• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Nowy hybrydowy wycieczkowiec zakończył próby morskie

PMK

04.12.2019 21:54 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nowy hybrydowy wycieczkowiec zakończył próby morskie

Partnerzy portalu

Nowy hybrydowy wycieczkowiec zakończył próby morskie - GospodarkaMorska.pl

Nowy wycieczkowiec ekspedycyjny z napędem hybrydowym na baterie zakończył próby morskie. Mowa o jednostce MS Fridtjof Nansen, w której budowie udział brała gdańska stocznia Montex Shipyard.

Wybudowany dla armatora MS Fridtjof Nansen jest wyposażony w zestaw dużych akumulatorów, a wraz z siostrzanym statkiem MS Roaldem Amundsenem są pierwszymi na świecie wycieczkowcami z napędem hybrydowym.

Statek ma zostać dostarczony do końca 2019 roku, na długo przed swoją pierwszą inauguracyjną podróżą z Hamburga na wybrzeże Norwegii.

Jak mówił Daniel Skjeldam, dyrektor generalny Hurtigruten: "Podczas gdy silniki pracują głównie na morskim oleju napędowym, zestaw akumulatorów statku pozwala na pracę wyłącznie na akumulatorach przez około 45 do 60 minut w idealnych warunkach".

Jednostka została wyposażona w rewolucyjny, zasilany bateryjnie hybrydowy układ napędowy. Montex Shipyard odegrał istotną rolę w tym projekcie, wykonał bowiem dwie sekcje denne, blok dziobowy, przednią cześć nadbudówki ze sterówką oraz sekcję rufową statku.

Firma Hurtigruten szacuje, że zestaw akumulatorów zmniejszy zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla o około 20 procent w porównaniu z sytuacją, w której statek używałby tylko zwykłego morskiego oleju napędowego.

Firma, która operuje liniami wycieczkowymi wzdłuż fiordów kraju i do Arktyki, zainspirowana została norweską flotą promów hybrydowych, a także rosnącą flotą samochodów elektrycznych. Technologia baterii do napędu statków znajduje się jeszcze we wczesnej fazie rozwoju, ponieważ niewiele portów zapewnia stacje do ładowania.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.