Szwajcarska firma energetyczna WinGD ma zintegrować hybrydowe systemy zasilania i energii na czterech tankowcach o pojemności 113 600 DWT, wspomaganych wiatrem, budowanych dla Union Maritime Limited (UML). Umowa oznacza pierwszy raz, gdy rozwiązanie X-EL Integrated Energy firmy WinGD zostanie wdrożone z systemami napędowymi wspomaganymi wiatrem, zapewniając optymalne wykorzystanie mocy generowanej przez silnik główny i żagle na pokładzie.
Statki zostaną zbudowane przez Xiamen Shipbuilding Industry Co, a WinGD skonfiguruje hybrydowy system zasilania, zainstaluje generator wałowy dla głównych silników, połączony z systemem zarządzania energią WinGD X-EL. System zoptymalizuje moc i dystrybucję energii elektrycznej między silnikami, generatorem wałowym w trybie odbioru mocy i żaglami, umożliwiając wydajne wykorzystanie energii w rozszerzonych zakresach i we wszystkich warunkach pracy. Statki są również pierwszymi, na których WinGD zastosuje swój zintegrowany system energetyczny do głównych silników innych firm.
- Aby zmaksymalizować oszczędności energii dzięki napędowi wspomaganemu wiatrem, operatorzy potrzebują systemu zarządzania energią, który może optymalizować moc silnika i energię elektryczną w odpowiedzi na dostępną moc wiatru. Nasze doświadczenie w integracji systemów i kontroli hybrydowych systemów energetycznych opartych na dwusuwowych silnikach pozwala nam optymalizować wydajność i niezawodność działania statku z napędem wspomaganym wiatrem. Nowe statki UML będą wizytówką wydajności, jaką można osiągnąć dzięki holistycznemu zarządzaniu energią opartemu na głównym silniku - mówi Stefan Goranow, Szef Zintegrowanych Rozwiązań Energetycznych, WinGD.
Rozwiązania WinGD X-EL Integrated Energy Solutions są używane na statkach będących w eksploatacji od 2022 r. Dzięki wykorzystaniu marginesu mocy silnika głównego, a nie silników pomocniczych tradycyjnie używanych do generowania energii elektrycznej na pokładzie, rozwiązanie zapewnia bardziej oszczędną produkcję energii i większą elastyczność w zarządzaniu mocą na statkach. Unikalne doświadczenie firmy WinGD w zakresie silników dwusuwowych oznacza, że firma może optymalizować potencjał wytwarzania energii elektrycznej, podczas gdy jej najnowocześniejsze możliwości cyfrowe obsługują zarówno konfigurację początkowego systemu energetycznego – w tym jego strategie sterowania – jak i jego późniejsze zarządzanie i optymalizację w trakcie eksploatacji.
WinGD X-EL Energy Management może dostosować zintegrowane systemy energetyczne do każdego statku napędzanego silnikiem dowolnej marki. Konfiguracje mogą obejmować magazynowanie energii, takie jak baterie i ogniwa paliwowe, a także inne źródła energii, w tym napęd wspomagany wiatrem.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej