• <
nauta_2024

Norsepower zakończył projekt stworzenia energooszczędnego tankowca VLCC

PMK

04.12.2019 21:52 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Norsepower zakończył projekt stworzenia energooszczędnego tankowca VLCC

Partnerzy portalu

Norsepower zakończył projekt stworzenia energooszczędnego tankowca VLCC - GospodarkaMorska.pl

Norsepower, fiński dostawca pomocniczych systemów napędu na wiatr dla statków, ukończył wspólny projekt z chińskim Szanghajskim Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) w celu opracowania energooszczędnego dwupaliwowego tankowca VLCC o nośności 300 000 dwt.

Projekt otrzymał zasadniczą aprobatę (AiP) od towarzystw klasyfikacyjnych Lloyd's Register i ABS. Oficjalne przekazanie certyfikatów odbyło się w czasie konferencji Marintec China w Szanghaju 4 grudnia, podczas której zaprezentowano projekty i specyfikacje statków.

W ramach projektu zainstalowano żagle wirnikowe Norsepower na tankowcu VLCC w celu poprawy wydajności paliwowej i zmniejszenia emisji.

Rozwiązanie Norsepower, które można zainstalować na nowych statkach lub istniejących jednostkach jest w pełni zautomatyzowane i wykrywa, gdy wiatr jest wystarczająco silny, aby zapewnić oszczędność paliwa. W tym momencie wirniki uruchamiają się automatycznie.

Oprócz VLCC, żagle rotorowe Norsepower zostały zainstalowane na trzech statkach, w tym M / S Estraden Bore, statku RoRo o pojemności 9700 ton, M / S Viking Grace, promie wycieczkowym zasilanym LNG oraz tankowcu Maersk Pelican o nośności 110 tys. dwt. Spowodowało to zmniejszenie ich emisji CO2 o około 5000 ton.

Norsepower rozpoczął także niedawno projekt dostawy żagla rotorowego na prom hybrydowy należący do duńskiej firmy żeglugowej Scandlines.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.