PMK
Po kwietniowej udanej próbie biopaliw szwedzki armator tankowców, Stena Bulk, postanowił wprowadzić dla swoich klientów opcje transportu niskoemisyjnego.
Podczas dziesięciodniowej próby tankowiec MR Stena Immortal odbył podróż przez Atlantyk, spalając w 100% biopaliwo na bazie odpadów. Ostatnia próba wykazała techniczną i operacyjną wykonalność stosowania biopaliw w regularnych operacjach tankowców.
Według Steny Bulk biopaliwa mogą potencjalnie skierować żeglugę na cel redukcji emisji gazów cieplarnianych przez IMO, bez konieczności oczekiwania na pojawienie się nowych technologii i paliw bezemisyjnych jako opłacalnych ekonomicznie opcji.
Dlatego firma wprowadzi dla swoich klientów zestaw niskoemisyjnych opcji wysyłki. W szczególności opcje będą się wahać od 20 do 100 procent biopaliw i będą oparte na programie kompensacyjnym, w którym biopaliwo jest wykorzystywane we flocie Stena Bulk. Dzięki temu klienci mogą korzystać z niskoemisyjnych opcji wysyłki niezależnie od dostępności paliwa na konkretnej trasie. Stena Bulk powiedziała również, że gwarantuje, że operacja zostanie wykonana bez zakłóceń w wysyłce.
- Działanie zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów jest naszym najwyższym priorytetem. Spalanie biopaliw to jeden ze sposobów działania na rzecz spełnienia przyszłych wymagań. Ten rodzaj paliwa stanowi jeden z kroków z wielu, które należy wziąć pod uwagę i które mogą być stosowane dzisiaj - skomentował Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny Stena Bulk.
Nowe paliwa i nowe technologie, takie jak niedawno zaprezentowana przez IMOFlexMAX konstrukcja statku Stena Bulk, będą również ważne, ponieważ firma może testować i uczyć się przez wyzwania, a tym samym podejmować dalsze kroki w rozwoju na przyszłość. Kluczowym elementem będzie również współpraca w branży, a firma zamierza nadal opracowywać nowe rozwiązania wspólnie z klientami, partnerami i dostawcami.
- Musimy zjednoczyć się jako branża, aby znaleźć rozwiązania zgodne z przyszłymi przepisami - powiedział Hånell. - Pracując razem, dzieląc się doświadczeniami, ryzykiem i inspirując się nawzajem, jesteśmy przekonani, że osiągniemy cele i zapewnimy, że wysyłka pozostanie najbardziej wydajnym i zrównoważonym środkiem transportu.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek