Chińczycy budują największy na świecie, zasilany w pełni elektrycznie wycieczkowiec. Ma on obsługiwać rejsy po rzece Jangcy.
Budowa statku to część wspieranego przez chiński rząd projektu rozwoju jednostek napędzanych energią elektryczną.
Gotowy jest już 100-metrowy kadłub statku, który ma nosić nazwę Yangtze Three Gorges 1. Powstał on w Yichang Shipbuilding Industrial Park w Yichang w Chinach. Statek pomieści 1300 osób. Będzie operował pod auspicjami China Yangtze Power Company i Hubei Three Gorges Tourism Company i ma promować ekologiczny rozwój żeglugi na rzece Jangcy.
Jednostka ma być zasilana akumulatorami o pojemności 7,500 kWh. Jedno ładowanie ma jej wystarczyć do pokonania ponad 60 mil, czyli około 100 kilometrów. Statek ma być naszpikowany nowoczesnymi rozwiązaniami, które pozwolą na dystrybucję energii po całej jednostce i zapewnią jej efektywne wykorzystanie.
Ważnym elementem projektu jest opracowanie systemów ładowania wysokiego i niskiego napięcia. Według chińskich władz Yangtze Three Gorges 1 będzie pierwszym statkiem na świecie, w którym użytkowany będzie wysokonapięciowy system ładowania.
Pomysł na w pełni elektryczny wycieczkowiec chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych przedstawiło jeszcze w 2018 roku. Rok później pojawiły się pierwsze projekty koncepcyjne. Z kolei Ministerstwo Transportu uznaje budowę statku za jeden ze swoich pilotażowych projektów.
Obecnie wycieczkowiec jest wyposażany w celu odbycia rejsu próbnego. Ma się to stać pod koniec roku. Docelowo statek ma pływać na turystycznych szlakach wzdłuż rzeki Jangcy i w regionie tamy Trzech Przełomów, jak sugeruje jego nazwa.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów