowych przywiózł do Gdyni z Chin statek Tian Hui. To rekordowa liczba w historii Portu Gdynia. Rozładunek jednostki zakończył się w nocy z niedzieli na poniedziałek w BCT – Bałtyckim Terminalu Kontenerowym. Za obsługę agencyjną staku odpowiedzialna była Morska Agencja Gdynia.
30.09.2019

Scandlines jeszcze bardziej ekologiczny. Prom Copenhagen z innowacyjnym systemem

Kolejny przewoźnik stawia na rotory. To proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie pojawi się teraz na jednostce należącej do firmy Scandlines.
15.08.2019

W DCT Gdańsk jeszcze w tym roku rozpoczną pracę nowoczesne suwnice RMG (foto, wideo)

DCT Gdańsk dynamicznie się rozwija. W poniedziałek z Chin do terminalu przypłynęły nowe suwnice RMG. Ich transport i montaż na terenie DCT Gdańsk wykonuje PZT – Portowy Zakład Techniczny. Nowoczesne urządzenia rozpoczną pracę jeszcze w tym roku.
26.07.2019

Testy żagla wirnikowego na promie Viking Grace

Viking Line weryfikuje opłacalność ubiegłorocznych inwestycji. Według danych fińskiego dziennika „Turun Sanomat” przedsiębiorstwo nie jest jeszcze pewne, czy instalacja nowoczesnego rotora na pokładzie jednego z promów przyczyni się do oszczędności paliwa.
30.05.2019

Viking Line miał twardy orzech do zgryzienia. O pomoc poprosił pasażerów

Viking Line już wkrótce ogłosi nazwę swojego nowego promu. Firma właśnie zamknęła głosowanie na jego imię, a w ciągu tygodnia ogłosi wyniki plebiscytu.
21.05.2019

Viking Line starannie przygotowuje się na wdrożenie nowego promu

W 2021 r. we flocie Viking Line pojawi się nowy prom. Firma już dziś poważne przygotowuje się na tę chwilę. Jednym z ważnych elementów całego procesu będzie wybór nazwy dla nowoczesnego statku.
23.04.2019

Polenergia planuje realizację trzeciego projektu elektrowni wiatrowej na Bałtyku

Polenergia, największa polska prywatna, pionowo zintegrowana grupa energetyczna, podpisała przedwstępną umowę zbycia 50 proc. udziałów w spółce zależnej Polenergia Bałtyk I, realizującej budowę morskiej farmy wiatrowej o mocy do 1560 MW. Umowa została zawarta z Grupą Equinor.
21.12.2018

Nowy prom dla Viking Line już za dwa lata. Budowa właśnie się rozpoczęła

W chińskiej stoczni Xiamen Shipbuilding rozpoczęła się budowa nowego promu dla Viking Line. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, pasażerowie będą mogli skorzystać z nowoczesnej jednostki w 2021 r.
05.09.2018

Ogromne plany inwestycyjne Polskiej Żeglugi Morskiej (wideo)

Ujawnione wczoraj plany inwestycyjne PŻM robią wrażenie. Obejmują bowiem super-ekologiczne, nowoczesne cztery promy, zbiornikowiec bunkrowy a także 15 innowacyjnych masowców. Wszystkie jednostki mają być napędzane LNG.
18.05.2018

Pierwszy prom z napędem wspomaganym siłą wiatru

Jak poinformował w oficjalnym komunikacie fiński operator promowy Viking Line - zakończyła się właśnie przebudowa Viking Grace, pierwszego w historii promu pasażersko - samochodowego ze wspomaganiem systemu napędowego przez aerodynamiczne wirniki napędzane siłą wiatru.
13.04.2018

Polenergia i Statoil zamierzają wspólnie zbudować farmy wiatrowe na Bałtyku

Polenergia z Kulczyk Investments podpisała z Statoil przedwstępną umowę o sprzedaży tej firmie 50 proc. udziałów w swoich spółkach, które mają budować morskie farmy wiatrowe o mocy 1200 MW na Bałtyku - poinformowała w poniedziałek Polenergia.
05.03.2018

Dobre perspektywy dla morskiej energetyki wiatrowej (foto, wideo)

Rozmawiamy z wieloma klientami i perspektywy są całkiem dobre, tak jak są dobre dla całego segmentu morskiej energetyki wiatrowej – powiedział w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Andrzej Czech, prezes ST3 Offshore. Podkreślił, że szczecińska ST3 Offshore to najnowsza i najnowocześniejsza tego typu fabryka w Europie. Obecnie trwa tam realizacja głównego kontraktu dla duńskiego koncernu energetycznego Ørsted. Olbrzymie fundamenty kratownicowe trafią na morską farmę wiatrową Borkum Riffgrund 2 zlokalizowaną na Morzu Północnym.
05.03.2018

Szczecin: Fundamenty do morskiej farmy wiatrowej popłynęły do Niemiec

Trzy fundamenty kratownicowe (jackety) szczecińskiego producenta ST3 Offshore popłynęły barką na Morze Północne. Posłużą za podstawę największych turbin wiatrowych na niemieckich wodach.
23.02.2018

Wszystkie trzy jackety ST3 Offshore gotowe do transportu

Zakończył się proces załadunku fundamentów kratownicowych szczecińskiego producenta ST3 Offshore dla duńskiego koncernu energetycznego Ørsted. Odpłynięcie barki planowane jest na najbliższy piątek.
22.02.2018

Jackety z drugiego kontraktu ST3Offshore wędrują do klienta (foto)

Trwa proces pierwszego załadunku gotowych fundamentów kratownicowych dla Orsted (ex DONG Energy). Operacja przebiega pomyślnie – na barce zostały posadowione dwa z trzech jacektów. Jeśli pogoda pozwoli, wszystkie trzy konstrukcje powinny być gotowe do transportu w połowie tygodnia.
19.02.2018

Szczecin: Nowy symulator tonącego helikoptera

Działa pierwszy w Polsce cywilny symulator tonącego helikoptera. Szkolić się na nim mogą np. pracownicy platform wiertniczych, którzy do pracy latają śmigłowcami. Do tej pory symulatory tego typu dostępne były w wojsku. Cywilne urządzenie jest w Szczecinie.
07.02.2018

Największy Rotortug na świecie ochrzczony!

W czwartek, 18 stycznia, odbyła się ceremonia nadania imienia największemu Rotortugowi, ART 100-46 RT Raven. Statek będzie obsługiwany przez KT Maritime Services Australia Pty Ltd z siedzibą w Perth.
29.01.2018

Pomorskie: Od 2023 r. szybciej i wygodniej koleją z Gdyni do Słupska

Dzięki modernizacji ponad 100 km linii kolejowej z Gdyni do Słupska od 2023 r. podróże na tej trasie będą krótsze o 15 minut, chociaż przybędzie pięć przystanków, oraz bezpieczniejsze. Budowa m.in. drugiego toru oraz elektryfikacja linii ma kosztować 2 mld zł.
19.01.2018

Europa wzbogaciła się o ponad 6 GW czystej energii

W pierwszej połowie tego roku w Europie przyłączono nowe farmy wiatrowe o mocy 6,1 GW. Na ten wynik złożyły się inwestycje w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. Polska wynik był stosunkowo mały, przyłączono bowiem tam tylko kilka turbin.
29.07.2017

Polska Grupa Zbrojeniowa i Bell Helicopter zacieśniają współpracę w zakresie śmigłowców

Polska Grupa Zbrojeniowa S.A. oraz Bell Helicopter z grupy Textron 18 lipca podpisały list intencyjny o współpracy w zakresie platform, m.in. śmigłowca wielozadaniowego UH-1Y Venom. To kolejny krok w stronę zacieśnienia wzajemnych relacji biznesowych pomiędzy Polską Grupą Zbrojeniową i Bell Helicopter po tym, gdy w grudniu 2016 r. został podpisany listy intencyjny o kooperacji dotyczącej śmigłowca szturmowego AH-1Z Viper.
18.07.2017

Polenergia szuka inwestorów dla farm wiatrowych na Bałtyku

Polenergia będzie szukać inwestorów zainteresowanych ich projektami morskich farm wiatrowych. Wśród nich mogą znaleźć się nawet największe europejskiej firmy z sektora energetyki. Do sprzedaży części udziałów w projektach Polenergii może dojść jeszcze w tym roku.
15.07.2017

Środkowoeuropejski patchwork

Polska położona jest w samym środku Europy, gdzie krzyżują się szlaki transportowe wschód–zachód i północ-południe, ale fakt ten jakby nie w pełni dociera do świadomości ekip rządzących. W takiej Austrii, na przykład, również kraju środkowoeuropejskim, od 15 już lat funkcjonuje transportowy master plan, czyli długoterminowy program rozwoju infrastruktury transportowej: ekspresowych dróg, sieci kolejowej, dróg wodnych itd.
29.05.2017

Polenergia uzyskała decyzję środowiskową dla drugiej farmy wiatrowej na Bałtyku

Grupa Polenergia uzyskała decyzję środowiskową dla – drugiej już - farmy wiatrowej, które chce zbudować na Bałtyku. Na początku obie mają liczyć w sumie 120 turbin o łącznej mocy do 1200 MW. Budowa może ruszyć w 2019 r. Będą to pierwsze polskie morskie farmy wiatrowe.
25.04.2017

Viking Line ma powody do świętowania

Przedstawiciele firmy Viking Line nie kryją zadowolenia. Wszystko za sprawą promu Viking Grace. Jeden z najnowocześniejszych promów, które pływają po Morzu Bałtyckim, przewiózł już 5 milionów pasażerów.
28.03.2017

Nowoczesny holownik ze stoczni Safe wypłynął z Gdańska

Holownik Rotor Tug Art 80-32 w sobotę wypłynął z Gdańska. Jego portem docelowym jest baza Royal Navy w Wielkiej Brytanii. Jednostka powstała w stoczni Safe.
19.02.2017

Nowoczesny holownik ze stoczni Safe już gotowy (foto, wideo)

Holownik Rotor Tug Art 80-32 gotowy do pracy. W pełni wyposażona jednostka została przekazana armatorowi. W tym tygodniu SD Tempest wypłynie z Gdańska.
12.02.2017

Viking Grace będzie pierwszym na świecie promem napędzanym LNG oraz energią wiatrową

Należący do Viking Line prom Viking Grace przejdzie niezwykłą modernizację. Firma poinformowała właśnie o podpisaniu umowy, na mocy której flagowa jednostka należąca do operatora zostanie dostosowana do zasilania energią wiatrową.
26.01.2017

Viking Grace przeciera nowe szlaki

Należący do Viking Line prom Viking Grace przejdzie niezwykłą modernizację. Firma poinformowała właśnie o podpisaniu umowy, na mocy której flagowa jednostka należąca do operatora zostanie dostosowana do zasilania energią wiatrową.
26.01.2017

Nowoczesny kadłub zwodowany w stoczni Safe w Gdańsku

Kolejne wodowanie w stoczni Safe. Tym razem to częściowo wyposażony kadłub jednostki RSV 1735 dla stoczni Damen. Kadłub już w najbliższą sobotę zostanie przeholowany z Gdańska do Holandii. Tam stocznia Damen Shipyards Hardinxveld wykończy go, doposaży i przekaże armatotowi – Delta Marine.
28.09.2016

Kolejne wodowanie nowoczesnego holownika w stoczni Safe w Gdańsku (wideo)

Holownik Rotor Tug Art 80-32 to najnowsza zwodowana jednostka Zakładu Budowy Statków Safe z Gdańska. W pełni wyposażony statek popłynie do Holandii. To kolejny sukces polskiej stoczni na rynku zagranicznym.
18.09.2016

Offshore Wind - Logistics & Supplies 2016 - relacja z konferencji

Rozwój morskiej energentyki wiatrowej w Polsce budzi rosnące zainteresowanie przemysłu stoczniowego, a także przedsiębiorstw związanych z obróbką metali ciężkich. Tegoroczna konferencja Offshore Wind - Logistics & Supplies 2016, która została zorganizowana przez Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej, wzbudziła spore zainteresowanie branży i pokazała, że polskie firmy mogą mieć znaczący udział w realizacji polskich morskich farm wiatrowych.
14.09.2016

Pierwszą farmę wiatrową w Polsce wybuduje Polenergia S.A.

Pierwsza w Polsce decyzja środowiskowa dotycząca dla budowy Morskiej Farmy Wiatrowej Bałtyk Środkowy III została wydana. Jej beneficjentką jest spółka Polenergia S.A., największa polska prywatna grupa energetyczna, która uzyskała od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy Morskiej Farmy Wiatrowej Bałtyk Środkowy III.
07.08.2016

Marek Siemaszko: Mam nadzieję, że uda się w krótkim czasie polepszyć warunki dla całego naszego podmiotu, stoczni Safe i Alkoru

O konsolidacji stoczni Safe i Alkoru oraz o momentach przełomowych w funkcjonowaniu firmy i najważniejszych realizacjach rozmawiamy z prezesem spółki, Markiem Siemaszko.
12.12.2015

Niedługo ruszy budowa olbrzymiej morskiej farmy wiatrowej u polskich wybrzeży

Do 2022 roku ma powstać polska morska elektrownia wiatrowa na wysokości Łeby i Smołdzina. Projekt o nazwie Bałtyk Środkowy III zakłada budowę elektrowni o mocy 1200 MW, składającej się ze 120 turbin wiatrowych.
09.12.2015

Raport - polskie porty morskie w pierwszym półroczu 2014 roku

Pierwsza połowa 2014 roku zakończyła się dla największych portów morskich w Polsce pozytywnymi zmianami wielkości obrotów w stosunku do roku poprzedniego, co w efekcie pozwoliło na łączny wzrost wynoszący 10,4%. Najwięcej zyskały porty w Gdańsku (+1,39 mln ton) oraz w Gdyni (+1,16 mln ton). W przypadku portów Szczecina i Świnoujścia przyrost wyniósł 0,86 mln ton. Można jednocześnie wskazać, że osiągnięty łączny wynik (36,26 mln ton) jest rekordowym w historii polskich portów, a utrzymanie dotychczasowego poziomu przeładunk
22.10.2014

Jeden z pierwszych na świecie holowników o napędzie hybrydowym opuścił stocznię Safe

15 października stocznia Safe Co. Ltd przekazała klientowi, jeden z pierwszych na świecie, holowników o napędzie hybrydowym.
19.10.2014

Promy do Anglii: P&O wyczarteruje kolejny prom

Przedsiębiorstwa Bore Ltd i P&O Ferries podpisały umowę na wyczarterowanie kolejnego statku typu ro-ro w celu długoletniej współpracy na Morzu Północnym.
15.10.2014

Nowa bocznica w DCT Gdańsk otwarta

Ponad 700 tysięcy TEU rocznie, taką przepustowość ma nowo otwarta czterotorowa bocznica kolejowa w terminalu kontenerowym DCT Gdańsk S.A. Projekt, wart ponad 10 milionów złotych, niemal w połowie został zrealizowany ze środków unijnych. Uroczystej inauguracji bocznicy dokonał komisarz europejski ds. programowania finansowego i budżetu w KE Janusz Lewandowski.
22.05.2014

Zwodowano pierwszy holownik o napędzie hybrydowym w Polsce (foto, wideo)

W miniony piątek, 7 marca 2014 r., zakończyła się trwająca dwa dni z rzędu operacja wodowania holownika typu Rotor®Tug o napędzie hybrydowym. To pierwszy z dwóch takich holowników, jaki zostanie zwodowany w najbliższym czasie w kraju. Znajdą się one na pewno w pierwszej dziesiątce tego typu jednostek oddanych do użytku na świecie.
11.03.2014

Safe zbuduje ekologiczne holowniki na bazie holenderskich technologii

22 maja bieżącego roku gdańska stocznia Safe przy współudziale agencji Karat z Sopotu oraz stocznia Damen Hardinxveld podpisały umowę o wspólnej budowie dwóch specjalistycznych holowników, rotor tugów dla holenderskiego armatora, firmy Ko-Tug. Jak poinformował Gospodarkę Morską Jacek Małek, zastępca dyrektora Zakładu Budowy Statków Safe, kontrakt będzie dużym krokiem w stronę dołączenia stoczni Safe do grona producentów w pełni wyposażonych jednostek.
27.05.2013

Dziękujemy za wysłane grafiki.