Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy silniki, system zasilania paliwem gazowym i pędniki do dwóch nowych promów ro-pax budowanych dla francuskiego operatora La Méridionale, spółki zależnej CMA CGM. Statki, które zostały specjalnie zaprojektowane w celu zminimalizowania emisji. Zostaną zbudowane w stoczni China Merchants Jinling Shipyard w Weihai i będą kursować między Marsylią a Korsyką. Umowa z Wärtsilä została zaksięgowana w kwietniu 2024 roku.
Promy znajdują się na pierwszej linii transformacji energetycznej i są jednym z pierwszych sektorów, które dążą do zerowej emisji dwutlenku węgla. Jednak operatorzy promowi stają w obliczu rosnącej presji ze strony klientów, którzy nadal oczekują szybkiej i opłacalnej usługi, która działa zgodnie z harmonogramem. Operatorzy promowi, tacy jak La Méridionale, starają się wykorzystywać technologie, które oferują minimalne zakłócenia w świadczeniu usług i maksymalizują zwrot z inwestycji, jednocześnie zmniejszając ślad węglowy.
- Projekt tych dwóch statków Ropax odzwierciedla nasze zaangażowanie w redukcję śladu węglowego w naszej flocie. Będą to jedne z najbardziej energooszczędnych, niskoemisyjnych statków działających na całym świecie i doceniamy wsparcie Wärtsilä, której technologia i rozwiązania pomagają zrealizować te ambicje - przekazał Xavier Leclercq, wiceprezes CMA Ships.
- Dążenie do zerowej emisji netto jest jednym z najważniejszych wyzwań stojących obecnie przed branżą. Dlatego cieszymy się, że możemy wspierać naszych wieloletnich partnerów, CMA CGM i China Merchants Jinling Shipyard, naszymi zintegrowanymi rozwiązaniami, zapewniając, że promy te będą w stanie korzystać z wyjątkowej wydajności paliwowej, niezawodności operacyjnej i znacznej redukcji emisji gazów cieplarnianych - komentuje Stefan Nysjö, wiceprezes ds. zasilania w Wärtsilä Marine.
Statki o długości 180 metrów będą w stanie pomieścić 1000 pasażerów, a także ładunki towarowe. Sprzęt Wärtsilä dla tych promów ma zostać dostarczony w połowie 2025 r., a promy mają wejść do eksploatacji w pierwszej połowie 2027 r., obsługując połączenia między Marsylią a Korsyką. Dla każdego statku Wärtsilä dostarczy dwa 12-cylindrowe, jeden 10-cylindrowy i jeden 8-cylindrowy silnik Wärtsilä 31DF. Oba promy będą korzystać z technologii NextDF firmy Wärtsilä, która zostanie wdrożona w silnikach Wärtsilä 31DF. Podczas pracy na LNG wersja NextDF silnika Wärtsilä 31DF znacznie zmniejsza emisję metanu i tlenków azotu (NOx), w porównaniu do już wydajnego pod względem emisji standardowego silnika Wärtsilä 31DF. Zakres dostaw w ramach tego kontraktu obejmuje również system zasilania paliwem gazowym dla statków napędzanych LNG Wärtsilä LNGPac, a także pędniki.
Firma będzie kontynuować wysiłki na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko poprzez przyjęcie LNG jako podstawowego paliwa dla nowych statków, a także przygotowanie ich do pracy na paliwach alternatywnych, takich jak biogaz i metan, gdy staną się one dostępne na dużą skalę.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów