PMK
Norsepower, fiński dostawca pomocniczych systemów napędu na wiatr dla statków, ukończył wspólny projekt z chińskim Szanghajskim Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) w celu opracowania energooszczędnego dwupaliwowego tankowca VLCC o nośności 300 000 dwt.
Projekt otrzymał zasadniczą aprobatę (AiP) od towarzystw klasyfikacyjnych Lloyd's Register i ABS. Oficjalne przekazanie certyfikatów odbyło się w czasie konferencji Marintec China w Szanghaju 4 grudnia, podczas której zaprezentowano projekty i specyfikacje statków.
W ramach projektu zainstalowano żagle wirnikowe Norsepower na tankowcu VLCC w celu poprawy wydajności paliwowej i zmniejszenia emisji.
Rozwiązanie Norsepower, które można zainstalować na nowych statkach lub istniejących jednostkach jest w pełni zautomatyzowane i wykrywa, gdy wiatr jest wystarczająco silny, aby zapewnić oszczędność paliwa. W tym momencie wirniki uruchamiają się automatycznie.
Oprócz VLCC, żagle rotorowe Norsepower zostały zainstalowane na trzech statkach, w tym M / S Estraden Bore, statku RoRo o pojemności 9700 ton, M / S Viking Grace, promie wycieczkowym zasilanym LNG oraz tankowcu Maersk Pelican o nośności 110 tys. dwt. Spowodowało to zmniejszenie ich emisji CO2 o około 5000 ton.
Norsepower rozpoczął także niedawno projekt dostawy żagla rotorowego na prom hybrydowy należący do duńskiej firmy żeglugowej Scandlines.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza