• <
Nauta_top_1100x200

Scandlines zamawia prom towarowy o zerowej emisji

11.11.2021 21:58 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Scandlines zamawia prom towarowy o zerowej emisji
Scandlines zamawia prom towarowy o zerowej emisji - GospodarkaMorska.pl
Fot. Scandlines

Scandlines zawarło umowę ze stocznią Cemre w Turcji na budowę bezemisyjnego promu towarowego dla trasy między Puttgarden w Niemczech i Rødby w Danii.

Statek zostanie zbudowany z napędem hybrydowo-bateryjnym, ale będzie działał na przeprawie w trybie całkowicie elektrycznym. Wejdzie do eksploatacji na trasie w 2024 roku po przedłużeniu kabla zasilającego 50 kV / 25 MW do nabrzeży promowych w Rødby, gdzie zostanie zainstalowana stacja transformatorowa i ładująca. Początkowo będzie ładować się tylko w Rødby. Na dłuższą metę planuje się również ładowanie w Puttgarden, gdy Scandlines znajdzie dobre rozwiązanie na zakup zielonej energii.

Jednostka ma ładowność 66 jednostek frachtowych, co zwiększa obecną pojemność na trasie o 23 proc.

Transport ciężarówek będzie możliwy zarówno na górnym, jak i dolnym pokładzie. Będzie to wymagało przebudowy nabrzeża 3 w Rødby i nabrzeża 1 w Puttgarden, aby umożliwić załadunek ciężarówek również na górny pokład. W tym samym czasie w terminalu Puttgarden powstanie nowa powierzchnia składowania samochodów ciężarowych.

W przypadku bezemisyjnej przeprawy prom na trasie wynosi godzinę. Może być również eksploatowany jako hybryda, podobnie jak obecne promy pasażerskie na trasach Scandlines między Niemcami a Danią. Jako prom hybrydowy czas przeprawy wynosi 45 minut. W ten sposób prom może być również używany jako prom zapasowy, jeśli jeden z czterech promów dwustronnych, które obecnie obsługują trasę Puttgarden-Rødby, znajduje się w stoczni.

Modułowa konstrukcja statku umożliwia późniejsze przystosowanie go również do przewozu samochodów, co daje Scandlines elastyczność zarówno pod względem przyszłej technologii, jak i potrzeb.

– Scandlines od kilku lat koncentruje się na całym obszarze zrównoważonego rozwoju – mówi Vagn Sørensen, przewodniczący rady nadzorczej Scandlines.
– System hybrydowy był milowym krokiem w ekologicznej eksploatacji promów. Scandlines obsługuje nie tylko największą na świecie flotę promów hybrydowych, system jest również kopiowany na całym świecie i odniósł ogromny sukces. Teraz jesteśmy gotowi zrobić kolejny duży krok i uruchomić pierwszy prom o zerowej emisji.

Dane statku:

Długość: 147,4 metra
Szerokość: 25,4 metra
Zanurzenie: 5,30 metra
Zdolność przewozowa: 66 jednostek frachtowych (ok. 1200 metrów pasa)
Maks. ilość pasażerów: 140
Prędkość serwisowa: 18 węzłów


Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 40250,00 $ tona -1,71% 26 lis
 Cynk 3330,00 $ tona -2,94% 26 lis
 Aluminium 2618,00 $ tona -4,45% 26 lis
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.