Firma Crowley zapowiedziała, że w 2025 roku przyjmie do działalności cztery statki klasy Advance, wyposażone w innowacyjny napęd LNG. Otrzymają nazwy Quetzal, Copan, Tiscapa i Torogoz. Mają wzbogacić flotę przedsiębiorstwa, obsługujące porty w Ameryce Północnej i Środkowej.
Nazwy jednostek odwołują się do gatunków ptaków w regionie, stanowisk archeologicznych oraz jezior amerykańskich. Dzięki zwiększonej pojemności i bardziej zrównoważonym operacjom statki te mają ucieleśniać ideę "Carry The World". Będą one czarterowane przez firmę, a zamówienie na nie w południowokoreańskiej stoczni Hyundai Mipo Dockyard złożyło w 2022 roku singapurskie przedsiębiorstwo morskie Eastern Pacific Shipping.
Wedle planów Crowley, jednostki mają obsługiwać trasy łączące USA z Nikaraguą, Hondurasem, Gwatemalą i Salwadorem. Ich pojemność ma wynosić 1400 TEU, a wykorzystywany napęd LNG ma zapewnić znaczne obniżenie emisji gazów cieplarnianych, będąc w zgodzie z dyrektywą Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) celem dekarbonizacji branży morskiej. Firma chce spełnić założenia wyznaczone na 2030 rok pięć lat szybciej, by wysunąć się na czoło przedsiębiorstw sprzyjających środowisku i zmniejszających emisję CO2. Odpowiadające za napęd silniki ME-GI, dostarczone przez MAN Energy Solutions, są określane przez firmę jako jedne z najbardziej wydajnych w zakresie rozwiązań ekologicznych.
Przedsięwzięcie jest kolejnym z wielu realizowanych przez firmę z siedzibą na Florydzie, związanych z uczynieniem transportu morskiego i lądowego bardziej przyjaznymi środowisku. Pod koniec ubiegłego roku wraz z Carbon Ridge i przy wsparciu ze strony U.S. Maritime Administration (MARAD) i Maritime Environmental and Technical Assistance (META), ruszyła z projektem modułowych pokładowych rozwiązań do wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (OCCS), które zainstalowano na kontenerowcu Storm.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów