Mediterranean Shipping Company (MSC) złożył zamówienie w chińskiej stoczni Zhoushan Changhong International Shipbuilding na budowę 12 dużych kontenerowców dwupaliwowych, o pojemności 19 000 TEU. Wyróżniać je ma napęd LNG. To kolejny kontrakt między oboma podmiotami na statki napędzane gazem ziemnym.
Najnowsze zamówienie MSC jest trzecim, jakie pojawiło się w tym zakładzie stoczniowym. Statki mają mieć długość 366 metrów, szerokość 58,8 metra, a za projekt odpowiada CIMC Ocean Engineering Design and Research Institute (CIMC ORIC). Oprócz napędu zasilanego LNG, nowe jednostki mają być przygotowane w przyszłości także z innymi, nisko- i zero-emisyjnymi napędami, w tym amoniakiem i metanolem, a także energooszczędnymi urządzeniami optymalizacyjnymi, takimi jak wysokowydajne stery, energooszczędne kanały i szyby przednie, generatory wału o dużej mocy, ponadto też systemy zasilania z lądu i monitorowania efektywności energetycznej. Dzięki temu nowe statki mają pozostawiać zdecydowanie mniejszy ślad węglowy niż budowane wcześniej, wpływając na ograniczenie emisji CO2 o tysiące ton.
Nieco wcześniej gigant branży transportowej zawarł kontrakty w sprawie dostaw łącznie 20 kontenerowców z napędem dwupaliwowym, w tym 10 o pojemności 10 300 TEU i 10 o pojemności 11 500 TEU. Wszystkie mają posiadać także możliwość użycia LNG, co ma zapewnić ograniczenie emisji CO2, w myśl idei dekarbonizacji żeglugi. Systemy napędowe statków zostały zaprojektowane z myślą o obsłudze tras między Azją, Europą a Ameryką Północną.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów