Carnival Cruise Line, największa na świecie firma wycieczkowa, zorganizowała ceremonię chrztu swojego najnowszego statku wycieczkowego napędzanego LNG - Mardi Gras.
Ceremonia, która odbyła się 23 października w Port Canaveral, była pierwszą ceremonią nadania nazwy statkom, która odbyła się w USA od czasu ponownego uruchomienia branży wycieczkowej tego lata. Ważący 180 000 ton Mardi Gras, który został dostarczony firmie w grudniu ubiegłego roku, będzie pierwszym w USA statkiem wycieczkowym napędzanym LNG, torując drogę nowej generacji niskoemisyjnych statków pasażerskich.
Statek liczący 5200 pasażerów został zbudowany przez fińskiego stoczniowca Meyer Turku. Nowa konstrukcja nosi tę samą nazwę, co pierwszy statek Carnival Cruise Line zwodowany w 1972 roku. Ma długość 337 metrów i szerokość 42 metry. Statek został dostarczony do Carnival Cruise Line w grudniu ubiegłego roku. Pod koniec lipca tego roku wypłynął w swój dziewiczy rejs.
W zeszłym miesiącu firma Carnival Cruise Line opublikowała roczny raport dotyczący zrównoważonego rozwoju, w którym wyznaczyła cele na 2030 rok i aspiracje na 2050, podkreślając zaangażowanie korporacji w dekarbonizację w celu dalszego wzmocnienia wyników w zakresie ochrony środowiska, społeczeństwa i zarządzania (ESG).
W ramach strategicznego planu redukcji śladu węglowego firma zdecydowała się na wykorzystanie LNG do zasilania łącznie jedenastu statków wycieczkowych nowej generacji, które dołączą do floty do 2025 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów