Carnival Cruise Line, największa na świecie firma wycieczkowa, zorganizowała ceremonię chrztu swojego najnowszego statku wycieczkowego napędzanego LNG - Mardi Gras.
Ceremonia, która odbyła się 23 października w Port Canaveral, była pierwszą ceremonią nadania nazwy statkom, która odbyła się w USA od czasu ponownego uruchomienia branży wycieczkowej tego lata. Ważący 180 000 ton Mardi Gras, który został dostarczony firmie w grudniu ubiegłego roku, będzie pierwszym w USA statkiem wycieczkowym napędzanym LNG, torując drogę nowej generacji niskoemisyjnych statków pasażerskich.
Statek liczący 5200 pasażerów został zbudowany przez fińskiego stoczniowca Meyer Turku. Nowa konstrukcja nosi tę samą nazwę, co pierwszy statek Carnival Cruise Line zwodowany w 1972 roku. Ma długość 337 metrów i szerokość 42 metry. Statek został dostarczony do Carnival Cruise Line w grudniu ubiegłego roku. Pod koniec lipca tego roku wypłynął w swój dziewiczy rejs.
W zeszłym miesiącu firma Carnival Cruise Line opublikowała roczny raport dotyczący zrównoważonego rozwoju, w którym wyznaczyła cele na 2030 rok i aspiracje na 2050, podkreślając zaangażowanie korporacji w dekarbonizację w celu dalszego wzmocnienia wyników w zakresie ochrony środowiska, społeczeństwa i zarządzania (ESG).
W ramach strategicznego planu redukcji śladu węglowego firma zdecydowała się na wykorzystanie LNG do zasilania łącznie jedenastu statków wycieczkowych nowej generacji, które dołączą do floty do 2025 roku.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru