Norweski projektant i budowniczy statków, Vard, pomoże francuskiej firmie Orange Marine poszerzyć swoją flotę kablowców.
To już drugi raz, gdy Orange Marine, wybrał Varda do zbudowania dla siebie jednostki. Poprzednią była statek do kładzenia i naprawy kabli, Pierre de Fermat.
Nowy kablowiec będzie opierać się na projekcie VARD 9 03, specjalnie opracowany do konserwacji kabli podmorskich, zarówno światłowodowych kabli telekomunikacyjnych, jak i międzyplatowych kabli energetycznych stosowanych w morskich farmach wiatrowych.
Stocznia Colombo jest odpowiedzialna za budowę statku, mając wcześniej doświadczenie w budowie jednostki do układania i naprawy kabli VARD 9 01 KDDI Cable Infinity w 2019 roku.
Vard opracował projekt statku zgodnie z wymaganiami operacyjnymi Orange Marine, ze szczególnym uwzględnieniem kadłuba statku pod względem dobrych zdolności żeglugowych i niskiego zużycia paliwa.
Ponadto Vard ma obecnie w budowie dwa statki do układania kabli energetycznych. VARD 9 04 dla firmy Prysmian i niedawno podpisany kontrakt na projekt VARD 9 02 dla Van Oord.
Wcześniejsze doświadczenie firmy Vard obejmuje również projektowanie i budowę morskiego statku konstrukcyjnego i do układania kabli Connector, którego właścicielem jest obecnie Jan De Nul Group, oraz statku do układania kabli między macierzami należącego do projektu VARD 9 01 Seaway Aimery, zbudowanego w polskiej stoczni Remontowa dla Siem Offshore w 2016 roku.
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru