Wedle długoterminowej współpracy z saudyjskim dostawcą usług na rynku offshore Praxis Automation ma zająć się wyposażeniem kilkudziesięciu jednostek w nowoczesne systemy umożliwiające skuteczne kontrolowanie pozycji statku na wodzie (Dynamic Position, DP).
W ramach tego kontraktu holenderska firma dostarczy łącznie 59 zestawów systemów Praxis DP-2, co ma umożliwić transformację możliwości floty należącej do Rawabi Vallianz Offshore Services (RVOS). Ten kompleksowy projekt obejmuje konwersję 39 statków z już zamontowanymi systemami dynamicznego pozycjonowania do nowszej wersji. W przyszłości 20 kolejnych jednostek, jakie zamawia saudyjskie przedsiębiorstwo, ma otrzymać właśnie te oferowane przez Praxis. Współpraca ta ma stanowić punkt zwrotny w rozwoju technologii morskiej i bezpieczeństwa w rejonie Zatoki Perskiej.
Firma z Holandii już wcześniej z powodzeniem zajmowała się tego typu zleceniami, m.in. w ramach wcześniejszego programu zmodernizowała napęd 14 statków do nowego standardu. Dynamiczne pozycjonowanie statku. to komputerowo wspomagany system bardzo dokładnego manewrowania jednostką nawodną, dzięki której ten może za pomocą własnego napędu utrzymywać aktualną pozycję lub przesuwać się zgodnie z zamierzeniami operatora, z dokładnością nawet do kilku metrów. Dzięki temu może prowadzić długie operacje na wodzie pozostając w tym samym miejscu i stale korygując swoje położenie. Technologia pozwala także na obracanie jednostki w miejscu. Jest to szczególnie przydatne dla jednostek roboczych, rybackich oraz okrętów, np. niszczycieli min. Dzięki temu nie muszą one zrzucać kotwicy, by pozostać w tym samym miejscu. Na system dynamicznego pozycjonowania składają się m.in. GPS, radary, laser do pomiaru kąta i odległości, żyrokompasy, żyroskopy czy też transpondery hydroakustyczne. Dochodzi do tego udoskonalenie napędu oraz zamontowanie komputera sterującego i konsoli operator pozwalających na obsługę całego wyposażenia.
- Sukces operacyjny naszej floty zależy od silnego partnerstwa technologicznego. Praxis Automation udowodniła swoją wydajność podczas wcześniejszego udanego projektu DP-1, Projekt modernizacji DP-2 na 14 statkach RVOS, potwierdzający ich status solidnego i niezawodnego partnera technologicznego. Dzięki temu nowemu kontraktowi podniesiemy status naszej floty, posiadając najnowocześniejszą w królestwie flotę morskich statków wsparcia (OSV), znaną z jego zaawansowanie technologiczne i cyfrowe operacje zaspokajające potrzeby Saudi Aramco - podkreślił Ahmed Alqadeeb, dyrektor zarządzający Rawabi Energy.
- Wspólnie z naszym lokalnym partnerem Integrated Maritime Service w Królestwie Arabii Saudyjskiej, Praxis Automation nie tylko dostarczyła zaawansowane systemy DP-2, ale także rozszerzyła swoje partnerstwo technologiczne, aby objąć inicjatywy digitalizacji floty RVOS. Nasze zaangażowanie w gwarancję gwarancji przez cały okres użytkowania - wsparcie i nie przestarzałe części przez cały okres eksploatacji statku mają ogromne znaczenie dla zapewnienia nieprzerwanej eksploatacji statku w królestwie. Faisal Al-Zahrani, dyrektor zarządzający IMS, podkreśla znaczenie wspierania solidnego partnerstwa technologicznego z Praxis Automation w Arabii Saudyjskiej w ramach zaangażowania królestwa w postęp w zakresie cyfryzacji i elektryfikacji - powiedział Jerome Lin, dyrektor sprzedaży w Praxis Automation w regionie
Ta współpraca ma pozwolić Praxis Automation wykazać swoje zaangażowanie i wsparcie dla RVOS w dostarczaniu najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie technologii morskiej, które zwiększają bezpieczeństwo, wydajność i cyfryzację w przemyśle morskim. Wspólne wysiłki pomiędzy obiema firmami mają stanowić podstawę do ustanawiania nowych standardów doskonałości w sektorze offshore.
Potrójne zderzenie rosyjskich statków w Cieśninie Kerczeńskiej
Fincantieri woduje fregatę Spartaco Schergat. To dziewiąta jednostka z międzynarodowej serii FREMM w Marina Militare
Kobiety branży morskiej przejmują stery. Otwarcie projektu Women can Sea
Icon of the Seas gotowy na swój pierwszy rejs. Największy wycieczkowiec został przekazany armatorowi
Windcat rozszerza swoją flotę CSOV do pięciu statków z Damen Shipyards
Położenie stępki pod ORP Wicher planowane wstępnie na 31 stycznia. To kolejny etap programu "Miecznik"