• <
BOTA_TECHNIK_MEGA

Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swojej jednostce

29.06.2020 22:37
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swojej jednostce
Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swojej jednostce - GospodarkaMorska.pl

Fińska firma Norsepower zainstaluje dwa przechylone rotory Flettnera na swoim statku ro-ro.

Norsepower jest wiodącym dostawcą pomocniczych systemów napędu wiatru w sektorze żeglugi komercyjnej. Innowacyjny Rotor Sail firmy to zmodernizowana wersja rotora Flettnera, wirującego cylindra, który wykorzystuje efekt Magnusa do wykorzystania siły wiatru do pchnięcia statku.

Norsepower osiągnął teraz porozumienie w sprawie zainstalowania dwóch swoich największych Rotor Sail na pokładzie jednostki SC Connector, jednostki o tonażu 12 251 ton działających na Morzu Północnym. Umowa zapowiada instalację pierwszego na świecie odchylanego rotora Flettnera, zapewniając bardziej elastyczną platformę, która pozwoli statkowi nawigować pod mostami i liniami energetycznymi, które w innym przypadku byłyby niemożliwe. Według Norsepower Rotor Sails o wysokości 35 metrów i szerokości 5 metrów będą w razie potrzeby przechylać się do pozycji prawie poziomej.

Obecnie trwają przygotowania do modernizacji złącza SC, a instalacja planowana jest na czwarty kwartał 2020 r.

Norsepower przeanalizował trasy dla SC Connector i szacuje, że jego technologia byłaby w stanie osiągnąć redukcję emisji węgla o 25% dla tego statku.

Animację przedstawiającą działanie Rotor Sails znajdziemy poniżej:

- Cieszymy się, że możemy współpracować z SEA-CARGO, nie tylko dlatego, że chcą wykazać swoje zaangażowanie w maksymalizację siły napędowej wiatru w celu zmniejszenia emisji, ale także ich współpracę i innowację w zakresie realizacji Rotor Sails - powiedział Tuomas Riski, prezes Norsepower. - Rotor Sails są szczególnie odpowiednie dla statków Ro-Ro, a współpraca z SEA-CARGO w celu ich dostarczenia zapewnia elastyczne rozwiązanie, które pasuje do określonych wymagań statku.

- Przy rosnącym międzynarodowym nacisku na redukcję emisji CO2 i innych gazów / cząstek - zdolność wykorzystania wiatru do generowania energii, zmniejszenia zużycia paliwa i emisji jest naturalnym kolejnym krokiem dla branży transportu morskiego. Przy dobrych warunkach wiatrowych żaglowiec hybrydowy będzie utrzymywał normalną prędkość bez pomocy silników - dodał Ole Sævild, dyrektor zarządzający SEA-CARGO.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35965,00 $ tona 0,65% 30 lip
 Cynk 3039,00 $ tona 1,84% 30 lip
 Aluminium 2624,00 $ tona 2,66% 30 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.