Niemiecki dostawca systemów napędowych, Schottel, dostarczył jednostki napędowe na dziewięć nowych statków towarowych.
Każda z jednostek, zaprojektowana przez rosyjskie Marine Engineering Bureau i należącą do State Transport Leasing Company, została wyposażona w dwa pędniki sterowe autorstwa Schottela.
Napęd główny tych masowców składa się z pary pędników sterowych Schottel typu SRP 340 napędzanych silnikiem wysokoprężnym, każdy o mocy wejściowej 1200 kilowatów przy 1000 obrotach na minutę. Przy takiej konfiguracji sterów strumieniowych statki mogą osiągać swobodną prędkość żeglowania około 10 węzłów.
Statki o długości 141 metrów i szerokości 16,9 metra mają pojemność 11 200 metrów sześciennych oraz 7 445 nośności na morzu i 5112 nośności na rzekach. Ponadto nowe konstrukcje charakteryzują się szczególnie wysokim współczynnikiem blokowania, zapewniającym najlepsze połączenie prędkości, nośności i wymaganej mocy napędowej.
Każdy ze statków do przewozu ładunków suchych posiada dwie ładownie przeznaczone do przewozu drobnicy, drewna, zboża, ładunków ponadgabarytowych i towarów niebezpiecznych. Przewoźnicy przewożą ładunki suche przez rzeki rosyjskie, a także Morze Śródziemne, Morze Czarne i Kaspijskie.
Zgodnie z najnowszym zamówieniem ponad 50 jednostek serii RSD 32 i RSD 59 jest napędzanych układami napędowymi Schottel. To odpowiada ponad setce zainstalowanych śrub sterowych, podała firma z siedzibą w Spay.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów