• <

W stoczni Remontowa zakończył się remont promu Copenhagen

Strona główna Stocznie, offshore W stoczni Remontowa zakończył się remont promu Copenhagen
W stoczni Remontowa zakończył się remont promu Copenhagen - GospodarkaMorska.pl

ew

17.11.2019 Źródło: własne

Proekologiczne i pozwalające na oszczędności rozwiązanie na promie Copenhagen coraz bliżej. W zeszłym tygodniu, w Gdańskiej Stoczni Remontowa zakończył się remont jednostki niezbędny do przeprowadzenia modernizacji. Samo urządzenie (rotor) zostanie zamontowane na promie w II kwartale 2020 roku.

Scandlines to kolejny przewoźnik, który stawia na rotory. To nowoczesne rozwiązanie wykorzystuje tzw. efekt Magnusa. Dzięki sile wiatru i wytworzeniu różnicy ciśnień, produkowana jest siła napędowa, która pozwala na poruszanie statku. Przy korzystnych warunkach wiatrowych dostarcza on moc niezbędną do utrzymania prędkości. System jest kompatybilny z innymi technologiami, które mają wpływ na ograniczenie poziomu emisji. Urządzenie, które pojawi się na statku należącym do Scandlines, będzie miało 30 metrów wysokości i 5 metrów średnicy. Dostarczony przez firmę Norsepower rotor pozwoli na korzystanie z energii wiatrowej w czasie wykonywanych przez prom operacji.

Przypomnijmy, że pierwszym promem, który wykorzystuje paliwo LNG oraz energię wiatrową jest Viking Grace należący do Viking Line. Prom został wyposażony w rozwiązanie Norsepower Rotor Sail Solution, które może być stosowane zarówno na nowo budowanych statkach, jak i tych, które znajdują się już w eksploatacji. Na Viking Grace znalazł się rotor średniej wielkości. Układ wirujących cylindrów ma 24 metry wysokości i średnicę 4 metrów. Jest to w pełni zautomatyzowane rozwiązanie. Gdy tylko czujniki wykryją, iż siła wiatru jest wystarczająca, aby wspomagając system napędowy promu i wygenerować oszczędności na paliwie - automatycznie się włączą. Natomiast w przypadku zmiany kierunku, siły wiatru lub zaistnienia innych niekorzystnych czynników, praca wirnika zostaje zatrzymana.

Wyremontowany w stoczni Remontowa prom Copenhagen może zabrać na pokład 1300 pasażerów. Zmieści się na nim 96 pojazdów ciężarowych lub 460 pojazdów osobowych. Prom łączy Niemcy i Danię, obsługując linie Rostock-Gedser.

Źródło:
własne
 Ropa brent 42,84 $ baryłka  1,49% 21:55
 Cyna 17080,00 $ tona -2,15% 10 lip
 Cynk 2145,00 $ tona 0,61% 10 lip
 Aluminium 1639,00 $ tona -1,21% 10 lip
 Pallad 1988,20 $ uncja  -0,59% 21:54
 Platyna 840,80 $ uncja  -0,94% 21:55
 Srebro 19,64 $ uncja  0,98% 21:55
 Złoto 1811,85 $ uncja  0,39% 21:55

Dziękujemy za wysłane grafiki.