Niemiecki dostawca systemów napędowych, Schottel, dostarczył jednostki napędowe na dziewięć nowych statków towarowych.
Każda z jednostek, zaprojektowana przez rosyjskie Marine Engineering Bureau i należącą do State Transport Leasing Company, została wyposażona w dwa pędniki sterowe autorstwa Schottela.
Napęd główny tych masowców składa się z pary pędników sterowych Schottel typu SRP 340 napędzanych silnikiem wysokoprężnym, każdy o mocy wejściowej 1200 kilowatów przy 1000 obrotach na minutę. Przy takiej konfiguracji sterów strumieniowych statki mogą osiągać swobodną prędkość żeglowania około 10 węzłów.
Statki o długości 141 metrów i szerokości 16,9 metra mają pojemność 11 200 metrów sześciennych oraz 7 445 nośności na morzu i 5112 nośności na rzekach. Ponadto nowe konstrukcje charakteryzują się szczególnie wysokim współczynnikiem blokowania, zapewniającym najlepsze połączenie prędkości, nośności i wymaganej mocy napędowej.
Każdy ze statków do przewozu ładunków suchych posiada dwie ładownie przeznaczone do przewozu drobnicy, drewna, zboża, ładunków ponadgabarytowych i towarów niebezpiecznych. Przewoźnicy przewożą ładunki suche przez rzeki rosyjskie, a także Morze Śródziemne, Morze Czarne i Kaspijskie.
Zgodnie z najnowszym zamówieniem ponad 50 jednostek serii RSD 32 i RSD 59 jest napędzanych układami napędowymi Schottel. To odpowiada ponad setce zainstalowanych śrub sterowych, podała firma z siedzibą w Spay.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich