• <
ATC_CARGO_TOP

Viking Line starannie przygotowuje się na wdrożenie nowego promu

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Viking Line starannie przygotowuje się na wdrożenie nowego promu
Viking Line starannie przygotowuje się na wdrożenie nowego promu - GospodarkaMorska.pl

ew

W 2021 r. we flocie Viking Line pojawi się nowy prom. Firma już dziś poważne przygotowuje się na tę chwilę. Jednym z ważnych elementów całego procesu będzie wybór nazwy dla nowoczesnego statku.

Fiński armator już za dwa lata będzie korzystał z nowoczesnego i ekologicznego promu, który będzie eksploatowany na linii Turku–Mariehamn–Sztokholm. Przewoźnik zapowiedział, że będzie to wyjątkowy moment. Dlatego już dziś rozpoczął poszukiwania osoby, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie na włączenie promu do floty armatora. Jej zadaniem będzie zaprezentowanie w oryginalny sposób nowych możliwości, jakie przyniesie jednostka.

„Zadanie ma charakter kreatywny. To wyzwanie, które wypełnione będzie możliwościami rozwoju. Jeśli twoja ciekawość osiągnęła wyżyny i zastanawiasz się, jak to jest współpracować z jedną z najbardziej innowacyjnych firm w branży podróżniczej, wyślij nam swoją aplikację. Dajemy unikatową możliwość przyłączenia się do Viking Line i wzięcia udziału w tworzeniu konceptu podróżowania po Bałtyku w nowej dekadzie” - powiedział Gustaf Eklund z Viking Line.

Zatrudnienie właściwej osoby, która weźmie na siebie ciężar odpowiedzialności za przygotowanie gruntu pod wdrożenie nowego promu, nie jest jedynym zadaniem przed jakim stoi Viking Line. Armator poinformował też o rozpoczęciu otwartego konkursu, w ramach którego wyłoniona zostanie nazwa dla statku. Główną nagrodą w tej rywalizacji jest udział w dziewiczym rejsie nowego promu.

Nowoczesny statek dla Viking Line powstaje w zakładach Xiamen w Chinach. Jednostka, która będzie pływać pomiędzy Finlandią a Szwecją będzie mogła przyjąć na pokład 2800 pasażerów. Dysponować będzie linią ładunkową o długości 1500 metrów. Prom będzie zasilany paliwem LNG, a dodatkowo będzie wspomagany siłą wiatru. Wszystko dzięki zastosowaniu rotorów. Wyprodukowany przez firmę Norsepower element statku pozwali na wykorzystanie tzw. efektu Magnusa. Rotor funkcjonuje dzięki wykorzystaniu siły wiatru i wytworzeniu różnicy ciśnień. W ten sposób produkowana jest siła napędowa, która pozwala na poruszanie statku.

Inwestycja związana z budową 218-metrowej jednostki pochłonie blisko 200 milionów euro.

Źródło:
promyskat.pl
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33060,00 $ tona 0,46% 11 cze
 Cynk 3011,00 $ tona 1,55% 11 cze
 Aluminium 2490,00 $ tona 0,81% 11 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.