mk
Przedstawiciele firmy Viking Line nie kryją zadowolenia. Wszystko za sprawą promu Viking Grace. Jeden z najnowocześniejszych promów, które pływają po Morzu Bałtyckim, przewiózł już 5 milionów pasażerów.
23 marca 2017 r. był dniem, w którym na pokładzie Viking Grace swoją nogę postawił pięciomilionowy pasażer. Szczęśliwy gość otrzymał bukiet kwiatów, a na wszystkich pasażerów czekała lampka szampana.
„Jesteśmy naprawdę zadowoleni z rosnącej popularności promu Viking Grace. Pięć milionów pasażerów w cztery lata to naprawdę wyborny rezultat. Nasze gorące podziękowania chcielibyśmy rozszerzyć na wszystkich pasażerów na naszych statkach” - powiedziała Riikka Arola z Viking Line. „Nasze inwestycje - w zrównoważony rozwój, wysokiej klasy restauracje, wyjątkowy wybór, jeśli chodzi o zakupy oraz najwyższy poziom komfortu - zostały zauważone przez naszych pasażerów. Viking Grace znalazła swoje miejsce w ich sercach”.
Viking Grace pierwszy raz pojawiła się na trasie w styczniu 2013 r. Należący do fińskiego armatora prom wyznaczył nowe standardy, jeśli chodzi o redukcję poziomu emisji. Statek ten zasilany jest paliwem LNG. Wyposażony jest również w technologię, która umożliwia konwersję ciepła resztkowego w energię elektryczną. Na tym nie koniec. Już wkrótce na statku pojawią się kolejne rozwiązania, które uczynią z niego jeszcze bardziej przyjazną środowisku jednostkę. W 2018 r. na flagowym promie Viking Line pojawią się rotory, dzięki czemu zostanie on dostosowany także do zasilania energią wiatrową, stając się w ten sposób pierwszym na świecie promem hybrydowym tego typu.
Viking Grace został zbudowany w stoczni STX Turku. Ma 218 metrów długości oraz blisko 32 metry szerokości. Na co dzień może przyjąć na pokład aż 2800 pasażerów. Statek obsługuje regularne połączenie Turku-Sztokholm.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie