• <
CSL_790x140_2025

WinGD X-EL wygrywa kontrakt na pierwszy hybrydowy projekt integracyjny dla statków wspomaganych wiatrem

Strona główna Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas WinGD X-EL wygrywa kontrakt na pierwszy hybrydowy projekt integracyjny dla statków wspomaganych wiatrem
Fot. WinGD

Szwajcarska firma energetyczna WinGD ma zintegrować hybrydowe systemy zasilania i energii na czterech tankowcach o pojemności 113 600 DWT, wspomaganych wiatrem, budowanych dla Union Maritime Limited (UML). Umowa oznacza pierwszy raz, gdy rozwiązanie X-EL Integrated Energy firmy WinGD zostanie wdrożone z systemami napędowymi wspomaganymi wiatrem, zapewniając optymalne wykorzystanie mocy generowanej przez silnik główny i żagle na pokładzie.

Statki zostaną zbudowane przez Xiamen Shipbuilding Industry Co, a WinGD skonfiguruje hybrydowy system zasilania, zainstaluje generator wałowy dla głównych silników, połączony z systemem zarządzania energią WinGD X-EL. System zoptymalizuje moc i dystrybucję energii elektrycznej między silnikami, generatorem wałowym w trybie odbioru mocy i żaglami, umożliwiając wydajne wykorzystanie energii w rozszerzonych zakresach i we wszystkich warunkach pracy. Statki są również pierwszymi, na których WinGD zastosuje swój zintegrowany system energetyczny do głównych silników innych firm.

- Aby zmaksymalizować oszczędności energii dzięki napędowi wspomaganemu wiatrem, operatorzy potrzebują systemu zarządzania energią, który może optymalizować moc silnika i energię elektryczną w odpowiedzi na dostępną moc wiatru. Nasze doświadczenie w integracji systemów i kontroli hybrydowych systemów energetycznych opartych na dwusuwowych silnikach pozwala nam optymalizować wydajność i niezawodność działania statku z napędem wspomaganym wiatrem. Nowe statki UML będą wizytówką wydajności, jaką można osiągnąć dzięki holistycznemu zarządzaniu energią opartemu na głównym silniku - mówi Stefan Goranow, Szef Zintegrowanych Rozwiązań Energetycznych, WinGD.

Rozwiązania WinGD X-EL Integrated Energy Solutions są używane na statkach będących w eksploatacji od 2022 r. Dzięki wykorzystaniu marginesu mocy silnika głównego, a nie silników pomocniczych tradycyjnie używanych do generowania energii elektrycznej na pokładzie, rozwiązanie zapewnia bardziej oszczędną produkcję energii i większą elastyczność w zarządzaniu mocą na statkach. Unikalne doświadczenie firmy WinGD w zakresie silników dwusuwowych oznacza, że ​​firma może optymalizować potencjał wytwarzania energii elektrycznej, podczas gdy jej najnowocześniejsze możliwości cyfrowe obsługują zarówno konfigurację początkowego systemu energetycznego – w tym jego strategie sterowania – jak i jego późniejsze zarządzanie i optymalizację w trakcie eksploatacji.

WinGD X-EL Energy Management może dostosować zintegrowane systemy energetyczne do każdego statku napędzanego silnikiem dowolnej marki. Konfiguracje mogą obejmować magazynowanie energii, takie jak baterie i ogniwa paliwowe, a także inne źródła energii, w tym napęd wspomagany wiatrem.

MEWO_2024
PSEW_OWP_2025_390X150

Dziękujemy za wysłane grafiki.