Norweski projektant i budowniczy statków, Vard, pomoże francuskiej firmie Orange Marine poszerzyć swoją flotę kablowców.
To już drugi raz, gdy Orange Marine, wybrał Varda do zbudowania dla siebie jednostki. Poprzednią była statek do kładzenia i naprawy kabli, Pierre de Fermat.
Nowy kablowiec będzie opierać się na projekcie VARD 9 03, specjalnie opracowany do konserwacji kabli podmorskich, zarówno światłowodowych kabli telekomunikacyjnych, jak i międzyplatowych kabli energetycznych stosowanych w morskich farmach wiatrowych.
Stocznia Colombo jest odpowiedzialna za budowę statku, mając wcześniej doświadczenie w budowie jednostki do układania i naprawy kabli VARD 9 01 KDDI Cable Infinity w 2019 roku.
Vard opracował projekt statku zgodnie z wymaganiami operacyjnymi Orange Marine, ze szczególnym uwzględnieniem kadłuba statku pod względem dobrych zdolności żeglugowych i niskiego zużycia paliwa.
Ponadto Vard ma obecnie w budowie dwa statki do układania kabli energetycznych. VARD 9 04 dla firmy Prysmian i niedawno podpisany kontrakt na projekt VARD 9 02 dla Van Oord.
Wcześniejsze doświadczenie firmy Vard obejmuje również projektowanie i budowę morskiego statku konstrukcyjnego i do układania kabli Connector, którego właścicielem jest obecnie Jan De Nul Group, oraz statku do układania kabli między macierzami należącego do projektu VARD 9 01 Seaway Aimery, zbudowanego w polskiej stoczni Remontowa dla Siem Offshore w 2016 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii